Vrhunske ocene za novi model Honda Jazz e:HEV

Honda Jazz e:HEV koja je u Evropi predstavljena sredinom 2020. godine osvojila je maksimalni pet zvezdica u najnovijoj rundi bezbednosnih testova Euro NCA

    foto: HONDA
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Podsetimo, bezbednosni testovi Euro NCAP sada imaju još više novih strogih procena. Honda Jazz e:HEV nove generacije lansirana je širom Evrope u leto 2020. godine, dok se na našem tržitštu očekuje početkom 2021. godine. Jazz je opremljen naprednom dvomotornom tehnologijom hibridnog pogona i predstavlja vodeći model u svojoj klasi po pitanju komfora i prostora, što dodatno dopunjuje izuzetnom „EV“ voznom dinamikom, naprednom tehnologijom i bezbednosnim elementima.

Ova kombinacija brižljivo integrisanih aktivnih i pasivnih bezbednosnih elemenata osnažila je ugled ovog modela kao jednog od najbezbednijih putničkih automobila u Evropi. Novi Jazz uvodi efikasnost i performanse hibridnog pogona na masovno tržište i ubrzava Hondine ambicija da svi evropski modeli imaju elektrifikovane pogonske sklopove do 2022. godine.

Dostupan isključivo sa hibridnim pogonom, novi Jazz je prvi model Honde u Evropi sa centralnim prednjim vazdušnim jastukom u standardu. Vazdušni jastuk je ugrađen u naslon sedišta vozača i širi se u prostor između vozača i putnika, ublažavajući moguće direktno sudaranje sa glavom saputnika na prednjem sedištu u slučaju bočnog udara.

Novi prednji centralni vazdušni jastuk radi u kombinaciji sa još dva druga elementa za slučaj bočnog udara. Zatezač sigurnosnog pojasa, kako za vozača tako i za suvozača smanjuje njihovo bočno kretanje, a dodatno ih podržava i centralni naslon za ruke koji je sada viši. Zahvaljujući novom pristupu, značajno je umanjena mogućnost povrede glave putnika.

Novi vazdušni jastuk je jedan od deset koliko ih se nalazi u modelu Jazz e:HEV, a među njima je takođe i „i-side“ sistem vazdušnog jastuka na zadnjem sedištu. Ovaj jedinstveni vazdušni jastuk dvostruke strukture, ugrađen u naslon zadnjeg sedišta, aktivira se kako bi zaštitio putnike pozadi od udara u vrata i C-stub u slučaju bočnih sudara.

Pasivni bezbednosni elementi dopunjeni su Honda SENSING aktivnim tehnologijama, koje su vodeće u industriji, a služe za asistenciju vozaču i koje sada obuhvataju i poboljšanu kameru šireg ugla sa višom definicijom. Ona zamenjuje višenamensku kameru i senzore iz modela Jazz prethodne generacije, prepoznaje širi raspon površine puta i karakteristika saobraćaja.

Honda SENSING, koji je deo standardne opreme u svim modelima Honde, među brojnim drugim elementima takođe obuhvata i sisteme Adaptive Cruise Control (prilagodljivi tempomat), Lane Keeping Assist System (sistem pomoći u zadržavanju saobraćajne trake) i Road Departure Mitigation (upozorenje na približavanje ivici puta).

U projektovanju i razvoju najnovijeg modela Jazz, inženjeri Honde su takođe primenili tehnologiju strukture karoserije brenda Advanced Compatibility Engineering (ACE) koja formira temelj za odlične performanse pasivne bezbednosti. ACE tehnologija pomaže u ravnomernoj distribuciji energije sudara kroz prednji deo vozila i ujedno smanjuje energiju sudara koja se prenosi na drugo vozilo.

-Bezbednost je za nas od izuzetne važnosti i oduševljeni smo što je automobil osvojio maksimalnih pet zvezdica u novom postupku testiranja Euro NCAP- rekao je Takeki Tanaka, rukovodilac krupnih projekata u Hondi.

- Kompletnim reinženjeringom modela Jazz, mi smo uspeli da ugradimo napredne nove strukturne tehnologije i najnovije elemente pasivne bezbednosti kako bismo pružili izuzetnu zaštitu od svih vrsta nesreća. Sa dodatkom naprednih bezbednosnih elemenata i asistencija za vozača kao delom standardne opreme, obezbedili smo da Jazz ostane jedno od najbezbednijih vozila svoje klase. Ključni novi element u modelu Jazz je poboljšana panoramska vidljivost prednjeg prozora i ponosni smo zbog toga što smo to postigli bez ugrožavanja sveukupnih bezbednosnih performansi za slučaj sudara, to je nešto što nećete videti ni u jednom drugom vozilu.

Strožiji protokoli testiranja Euro NCAP procenjuju uticaj udarnih sila u slučaju sudara, te je značajan element procene činila analiza sposobnosti Jazz modela da zaštiti svoje putnike i smanji udar na drugo vozilo u slučaju sudara. Ta procena nalaže da se sile udarca usmere na one delove strukture vozila gde se energija može efikasno i bezbedno apsorbovati, tako da kabina sa putnicima ostane što više netaknuta, kao i da se putnici ne izlažu naglom kočenju koje može biti opasno.

Obe ove funkcije moraju da budu istovremene kada dođe do sudara. Testovi, takođe, sada obuhvataju širi raspon procene bočnog sudara, a istražuju i bezbednost nakon samog sudara. Standardi primenjeni na autonomne sisteme za hitno kočenje takođe su revidirani, dok se testovi sada obavljaju i na sistemima za upozoravanje vozača.

Komentari(0)

sortiraj