Vozila neće biti skuplja zbog sistema automatskog kočenja

Od sledeće godine svi serijski automobili koji se prodaju u EU, moraju da imaju sistem za automatsko kočenje koji reaguje do 60 kilometara na čas

    foto: Dragan Stanimirović, Beogradski sajam
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>


Taj radarski sistem zaštitiće pešake, bicikliste i ostale učesnike u saobraćaju koji su slabo vidljivi, posebno na otvorenim putevima. Stručnjaci ističu da novi sistem neće podići cenu, već će biti besplatan dodatak. Bilo da je skup, bilo da je jeftin, novi automobil kupljen na našem tržištu od sledeće godine moraće da ima sistem automatskog prepoznavanja prepreke i kočenje do brzine od 60 kilometara na čas.

To je do sada bila samo dodatna oprema koja se doplaćivala kod kupovine ali sada je ona radi bezbednosti proglašena serijskom. Sistem radi po principu radara i kamera ugrađenih u prednji deo automobila, one prate kretanje ispred vozila, uočavaju prepreku i obračunavaju put kočenja tako da zaustave vozilo na bezbednom odstojanju od pešaka, bicikliste ili drugog automobila.

Miloš Petrović

-Preuzima odgovornost za vozača. Neće moći da slete sa puta, neće moći da napravi udes, udari pešaka, jer će se automobil sam zaustavljati. To je sada već u propisu evropskih zakona na predlog Japanaca. Više neće moći da se proizvode vozila bez takvog sistema bezbednosti - ističe Miloš Petrović, predsednik asocijacije uvoznika delova i vozila.

Druga velika pogodnost je da će se ovim sistemom izbeći sudari u magli ili sudari izavani nemarom vozača. Primera radi, pogled na mobilni telefon ili displej može dovesti do sudara ili gaženja pešaka. Automobil sada sam reaguje bez volje vozača i zaustavlja se.

Uvoznici poštuju propise

-Uvoznici u Srbiji poštuju sve propise i imaju obavezu i ograničenja ukoliko ne poseduju sve normative koje Evropa propisuje. Od aktivnih i pasivnih do zagađenja vozila. To znači da neće moći ni da se registruje ukoliko stupi na snagu taj propis da mora da ima kameru ili uređaj za prepoznavanje pešaka - navodi Petrović, a prenosi RTS.

Pitanje koje se nameće logično je - da li će automobili poskupeti? Međutim, dosadašnja praksa govori da sve nove obavezne delove bezbednosnih sistema, nije plaćao kupac. Tako i bezebedno kočenje ako je obavezno, u automobilima EU, neće podići cenu, već će biti besplatan dodatak, kažu stručnjaci.

Komentari(0)

sortiraj