

Kako bi podržala korisnike platnih kartica i podigla svest o sigurnosti digitalnih plaćanja, Visa je pokrenula regionalnu kampanju pod nazivom Sačuvaj i zaštiti - prioriteti digitalnih plaćanja
Kompanija Visa, svetski lider u digitalnim plaćanjima, sprovela je anketu među korisnicima društvenih mreža u zemljama regiona, kako bi ispitala nivo njihove informisanosti o sigurnosnim preporukama pri plaćanju. Rezultati pokazuju da skoro 60 odsto ispitanika daje prednost sigurnosti i zaštiti podataka nego brzini kojom može obaviti transakcije. Međutim, polovina njih nije dovoljno upoznata sa postojećim mehanizmima zaštite. Štaviše, svaki treći ispitanik nije uspeo da tačno odgovori na pitanja u vezi sa sigurnošću plaćanja putem interneta.
Podizanje svesti korisnika
Kako bi podržala korisnike platnih
kartica i podigla svest o sigurnosti digitalnih plaćanja, Visa je pokrenula
regionalnu kampanju pod nazivom „Sačuvaj i zaštiti - prioriteti digitalnih
plaćanja“ čiji je cilj edukacija potrošača na temu bezbednosti ovih modela
plaćanja, kako na internetu, tako i na mestima prodaje.
Svaki treći ispitanik koji je
učestvovao u anketi naveo je da se najbezbednije oseća kada koristi platne
kartice. Ipak, 20 odsto ne razmišlja o sigurnosti već koristi ono što im je
trenutno pri ruci. Plaćanje mobilnim telefonom još uvek nije široko prepoznato
među korisnicima, i ima značajan potencijal za usvajanje u budućnosti.
Kada je reč o PIN kodu, jedinstvenom
identifikacionom broju koji služi za zaštitu od neovlašćenog korišćenja
kartice, ispitanici ističu da često zaboravljaju pravu kombinaciju, ali ih
takav vid zaštite čini sigurnijim. Većina onih (preko 80 odsto) koji su učestvovali
u anketi, naveli su da nikom ne bi dali ili otkrili svoj PIN kod. CVV2 je
trocifreni broj koji se nalazi na poleđini Visa kartice, i koristi se za
potvrdu prilikom plaćanja preko interneta. Više od 15 odsto učesnika ankete je
u odgovorima pogrešno povezalo ovaj kod sa QR kodom, koji se koristi za
plaćanja putem aplikacija.
Vladimir Đorđević
-Poverenje je osnov poslovanja
kompanije Visa. Svakodnevno ulažemo u očuvanje i povećanje sigurnosti svake
Visa transakcije. Koristeći snagu napredne tehnologije i inovacije na dnevnom
nivou temeljno analiziramo više od pola milijarde plaćanja širom sveta i time
štitimo integritet platnog ekosistema. Naš napredak u prediktivnoj analitici,
tokenizaciji i upravljanju biometrijskim podacima omogućava nam da stope
prevare održavamo blizu istorijskog minimuma. To je retka kombinacija zaštite
koja našu mrežu plaćanja čini sigurnom i besprekornom, jer verujemo da moderna
trgovina pre svega počiva na bezbednom iskustvu plaćanja za sve - rekao je
Vladimir Đorđević, generalni direktor kompanije Visa za jugoistočnu Evropu.
Kampanja koja podiže svest korisnika
Rezultati ankete su pokazali i da 40
odsto ispitanika ne zna da identifikuje veb sajt sa sigurnom konekcijom za
plaćanje. U pitanju su internet adrese sa slovom s posle oznake http. Https
protokol dizajniran je tako da izdrži upade hakera i preporučuje se kao
sigurniji prilikom plaćanja putem interneta. Kampanja „Sačuvaj i zaštiti -
prioriteti digitalnih plaćanja“ pomoći će da se podigne svest korisnika o
osnovnim merama bezbednosti prilikom digitalnih plaćanja.
-Ekosistem plaćanja se stalno
razvija, pa tako i načini na koje ga održavamo sigurnim. Nove tehnologije za
potvrdu identiteta i borbu protiv zloupotreba pružiće sigurno, jednostavno i
pouzdano iskustvo kupovine, bez obzira na to gde se korisnik nalazi i kojim
uređajem plaća. Kampanjom "Sačuvaj i zaštiti - prioriteti digitalnih
plaćanja" želimo upravo da skrenemo pažnju korisnika na važnost
bezbednosti, kao i da ih bolje upoznamo sa benefitima sigurne mreže i novim
tehnologijama - zaključio je Đorđević.
Komentari(0)