Zajedno je profesionalnije

Sa ciljem da se održi i dodatno unapredi profesionalizam automobilskog sadržaja u Srbiji, pet redakcija je osnovalo prvo udruženje u našoj zemlji - Udruženje profesionalnih automobilskih medija

    foto: UPAM
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




UPAM ne okuplja pojedince, već kompanije, odnosno medije koji se bave automobilizmom. Na jednom mestu će o visokom nivou profesionalizma i zdravoj konkurenciji brinuti mediji koji imaju dugu tradiciju u našoj zemlji.

Kako navode u Udruženju profesionalnih automobilskih medija, cilj je da se podigne lestvica kvaliteta u ovoj oblasti. Iz tog razloga, udruženje čine samo oni koje žive i rade isključivo od praćenja automobilske industrije. To što UPAM ne čine pojedinci, već kompanije koje su potpisale zajednički ugovor o osnivanju Udruženja, ceo projekat čini ozbiljnijim, profesionalnijim, pa i snažnijim, što nagoveštava i dugovečnost. Važno je istaći i to da redakcije nisu ujedinjene oko ekonomskih ciljeva, jer je reč o neprofitnoj organizaciji, već oko želje da se radi i međusobno bori na profesionalniji način.

Kako kažu, svako od osnivača je svestan da ništa u prvoj godini nije lako, niti može biti jednostavno, ali je reč o automobilskim medijima koja nisu „od juče“ na našem medijskom prostoru. Njihovo bogato iskustvo ih je naučilo da rade i posluju u najrazličitijim vremenima, i kada je tržište bilo uređenije, i kada nije, kada je bilo veliko i kada je malo. Zajednički moto im je da teška vremena ne smeju da budu izgovor za manjak profesionalizma, a cilj da se u uređenoj poslovnoj atmosferi održava zdrava konkurencija sa ciljem podizanja kvaliteta svačijeg sadržaja, na dobrobit čitalaca i gledalaca koji vole i prate automobilske medije. Tačnije, cilj je da se postave standardi rada i ponašanja automobilskih medija, na pravilan način edukuju buduće generacije automobilskih novinara i profesionalizam stavi ispred svega. Da je reč o ozbiljnoj organizaciji potvrđuje i javno dostupan statut koji jasno definiše obavezujuća pravila ponašanja kako redakcija tako i njihovih zaposlenih i povlači isključivanje iz udruženja u slučaju nepoštovanja. Po prvi put u automobilskom novinarstvu definisan je i mehanizam zaštite od potencijalno tendencioznih, netačnih i zlonamernih napisa medija, mehanizam koji čuva interes javnosti od pojedinačnih interesnih grupa. I, što je možda najvažnije, statut definiše da nema zaštićenih niti večitih jer se rukovodstvo Udruženja bira iznova svake godine, o čemu glasa kompletna skupština.

Prve aktivnosti udruženja biće definisane tokom narednih nedelja i one će biti usmerene prvenstveno na edukaciju i stvaranje nove generacije novinara. Kasnije sledi i organizacija zajedničkih istraživanja, među kojima će biti i prvi izbor za automobil godine u Srbiji koji ima dvokružni sistem glasanja, javno glasanje u direktnom prenosu i potpuno besplatno učešće za uvoznike kako bi se eliminisala svaka sumnja u objektivnost rezultata.

Udruženje profesionalnih automobilskih medija osnovalo je pet redakcija, ali svakako je u planu prijem novih, koje ispunjavaju uslove definisane satutom. Zajednička izjava je „neće biti lako, ali prvi put u poslednih 30 godina postoji dobra energija za ovako nešto“.

Mladen Alvirović, SAT Media

-Udruženje profesionalnih automobilskih medija je zapravo udruženje kompanija koje se bave medijskom produkcijom, a ne pojedinačnih novinara i osnovano je upravo sa ciljem podizanja standarda poslovanja, da bi se novinari više edukovali i da bi, praktično, svi mi koji se bavimo ovim poslom, „izašli“ na sasvim novi nivo, kakvog do sada nije bilo u Srbiji. Osnovano je i da bismo iznedrili novu buduću generaciju novinara koji će, nadamo se, biti bolji od svih nas. Glavni cilj ovog udruženja je upravo unapređenje uslova rada za automobilske novinare i firme koje se bave tim poslom. Istovremeno, cilj je zaštita svih od eventualno zlonamernih ili neistinitih objava jer naše udruženje mora da garantuje tačnost i objektivnost, to mu je jedan od stubova postojanja.

Lidija Piroški, Vrele gume

-Sa velikim zadovoljstvom smo osnovali prvo Udruženje profesionalnih automobilskih medija. Potpuno sam sigurna da će ovo biti dobar primer, ne samo u Srbiji, nego i van granica naše zemlje. Srećno nam bilo!

Dejan Danilović, Auto magazin

-Drago mi je da su se na jednom mestu okupili najiskusniji srpski novinari koji se već godinama bave automobilizmom i nadam se da ćemo sa „ukupnim iskustvom“ od stotinak i više godina doprineti tome da automobilski novinari u Srbiji dobiju novu šansu, a ljubitelji automobila još bolje i kvalitetnije informacije.

Milenko Kozarev, Mobil Auto

-Već dvadesetak godina sam svedok brojnih pokušaja da formiramo nešto što je slično ovome što smo upravo formirali. Reč je o udruženju onih koji se bave automobilskim medijima i koji žele da na pravi način zaštite integritet novinara, ali i integritet onih o kojima se piše. Imam puno poverenje u sve koji su se okupili oko ovog udruženja, jer se radi o ljudima sa pojedinačnim iskustvom od tridesetak godina u ovom poslu. Mislim da ćemo ispuniti sve zadatke koje smo zacrtali i na pravi način izveštavati o svemu što se dešava u auto-industriji.

Andrej Kulundžić, Top Speed

-Top spid, u svojih 18 godina postojanja i sa svim svojim medijskim sadržajima nikada do sada nije želeo da bude u nekom udruženju, ali u ovom želimo. To samo govori da i te kako verujemo u ovo što smo sada uradili i smatramo da će to biti prava revolucija na tržištu, koje je „škakljivo“ u poslednjih nekoliko godina. Ovo udruženje drugačijim čini potpuna transparentnost, pri čemu će svaki uvoznik biti jasno upoznat sa našim razmišljanjima i ciljevima. Mislim da će osnivanje ovog udruženja samo poboljšati uslove i da ćemo pokazati da na tržištu Srbije može da se funkcioniše kao i na bilo kom tržištu na svetu.

Otvoreni za nove članove

Iako su osnivači i prvi članovi SAT Media Group, Pole Position (TopSpeed), Vrele Gume Media, Auto Magazin Group i MobilPublic, udruženje UPAM ostaje otvoreno za prijem novih članova koji ispunjavaju uslove propisane javno dostupnim statutom. Kako bi se otklonila svaka sumnja u motive osnivanja organizacije UPAM, u osnivačkim dokumentima jasno su istaknuti ciljevi udruženja.

Udruženje ima svoje organe upravljanja kao i nadzorni odbor, koji se u skladu sa statutom biraju glasanjem na skupštini i čiji je mandat ograničen na maksimalno 12 meseci, posle čega sledi novo glasanje. Na osnivačkoj skupštini postavljeni su prvi organi upravljanja - predsednik skupštine Mladen Alvirović, potpredsednik skupštine i predsednik žirija za izbor automobila godine Andrej Kulundžić, generalni sekretar i potpredsednik žirija Lidija Piroški, članovi nadzornog odbora Dejan Danilović i Milenko Kozarev.

(R.S.P.)

Komentari(0)

sortiraj