UNICEF na Games.con-u - Gejming i deca, izazovi i mogućnosti

Ovogodišnji Games.con festival, koji se održava od 25. do 27. novembra, obeležilo je i učešće UNICEF-a

    foto: SHUTERSTOCK
    Podeli




Pod sloganom „Postuj pozitivu“, UNICEF-ov štand, u Hali 1 Beogradskog sajma, pružen je ljubiteljima gejminga i pop kulture priliku da se zabave uz interesantne aktivacije koje omogućava gejming industrija. Uz jednu od prvih igara pod nazivom PONG zabava za sve generacije je bila zagarantovana. Posetioci UNICEF-ovog štanda mogli su da isprobaju ICAROS spravu koja kombinuje fitnes i virtuelnu stvarnost i tako donosi jedinstveno gejming iskustvo koje omogućava fizički trening i istraživanje fantastičnih virtuelnih svetova.

Uz izbor igrica koje bude takmičarski duh, saradnju i radost koju donosi ekipna igra, posetioci su mogli da dožive vrhunsku zabavu.

Na ovaj način, UNICEF je predstavio mogućnosti koje nude video igre uz koje deca mogu da uče, istražuju, sarađuju i kombinuju fizičke vežbe. Igranje nasamo ili sa drugima na internetu postaje njihov način da sarađuju, uče, da se druže i da se zabavljaju.

UNICEF daje prioritet digitalnom učenju i bezbednosti, brizi o mentalnom zdravlju dece u kontekstu interneta, kao i pružanju odgovarajućih veština mladima za karijere u 21. veku. Dešavanja u oblasti digitalnih tehnologija predstavljaju višestruke prilike za decu, što je bio slučaj tokom pandemije COVID-19 kada su deca zahvaljujući digitalnim tehnologijama mogla da nastave da uče i da se druže.

Međutim, digitalne tehnologije mogu izložiti decu i novim rizicima, kao što su seksualna eksploatacija i zlostavljanje na internetu, ali i uznemiravanje i vršnjačko zlostavljanje, sa razornim i trajnim posledicama po njihovo fizičko i mentalno zdravlje. Zato su posetioci UNICEF-ovog štanda i Games.con-a dobli važne poruke o tome kako da se zaštite od rizika koji postoje u digitalnom okruženju. Organizovana je i Panel diskusija „Gejming i deca: izazovi i mogućnosti“ na kojoj se razgovaralo o značaju gejming industrije, ne samo u odnosu na slobodno vreme koje deca i mladi provode igrajući video igre, već i o tome na koji način može da podrži i unapredi učenje, i sticanje digitalnih veština neophodnih za zapošljivost mladih.

Kao vodeća svetska organizacija koja radi na integrisanju prava deteta u sve sektore, UNICEF radi na shvatanju odnosa između prava deteta i onlajn video igara. Nastoji da utvrdi kako industrija, država, roditelji i drugi akteri mogu da sarađuju u svojim ulogama u najboljem interesu dece. Games.con je festival namenjen ljubiteljima gejminga i pop kulture, ali i svima onima koji žele da se igraju i dobro zabave. Pod parolom „Levelovati se mora”, festival već sedmu godinu okuplja kompletnu industriju moderne zabave na jednom mestu i desetine hiljada konzumenata svega što ona nudi.

Komentari(0)

sortiraj