Unapređeni Kia XCeed - Dizajn i nove tehnologije

Novi XCeed donosi brojne dizajnerske promene, pored konkurentske ponude pogonskih sklopova koji uključuje blage hibride, priključne hibride i benzinske i dizel izvedbe

    foto: KIA
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Kijin izuzetno uspešni kompaktni crossover Xceed nedavno je dobio brojna unapređenja, uključujući osvežen, odvažniji spoljni izgled, unapređenu unutrašnjost i novu opremu GT-line koja donosi GT stil u ovu najpopularniju izvedbu karoserije Ceed-a. Zbog ovih promena XCeed će postati još privlačniji u popularnom segmentu srednje velikih crossovera (CUV-C). Novi XCeed donosi brojne dizajnerske promene, pored konkurentske ponude pogonskih sklopova koji uključuje blage hibride, priključne hibride i benzinske i dizel izvedbe. I spoljašnjost i unutrašnjost su poboljšani kako bi se bolje slagali sa sportsko-urbanim karakterom XCeeda i učinili ga još privlačnijim u Ceedovoj četvoročlanoj porodici.

GT-line donosi duh GT-a: 204 KS nudi uzbudljivu i dinamičnu vožnju

XCeed prvi put je dobio verziju GT-line u kombinaciji sa benzinskim motorom koji proizvodi 204 KS i pruža uzbudljivu i dinamičnu vožnju. Ovaj sportski model oduševljava i pobuđuje vrlo pozitivna osećanja kod kupaca koji traže racionalne prednosti većeg vozila, bez odricanja stilu ili sportskom duhu. GT-line, XCeedov najviši paket opreme, ispunjava sva očekivanja svojim jedinstvenim sportskim dizajnom i perfomansama koje ispiriše GT.

Moderna spoljašnjost

Kao jedan od tehnološki najnaprednijih automobila u svom segmentu novi Xceed je (zajedno sa ostalim verzijama Ceeda) najprodavaniji model Kije, zahvaljujući najnovijim tehnologijama, uključujući naprednu bezbednost, povezivost i infozabavne sisteme. Te modifikacije koncipirane za unapređenje svakodnevne praktičnosti, uživanja u vožnji i sigurnosti putnika nastavak su ostavštine prethodnika XCeeda kao tehnološki jednog od najnaprednijih vozila u segmentu srednje velikih crossovera. Kao pružalac rešenja za održivu mobilnost, Kia predstavlja novi XCeed sa bogatom ponudom efikasnih i elektrifikovanih pogonskih sklopova. Priključni hibrid XCeed (PHEV) omogućava domet na struju do 48 km, što je oko 60 km urbane vožnje, dok su na raspolaganju i drugi ekonomični pogonski sklopovi ꟷ od turbopunjača do inovativnih blagih hibridnih sistema koji garantuju da je XCeed pravi izbor za svaki životni stil. Kao i sve ostale verzije porodice Ceed i novi Xceed se proizvodi u visokotehnološkom proizvodnom pogonu u Žilini (Slovačka). Novi crossover standardno nudi Kijinu sedmogodišnju garanciju za kompletno vozilo odnosno do 150.000 km (prve tri godine bez ograničenja pređenih kilometara).

Sportske mogućnosti modernog i praktičnog crossovera

Elegantan i savremen izgled unapređenog Xceeda temelji se na ikonskom dizajnu svog prethodnika. Proizvod Kijinog evropskog dizajnerskog centra u Frankfurtu nastao je pod vođstvom Gregorija Gijoma, podpredsednika dizajna u Kia Europe.

-XCeed je naša najpopularnija izvedba Ceeda i najznačajniji model, stoga smo iskoristili priliku da unapredimo njegov stil i napredak Ceedovog dizajnerskog jezika. Urađene promene dodatno naglašavaju sportski, urbani i avanturistički duh XCeeda - kaže Gijoma.

Novi Kia XCeed ima nove LED farove i izmenjenu masku, prednji odbojnik i inovativni koncept dovoda vazduha. Kreativnom integracijom maglenki u farove dizajnerima je uspelo uključiti vazdušne zavese na obe strane koji usmeravaju vazduh oko točkova kako bi smanjili otpor vazduha i smanjili potrošnju goriva.

Novi XCeed ima ekskluzivne 18-inčne aluminijumske naplatke Modifikacije na zadnjem kraju uključuju novi difuzor sa sjajnom crnom zaštitnom pločom i diskretnim izduvnim cevima za svež sportski izgled. Na boku se dugi poklopac motora preliva u A-stub iza prednjeg točka što automobilu daje sportsku i prema nazad zategnutu siluetu. Dok međuosovinski razmak ostaje isti kao kod drugih modela Ceed i iznosi 2.650 mm, prednji i zadnji prepust XCeeda napred je produžen u odnosu na hatchback za 25 mm (na 905 mm) i 60 mm pozadi (na 840 mm). Jedini delovi karoserije koji su identični onim iz hatchbacka su prednja vrata.

Padajuća linija krova koja vodi do strmo zaobljenih prtljažnih vrata „a la fastback“ poboljšava dinamični kupeovski izgled XCeeda. Na raspolaganju su 16- ili 18-inčni mašinski obrađeni naplaci od aluminijumske legure, obuveni u pneumatike dimenzija 205/60 R16 ili 235/45 R18 sa odličnim prijanjanjem. Zadnja LED svetla imaju suptilan svetlosni potpis koji se čini kao da seže do ramena automobila promatrajući iz odrđenih uglova. Izborane linije koje se protežu vodoravno preko prtljažnih vrata i zadnji odbojnik daju novom XCeedu širi i stabilniji izgled. Povišena i istesana karoserija donosi robustan stav koji masovno privlači kupce. Udaljenost XCeeda od tla je 172 mm na 16-inčnim naplacima i 184 mm na 18-inčnim naplacima, što je do 44 mm više od hatchbacka. Blatobrani i obloge bočnih pragova zajedno sa hromiranim krovnim nosačima daju automobilu moćan izgled.

GT-ov genetski zapis XCeeda

Sa dolaskom GT-line verzije, XCeed donosi sportsku privlačnost koja inspiriše iskustvo vožnje i podiže ovaj popularni model na potpuno novi nivo. Direktno se dopada onim kupcima koji balansiraju svoje srce i razum; izborom praktičnog, prostranog, bezbednog porodičnog vozila sa atraktivnim dizajnom i izuzetnim performansama. Oprema GT-line je uvedena u Kijinu ponudu modela poslednjih godina kako bi se poboljšale performanse i emocionalna povezanost sa pokretom koja je deo Kijinog DNK. Dodatak GT-line je uzbudljiv novi dodatak jednom od najpopularnijih modela brenda. Nova oprema GT-line sadrži niz sportskih dodataka koji je razlikuju od osnovnog modela. Oštar dizajn tigrovog nosa uokviruje novu prednju masku, dok sportski niži usis vazduha i bočni branik dodaju agresivniji izgled prednjem kraju. Tamne hromirane vazdušne zavese pomažu u kanalisanju vazduha kroz prednji deo automobila kako bi se smanjio otpor i povećala aerodinamička efikasnost. Pozadi, neobična nova šestougaona LED zadnja svetla i donji difuzor u sportskoj boji karoserije upotpunjuju redizajniran model i izdvajaju XCeed GT-line od svih drugih vozila na ulici. Novi model je opremljen stilizovanim, mašinski obrađenim alu felnama od 18 inča koji daju sportski izgled, dok pragovi na vratima u boji karoserije, sjajno crne krovne šine i retrovizori dodatno naglašavaju njegov aktivan i dinamičan izgled. Novi Kia KSCeed će biti dostupan u 12 boja u zavisnosti od specifikacije, uključujući tri nove boje: Lemon Splash, Celadon Spirit Green i Yuca Steel Grey.

Superiorna ergonomija i visokokvalitetni materijali

U unutrašnjosti je središnja konzola XCeed-a blago okrenuta prema vozaču. Sa odličnim položajem sedišta i višom udaljenošću od tla u odnosu na hatchback verziju (Ceed) unapređeni XCeed vozačima omogućava bolji položaj u vožnji, a ujedno i bolji pregled puta ispred vozila. Infotainment sistem sa "plutajućim" ekranom osetljivim na dodir postavljen je odvojeno od instrument table, dok donji deo instrument table nudi nekoliko na dodir osetljivih tastera i prekidača za kontrolu jačine zvuka, grejanja i hlađenja. Zbog vrlo ergonomskog položaja i funkcionalnosti ovi kontrolni prekidači redizajnirani su kako bi poboljšali interakciju i vozačima omogućili bržu promenu atmosfere u kabini, bez pomeranja pogleda sa puta. Novi Kia XCeed ima privlačne nove grafičke teme 12,3-inčne digitalne table sa Supervision meračima čiju osnovu je moguće povezati sa načinima vožnje u vozilu, dok sjajna crna ploča kućišta menjača i novo rikverc ogledalo sa tankim okvirom unapređuju oblik i funkciju. Unutrašnjost je u celini opremljena prefinjenim materijalima, mekim na dodir, sa hromiranim okvirima instrument table što pruža elegantno, vrhunsko okruženje. Kupci mogu birati između različitih presvlaka sedišta od tkanine, semiša, sintetičke ili prave kože. Unutrašnjost je takođe dobila GT-line izgled, s brojnim ulepšanjima skladnim sa sportskim spoljašnjim izgledom, između ostalog tu su odrezan donji deo volana u obliku oborenog slova D inspirisan motosportom, ručica menjača presvučena perforiranom kožom i specijalno dizajnirana sedišta sa ušivenim GT-line logotipom.

Uređenje kabine

Novi Kia XCeed koncipiran je da pruža udobniju kabinu i više prostora u prtljažniku. Kia XCeed koji se dimenzijski nalazi između hatchbacka (Ceed) i Sportage-a još uvek nudi unutrašnju prostranost i zapreminu prtljažnika kao i najprodavaniji veći modeli u Europi. Ukupnom dužinom od 4.395 mm novi Kia XCeed je za 85 mm duži od Ceed-a sa petoro vrata a 120 mm kraći od Sportage-a. Njegova najveća visina krova od 1.495 mm znači i da je za 48 mm viši od Ceed-a i 155 mm niži od Sportage-a, što vozačima nudi niže težište od njegovog višeg brata. Novi Kia XCeed nudi puno prostora za putnike napred i pozadi. Sa sedištima u visini bokova podignutim do 44 mm u odnosu na Ceed vozačima pored lakšeg ulaska i izlaska iz vozila pruža viši položaj sedenja u vožnji. Staklena površina u obliku polumeseca i fastback krovna linija putnicima na zadnjim sedištima omogućava svetliji ambijent i više prostora za glave u poređenju sa konkurencijom u segmentu kompaktnih crossovera. Zapremina prtljažnika unapređenog XCeed-a iznosi 426 litara (VDA), dok s oborenim zadnjim sedištima zapremina se povećava na čak 1.378 litara. Svestranost je zagarantovana zbog deljivih zadnjih sedišta u razmeri 40:20:40, pametnih električnih prtljažnih vrata sa mogućnošću podešavanja visine, kao i dvostrukog dna prtljažnika koje je moguće pomerati gore-dole kako bi dobili više prostora ili zbog upotrebe skrivene pregrade u dnu prtljažnika. Podignuto dno prtljažnika nudi i bolju ergonomiju tokom utovara i istovara prtljaga.

Napredni benzinski, dizel, MHEV i PHEV pogonski sklopovi

Novi Kia XCeed pokreću snažni benzinski motori sa turbo punjačem, od kojih većina uključuje tehnologiju blagog hibrida, dok napredni plug-in hibridni pogonski sklop vozačima omogućava mobilnost bez emisija. U osveženoj ponudi na raspolaganju su tri benzinska turbo motora s direktnim ubrizgavanjem goriva (T-GDi). Trocilindrični 1,0-litarski motor T-GDi nudi 120 konjskih snaga i 172 Nm obrtnog momenta, dok četvorocilindrični 1,5-litarski motor T-GDi nudi 160 KS i 253 Nm obrtnog momenta. Najsnažniji motor u ponudi je 1,6-litarski T-GDI, identičan kao u verzijama Ceed GT i ProCeed GT. S najvećom snagom od 204 KS i obrtnim momentom od 265 Nm u širokom rasponu obrtaja motora se mišićavi 1,6-litarski motor T-GDi u potpunosti slaže sa odličnim performansama vozila u različitim uslovima vožnje. Ako je uparen sa 7-stepenim menjačem s dvostrukim kvačilom (7DCT) XCeed od 0 do 100 km/h ubrzava za 7,5 sekundi. Novi XCeed, koji je idealan za redovno prelaženje dugih razdaljina, raspoloživ je i sa štedljivim dizel pogonskim sklopom s blagim hibridom (MHEV). Ovaj 1,6-litarski dizel motor najveće snage od 136 KS i obrtnim momentom od 280 Nm moguć je u paru sa 6-stepenim ručnim menjačem, kao i sa 7-stepenim automatskim menjačem (7DCT), u tom slučaju je njegov najveći obrtni moment 320 Nm. MHEV sistem dopunjuje obrtni moment motora snagom 48-voltne litijum-jonske polimer baterije, sada raspoložive kod svih karoserijskih verzija Ceed-a. Uvođenje nove tehnologije blagog hibridnog pogona u najnovijoj ponudi Xceed-a smanjuje emisije CO2 do 10 posto (NEDC 2.0, kombinovani ciklus), u zavisnosti od verzije karoserije, menjača, snage motora i opreme vozila. Bitno je istaći da dok tehnologija MHEV poboljšava efikasnost potrošnje goriva performanse motora ostaju iste kao pre.

Umesto hidrauličnog upravljanja XCeed može biti opremljen i inteligentnim ručnim menjačem (iMT), koji deluje isljučivo elektronski i integrisan je sa pogonskim sklopom EcoDynamics+. Sistem iMT deluje sa blagim hibridnim starterom (MHSG) kod gašenja motora kada se vozilo zaustavlja. U »Eco« načinu vožnje XCeed omogućava i kratka razdoblja vožnje sa ugašenim motorom pri brzinama do 125 km/h, a ponovo se nesmetano aktivira kada vozač pritisne papučicu gasa, kočnicu ili kvačilo. Sistem doprinosi boljem iskorišćavanju goriva MHEV i smanjuje emisije CO2 za oko 3 % u realnom načinu vožnje. Plug-in hibrid (PHEV) ponovo je raspoloživ kod novog XCeed-a. Kombinuje litijum-polimer bateriju kapaciteta 8,9 kWh, električni motor sa 44,5 kW i efikasan 1,6-litarski četvorocilindrični motor GDI iz porodice 'Kappa.' U kombinaciji sa 6-stepenim menjačem sa dvostrukim kvačilom (6DCT) PHEV donosi do 141 KS snage i 265 Nm obrtnog momenta na prednji par točkova, a vozači će imati koristi i od dometa na struju do 48 km, što je ekvivalent 60 km urbane vožnje. To vozačima omogućava savladavanje većine dnevnih vožnji isključivo na struju. Šestostepeni ručni menjač je u ponudi kod 1,0- i 1,5-litarskih benzinskih verzija, kao i 1,6-litarski dizel, dok je 7DCT raspoloživ samo kod motora 1.5 T-GDi, 1.6 T-GDi i 1.6 CRDi. Plug-in hibridni 1,6-litarski XCeed u ponudi je samo sa 6-stepenim DCT menjačem s advostrukim kvačilom.

Privlači vozače svojim sportskim upravljanjem

Upravljivost novog XCeed-a razvijale su Kijine evropske ekipe inženjera kako bi omogućili vrhunsku udobnost i vožnju u svim uslovima. Usprkos tome što je novi XCeed malo viši od prethodnika zbog prilagođenog podešavanja oslanjanja, kompaktnih spoljašnjih dimenzija, nižeg težišta i manje mase konstruisan je tako da je još bolji za vožnju. Kia XCeed jedinstven je u Ceed-ovoj gami i ima prednje hidraulične amortizere postavljene na prednjoj osovini (standardno kod svih verzija). Gumene čaure amortizera plivaju u hidrauličnoj tečnosti u amortizerima, što omogućava vrlo udobnu vožnju na lošijim površinama. Automobil je koncipiran tako da uglađenim i postupnim odazivom upija i velike udarce oslanjanja, što sprečava poskakivanje karoserije, jer se oslanjanje nakon brzog stiskanja smiruje. Doprinosi i lakšem upravljanju i poboljšanoj kontroli karoserije, a ujedno i smanjuje buku na neravninama.

U poređenju sa prethodnikom, prednje opruge XCeed-a su 7 % mekše a zadnje za 4 %, kako bi pružale veću udobnost i stabilnost u svim uslovima, dok dinamični amortizer za zadnji poprečni nosač dodatno ublažava buku na putu i strukturne vibracije u vožnji. Elektronska upravljačka jedinica (ECU) koja upravlja motor servo volana podešena je tako da pruža brži odziv na vozačeve komande. To vozačima nudi brz odziv volana i manje naginjanje karoserije. Pomoć koju daje motor servo volana omogućava lakše upravljanje što smanjuje umor vozača na dužim relacijama i pri niskim brzinama. Kijin sistem izbora načina vožnje (Drive Mode Select) vozačima omogućava precizno prilagođavanje željenom načinu vožnje prilagođavanjem tvrdoće volana, odzivnosti papučice gasa, a kod DCT verzije i odziva obzirom na stepen prenosa. Na raspolaganju su tri načina - 'Eco', 'Normal' ili 'Sport.' Način Sport nudi suptilno poboljšanje reakcijskog vremena ubrzavanje i prilagođavanje upravljanja, što postiže dodatnom tvrdoćom i odlučnijim odzivom na vozačeve komande, dok način Normal omogućava vozaču udobnu vožnju i opušteno „jedrenje“. Način Eco namenjen je smanjenju opterećenja motora kako bi smanjio potrošnju goriva.

Visotehnološki infotainment i povezivost

Novi Kia XCeed sa brojnim naprednim infotainment, povezivim i bezbednosnim tehnologijama dokazuje da je i dalje jedan od najkompletnije opremljenih automobila u svom segmentu. Njegove funkcije osmišljene su kako bi učinile vožnju bezbednijom i opuštenijom, dok ujedno nude potpuno jednostavno upravljanje svim funkcijama u vozilu. Navigacioni sistem sa 10,25-inčnim ekranom osetljivim na dodir standardno je opremljen Bluetooth multikonekcijom, koja putnicima omogućava povezivost dva mobilna uređaja istovremeno. Deo standardne opreme su i operativne platforme Android Auto i Apple CarPlay. U zavisnosti od specifikacije vozila korisnici mogu birati i između radijskog sistema DAB sa 5,0-inčnim ekranom ili 8,0-inčnog audio ekrana osetljivog na dodir sa bežičnim radom platformi Android Auto i Apple CarPlay.

Vozači se mogu odlučiti i za potpuno digitalnu 12,3-inčnu instrument tablu s meračima Supervision sa novom grafikom koja se menja u zavisnosti od odabranog načina vožnje ꟷ »Eco«, »Normal« ili »Sport«. S digitalnim ekranom visoke rezolucije (1920x720) brojčanici za brzinu vozila i obrtaje motora prikazani su vrlo jasno, dok multifunkcijski ekran prikazuje navigacijska uputstva (turn-by-turn), zvučne informacije, detaljnije informacije o putovanju, upozorenja koja se tiču dijagnostike vozila i obaveštenja povezana s različitim tehnologijama aktivne bezbednosti i pomoći vozaču.

Nova funkcija Sport vam pomaže, da tokom vožnje nećete nikada propustiti utakmice svoje najdraže ekipe. Rezultati uživo i vrhunci utakmica na središnjem ekranu se osvežavaju na minut i vidljivi su svim putnicima u vozilu. Ekran je moguće prilagoditi tako što dodate omiljene ekipe na listu za brzi pristup, a moguće je i prikazivanje trenutne ligaške tablice ili javljanje ako sezona još nije počela. Unapređena povezivost omogućava i integraciju kalendara treće strane kako bi korisnici mogli povezati svoj Google ili Apple kalendar sa audiovizuelnim ekranom i pobrinuti se da ne propuste sastanak. Pored toga, ako je cilj bio sačuvan u bilo kom pozivu na sastanak moguće ga je iskoristiti za aktiviranje navigacije iz vozila za intuitivno i bezbedno korisničko iskustvo. Druge funkcije namenjene unapređenju udobnosti i uživanju na svakom putovanju uključuju audio sistem JBL Premium sa tehnologijom Clari-Fi, dvozonski klima uređaj, grejane i električno sklopive retrovizore, grejani volan, grejano vetrobransko staklo, grejanje i hlađenje prednjih sedišta i grejanje zadnjih sedišta. Novi XCeed dobio je i USB (tip C) ulaz za putnike napred i pozadi, dok mogućnost brzog punjenja dodatno povećava udobnost na putovanjima.

Komentari(0)

sortiraj