U toku modernizacija 402 kilometra pruga, rekonstruisano 516

Infrastruktura železnice Srbije trenutno izvodi radove na rekonstrukciji i modernizaciji 402 kilometra magistralnih i regionalnih pruga u Srbiji, a vrednost tih poslova iznosi oko 960 miliona evra

    foto: Shuterstock
    Podeli




Kada se tome doda još 516 kilometara pruga rekonstruisanih u protekle četiri godine, u modernizaciju i rekonstrukciju železničke infrastrukture u Srbiji uloženo je u ovom periodu skoro milijardu i po evra. Ukupno je železnici namenjeno četiri i po milijarde evra. U toku je sveobuhvatna modernizacija železničke infrastrukture i izgradnja novih pruga, koja će u narednih par godina u potpunosti promeniti celokupan železnički saobraćaj u našoj zemlji.

Izgradnja savremenih železničkih saobraćajnica doprinosi ne samo izgradnji bolje i efikasnije železnice, već unapređuje kvalitet i standard života građana, a srpskoj privredi omogućava konkurentan transport, saopštile su Infrastruktura železnice Srbije. U ovom trenutku, u toku je izgradnja pruge za velike brzine na ukupno 74,7 kilometara pruge između Beograd Centra i Novog Sada, a položeno je i prvih sedamnaest kilometara pruge za brzine do 200 kilometara na sat.

Reč je o najvećem i najznačajnijem infrastrukturnom projektu u ovom delu Evrope. Pored toga, počela je i rekonstrukcija 68,8 kilometara pruge između Jajinaca i Male Krsne, na međunarodnom železničkom Koridoru 10, a ove godine započela je i rekonstrukcija 259 kilometara regionalnih pruga u Srbiji. Radovi se trenutno izvode na regionalnim prugama Niš-Zaječar (108 km), Subotica - Senta (38,5 km), Markovac - Resavica (53 km), Kragujevac - Lapovo (31 km) i Kikinda - Banatsko Miloševo (28,5 km).

Sve pruge na kojima su radovi prošle godine završeni ili su ove godine u toku, decenijama pre toga nisu bile rekonstruisane. Na većem broju deonica na tim prugama brzina vozova bila je svega 10-30 kilometra na sat. Zahvaljujući prošlogodišnjoj rekonstrukciji regionalnih pruga Šabac - Loznica - Brasina (53 km) i Požarevac - Majdanpek (90 km), ponovo je na ovim deonicama nakon više godina obnovljen putnički železnički saobraćaj.

Pored toga, samo u protekle dve godine Infrastruktura železnice Srbije rekonstruisala je i uredila oko 40 železničkih stanica i automatizovala sedamnaest putnih prelaza u Srbiji, a nakon više decenija započela je i obnovu ukupno 27 tunela na srpskim prugama. Rekonstrukcija po četiri tunela na prugama Donja Borina - Zvonik i Kraljevo - Raška već je završena, a u toku je rekonstrukcija još četiri tunela između Bora i Majdanpeka i petnaest tunela na Šarganskoj osmici.

Već naredne godine, očekuje se i početak radova na trećoj deonici pruge za velike brzine Novi Sad - Subotica, kao i modernizacija i elektrifikacija pruge Niš - Dimitrovgrad, sa izgradnjom obilaznice oko Niša, a planirana je i rekonstrukcija još oko 230 kilometara regionalnih pruga u Srbiji.

Komentari(0)

sortiraj