U proseku dnevno se razbija bar jedan potpuno novi automobil Volvo

U proseku dnevno se razbija bar jedan potpuno novi automobil Volvo – što je od ključne važnosti u očuvanju položaja kompanije Volvo Cars kao lidera u oblasti automobilske bezbednosti sve do danas

    foto: VOLVO
    Podeli




Ove godine laboratorija za bezbednost Volvo Cars slavi svoju 20. godišnjicu. U vreme kada je otvorio švedski kralj (2000. godine), to bila jedna od najnaprednijih laboratorija u svetu, što u mnogim pogledima važi i danas. Sve do danas inženjeri Volvo Cars pomažu u bezbednom ispitivanju granica, kao i uče na osnovu stvarnih saobraćajnih nesreća jer se kompanija zalaže za budućnost u kojoj u novom automobilu Volvo niko neće nastradati ili biti teže povređen.

Thomas Broberg

-Zalagati se za bezbednost ne znači samo uraditi proveru ili pribaviti bezbednosne ocene - rekao je Thomas Broberg, jedan od glavnih inženjera bezbednosti kompanije Volvo Cars i njen veteran koji je u njoj zaposlen već dve decenije. - U skladu sa svojom predanošću bezbednosti, mi utvrđujemo kako i zašto se dešavaju nesreće i povrede, a zatim razvijamo tehnologiju koja će pomoći u sprečavanju tih nesreća. Nadamo se da će naš pionirski rad da bude inspiracija i drugima da prate našu želju za smanjenjem broja žrtava u drumskom saobraćaju širom sveta.

Laboratorija za bezbednost

Laboratorija za bezbednost Volvo Cars je višenamenski objekat koji inženjerima bezbednosti Volvo Cars omogućava da rekonstruišu bezbroj saobraćajnih situacija i nesreća, kao i izvrše ispitivanja koja nadmašuju zakonske zahteve. Laboratorija obuhvata dve ispitne staze dužine od 108 i 154 metra. Kraća staza je pokretna i može da se postavi pod uglom od 0 do 90 stepeni, što omogućava ispitivanje sudara pod različitim uglovima i pri različitim brzinama ili simulaciju sudara dva automobila koja se kreću.

Automobili mogu da se sudare brzinom do 120 km/h. Napolju je prostor za ispitivanje sudara sa prevrtanjem, a i scenarijem sletanja sa puta, prilikom kojih se automobili velikom brzinom lansiraju u jarak. Tu Volvo Cars nudi mogućnosti i spasilačkim službama da usavršavaju svoje sposobnosti spašavanja života, kao što je to učinio početkom prošle godine, kada je sa visine od 30 metara spustio nove automobile Volvo radi simulacije velike štete koja nastaje u ekstremnim scenarijima nesreća. U glavnoj dvorani za ispitivanje različitih sudara spreda, pozadi i sa boka, koristi se ogromna barijera za sudar, sa masom od neverovatnih 850 tona, a prema potrebi može i da se pomiče uz pomoć vazdušnih jastuka.

Postoji približno dvadesetak fiksnih i pokretnih barijera

Osim toga, postoji približno dvadesetak fiksnih i pokretnih barijera koje se koriste u ispitivanju sudara, uključujući i strukturu nalik na losa, za simulaciju sudara koji uključuju te životinje. Tokom sudara, automobil, lutke za testiranje i barijere opremljeni su senzorima koji inženjerima Volvo Cars omogućavaju detaljno zahvatanje celog niza događaja. Desetine kamera sa ultra visokom rezolucijom takođe snimaju izvođenje ispitivanja iz svih mogućih uglova.

Pre fizičke provere sudara dotični model automobila je već obavio hiljade računarski simuliranih ispitivanja sudara. Sve pribavljene podatke zatim Volvoovi inženjeri koriste za razvoj bezbednijih automobila. Kako kompanija korača prema potpuno električnoj budućnosti, tako je i Centar za bezbednost poslednjih godina opremljen i spreman posebno za bezbedno izvođenje ispitivanja sudara električnih automobila.

-Bez obzira na vrstu scenarija, mi ćemo ovde, u Centru za bezbednost Volvo Cars, ponovo da ga rekonstruišemo i detaljno analiziramo - rekao je Thomas Broberg. - Moja velika inspiracija jeste činjenica da se svakim satom ispitivanja i analiza koje smo uložili, sve više približavamo svojoj želji da ostvarimo budućnosti u kojoj niko neće nastradati ili biti teže povređen u novom automobilu Volvo.

Komentari(0)

sortiraj