„Trokraka zvezda“ za duge staze

„Povišena“ vozila širom sveta su dobila neplaniranu konkurenciju. Reč je o novom fenomenalnom „mercedesevom“ GLC modelu u popularnoj SUV klasi

    foto: Mercedes-Benz
    Podeli




Nemački „Mercedes“ neprestaje da iznenađuje „automobilsku“ javnost. Na svetske drumove stigao je ganc-novi četvortočkaš u SUV segmentu pod nazivom GLC. Ovaj model je naslednik popularnog „mercedesevog“ četvorotočkaša GLK-a.

Vrhunski dizajn

Svojim izgledom novi nemački četvortočkaš neće sigurno nikoga ostaviti ravnodušnim, pogotovo one vozače koji su zaljubljeni u „trokraku zvezdu“. GLC je dugačak 4,65 metara, širok je 1,89, a u visinu ide na odličnih 1,63 metara, dok je međuosovinsko rastojanje 2,87 metara. Prema njegovim dimenzijama u ovom SUV modelu se može očekivati makskimalni konfor za sve putnike u vozilu. Ono što treba istaći jeste da je prtljažni prostor kod ovog vozila zaista veliki. U njega se može smestiti „brdo“ torbi i sitnih stvarčica. Njegova zapremina je odličnih 580 litara, a kada se obori deljiva klupa, ona se penje na čak 1.600 litara.

GLC je maksimalno utegnut i u njemu, reklo bi se, da sve „miriše“ na luksuz. Pogled na dizajn unutrašnjosti nesumljivo pokazuje njegovu lepotu. Izražajna centralna konzola predstavlja oličenje snage SUV vozila, blagi prevoji instrument table na strani suvozača pružaju osećaj prostranosti, naglašavajući kvalitete vozila na duge staze. Pogled privlači i dekorativna insturment tabla koja se proteže celom dužinom. Ručice vrata i tasteri za podešavanje sedišta su ugrađeni vrhunski i precizno. Instrument tabla je izuzetno pregledna i ima izdvojeni veliki TFT monitor od 8,4 inča, a sve ručice su jasno vidljive i bukvalno su nadohvat ruke. Sedišta u novom GLC modelu su dizajnirana tako da pruže visok nivo konfora na dugim putovanjima. Svi važni parametri su elektronski podesivi – visina sedišta, nagiba naslona, nagiba donjeg dela sedišta i pomeranje napred-nazad.

Ispod haube četiri motora

Na raspolaganju je veliki izbor materijala, kao i brojne doplatne opcije koje uključuju kožni paket, detalje od aluminijuma, ugljeničnih vlakana ili drveta, panoramski krov...

Ono što je najbitnije jeste da novi „mercedesov“ četvorotočkaš ispod haube ima jednog benzinca, dva dizela kao i hibridnu verziju, a sve modele prati i pogon na sva četiri točka. Benzinac GLC 250 „4Matik“ ima odličnih 210 konjskih snaga. Prvi dizelaš dolazi sa agregatom od 2,2 kubika sa motorom snage od 170 KS, dok je drugi znatno jači i pokreće ga fantastičnih 204 KS. Hibridna verzija GLC-a dolazi sa benzinskim pogonskim sistemom od 211 KS i elektromotorom od 116 KS koji do stotke isteruje za fenomenalnih šest sekundi, a na „struju“ isteruje 35 kilometara. Maksimalna brzina je 235 km/h. Benzinski i dizel agregati imaju 9G-tronik automatske menjače, a u hibridnoj verziji „upakovan“ je automatski 7G-tronik plus menjač. Novi GLC ima pet modova vožnje, kao i plus tri za terensko „drajverisanje“. Ono što je još bitno kod novog nemačkog četvorotočkaša jeste cena. Osnovni model sa benzinskim motorom se prodaje za 43.836 evra, dok je najskuplji u „ful“ opremi 63.540 evra.


Tekst

Dragan Stanimirović


Komentari(0)

sortiraj