Trkački Škoda Tudor

Trkački automobil Škoda Sport baziran je na proizvodnom modelu 1101 Tudor iz 1946. godine. Olakšana mu je šasija, centralna cev je skraćena za 400 mm, a promenjen je i položaj volana i papučica

    foto: Škoda
    Podeli




Automobil je dobio nižu, otvorenu dvosednu karoseriju, ručno izrađenu od aluminijuma. Zbog male visine pogonski sklop je premešten. Automobil je dobio novu pumpu za vodu, rezervoar za gorivo premešten je iza sedišta, a dovod goriva vršio se pomoću električne pumpe. Rešetka hladnjaka imala je pet rebara, kao na modernizovanoj verziji serijskih automobila, i dvostruka prednja svetla.

ŠKkoda Sport koristila je uglavnom standardne Tudor delove, uključujući češki PAL 12-V električni sistem i Barum gume. Snaga 1,1-litarskog četvorocilindričnog motora gotovo se udvostručila nakon izmena: serijska verzija modela „Tudor“ je isporučivala 32 KS, verzija trkačkog automobila 50 KS..

Za Le Mans trku, Škoda Sport je doživela niz izmena koje su diktirane uslovima trke. Međuosovinski razmak povećan je za 180 mm, dodata su još dva svetla sa obe strane rešetke hladnjaka, a automobil je ukrašen češkim nacionalnim bojama, po preporuci organizatora. Osim toga, radi simetrije, na strani suvozača je dodata pločica sa nazivom posade, a za trku su na točkove stavljene Michelin gume.

S punim rezervoarom i potpuno opremljen alatom i rezervnim delovima (sve popravke tokom trke morale su koristiti rezervne delove koji su se nosili u automobilu) težio je izvrsnih 700 kilograma. S trkačkim gorivom uobičajenim u to vreme, mešavinom benzina, etanola i acetone, Škoda Sport je mogla postići brzine do 140 km/h, trošeći samo oko 12 litara na 100 kilometara. S punim rezervoarom moglo se voziti četiri sata, pa su Vaclav Bobek i Jaroslav Netušil mogli preći znatno veće udaljenosti od svojih konkurenata.

Komentari(0)

sortiraj