Toyota Yaris - Dvadeset godina kasnije

Toyota Yaris godinama ima svoj jedinstven dizajn. U proteklih 20 godina mnoge vozače je kupio elegantnim izgledom, otmenim enterijerom, kao i prefinjenom i zanimljivom vožnjom

    foto: Dragan Stanimirović
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Punih 20 godina je prošlo od izlaska na svetske drumove modela Toyota Yaris. Imali smo tu čast i zadovoljstvo da vozimo ovog četvorotočkaša u najnovijoj jedinstvenoj verziji - Y20. Svojim današnjim izgledom, kao i pre dve decenije, istom merom mami uzdahe prolaznika, i raspaljuje maštu potencijalnih kupaca!

Najprodavaniji Toyota model u Evropi

Ovaj automobilski gigant je odao počast origanalnom Yarisu predstavljanjem nove Y20 opreme. Time Toyota obeležava 20-u godišnjicu svog uspešnog automobila iz B klase, prvi put predstavljenog 1998. godine na Sajmu automobila u Parizu. Kroz dve decenije i tri generacije, Yaris je postao prepoznatljiv kao najprodavaniji Toyota model u Evropi, gde se i proizvodi, u fabrici u Valensijenu - Francuska.

Ovaj izuzetan četvorotočkaš B segmenta, doteran je u skladu s jubilejom. Dobio je nove elemente opreme, poput maske hladnjaka, okvira maglenki i obloga retrovizora u tamno sivoj boji, kao i crnih C stubova s oznakom Y20 (od paketa opreme Sol). Novi su Gray Machined 15-inčni aluminijumski naplaci za paket opreme Sol, dok se verzije Bi-Tone i Bi-Tone Limited Edition isporučuju s alu naplacima od 16 inča. Vredan jubilej obeležen je i posebnim izdanjem s čuvenom Mystic Gold metalik nijansom zlatne boje koja je korišćena pri lansiranju prve generacije Yarisa.

Agregat 1.5 sa 111 KS

Ispod haube ovog više nego zanimljivog gradskog četvorotočkaša postavljen je novi i već hvaljeni agregat 1.5 VVT-i sa 111 konjskih snaga. Uparen je sa proverenim šestostepenim manuelnim menjačem. Na njegov račun treba reći da idu sve pohvale jer u svoje pregrade ulazi glatko i precizno. Za razliku od prethodnih modela, u današnjem Yarisu ručica menjača je nešto kraća, pa sada vožnju čini još lepšom i jednostavnijom.

Do stotke stiže za odličnih 11 sekundi! Motor je maksimalno startan. Zvučna izolacija je dobro urađena, pa je agregat skoro i nečujan u kabini vozila i pri velikim brzinama. Novim motorom Toyota je Yarisu smanjila i potrošnju goriva, pa se sada može pohvaliti i tim segmentom. Potrošnja benzina u gradskim uslovima vožnje je 7,9 litara na pređenih 100 kilometara, dok je na otvorenom putu pravo osveženje i iz rezervoara istera dobrih 6,2 litara. Maksimalna brzina na cajgeru koju smo razvukli bila je 165 km/h. Poseduje elemente pasivne i aktivne bezbednosti na bazi najnovije tehnologije kako bi se postigla odlična zaštita putnika u vozilu.

Precizno i fino izvajana unutrašnjost

Njegova unutrašnjost je maksimalno doterana i precizno uređena. Jedan pogled na kompletnu instrument tablu govori da su se dizajneri trudili da postignu lepotu i praktičnost, sa japanskom jednostavnošću. Diše kvalitetom, ergonomičnija je i nudi više nego svi njegovi prethodnici. Ima inovativan TFT multiinformacioni ekran, trokraki upravljač, kao i dobro pozicionirano sedenje, menjač, odlična preglednost u vozilu, stabilnost u krivinama, solidna agilnost na pravcu...

Sedišta su srednje visine i omogućavaju pristup i dobru vidljivost. Povećan unutrašnji prostor nudi odlične dimenzije za kolena, glavu i ramena. Iako je predviđen za pet putnika, nudi komfor za dve odrasle osobe na zadnjoj klupi. Ima dosta pregrada za odlaganje sitnica, što mnogo znači na kraćim i dužim putovanjima. Zanimljivo je da model koji smo mi testirali nije imao navigacioni sistem, kao ni automatsku klimu.

Savršen za grad

Sa dužinom od 3,94 metara, širinom od 1,69, visinom od 1,51 i međuosovinskim rastojanjem od 2,51 metar, savršen je za grad. Dugo međuosovinsko rastojanje je maksimalno uticalo da ovaj model u krivnama i pri većim brzinama bude stabilan. U prtljažnom prostoru ima velikodušnih 286 litara, a kada se zadnja klupa obori dobija se za ovu klasu vozila više nego odličan prostor od 1.180 litara.

Nova rešenja ispod haube

Pored mnogobrojnih kvalitetnih stvari koje nosi ovaj Toyotin četvorotočkaš, ono što kod njega izdvajamo na prvom mestu jeste agregat! Treba podsetiti i naglasiti, da je Toyota u model Yaris ugradila novi 1,5-litarski benzinski motor, koji je zamenio pogonski agregat od 1,33 litara. Četvorocilindrična ‚‚mašina`` uvodi niz novih tehničkih rešenja koja nude bolje performanse, povećano zadovoljstvo u vožnji i u isto vreme smanjenje potrošnje goriva za čak 12 odsto! U poređenju sa svojim prethodnikom 1,33 litarskim motorom, poboljšanje performansi se ogleda u brojkama.

S novim agregatom Yaris dobija za 0,8 sekundi brže ubrzanje od 0 do 100 km/h i posebno poboljšanje međuubrzanja od 80 do 120 km/h. Visok obrtni moment od 118 Nm, na raspolaganju je već pri niskih 2.000 obrtaja u minutu. Viši stepen kompresije je postignut zahvaljujući novom dizajnu komore za sagorevanje i korišćenju novih klipova, koji promovišu homogenu mešavinu vazduh-benzin i brzo sagorevanje.

Smanjenjem temperature sagorevanja, ohlađen EGR takođe pomaže da se odloži pojava „trokiranja”. Osim toga, zapremina ponovo ubrizganih inertnih gasova omogućava smanjenje pumpinih gubitaka pri niskim i srednjim opterećenjima, što poboljšava efikasnost. Inženjeri su takođe bili fokusirani na smanjenje potrošnje goriva i emisije pri konstantnim brzinama na autoputu. Zbog toga po prvi put u Toyota motorima novi agregat je opremljen sistemom za vodeno hlađenje izduvne grane. Ograničavajući temperaturu gasova, taj sistem omogućava da se izbegne obogaćivanje smeše potrebne za smanjenje temperature sagorevanja pri bilo kojoj brzini vožnje autoputem. Time se smanjuju potrošnja i emisija pod ovim uslovima vožnje.

Toyota Safety Sense

Kao deo Toyotine posvećenosti širenju napredne sigurnosne opreme, nova, druga generacija sistema Toyota Safety Sense sada se ugrađuje i u model Yaris. Ovaj sigurnosni paket uključuje - prepoznavanje saobraćajnih znakova, automatsko kočenje, automatska duga svetla...

Za kraj treba reći da je ovaj Toyotin model stvoren za vožnju po gradskim ulicama. Model Y20 je jedinstven i prepoznatljiv zbog svoje boje, kao i dvadesetogodišnjeg jubileja. Cena testiranog Yarisa sa još uvek aktivnim popustom iznosi 13.990 evra.

Posebno izdanje dolazi s čuvenom Mystic Gold metalik nijansom zlatne boje, koja je korišćena pri lansiranju prve generacije Yarisa. Deo te serije od samo 3000 proizvedenih primeraka od nedavno je dostupan i u Srbiji. Pa ukoliko želite da budete jedinstveni u narednih nekoliko godina krenite u kupovinu.

Dragan Stanimirović

LIČNA KARTA

Zapremina 1.5 VVT-i

Snaga 111 KS

Ubrzanje 11 sekundi

Potrošnja 6,2 - 7,9l

Maksimalna brzina 165 km/h

Cena od 13.990 evra

Komentari(0)

sortiraj