Toyota Yaris Cross - Novi izazov na četiri točka

Toyota je više puta od svog osnivanja pa sve do danas pokazala na terenu pravu revoluciju u automobilskoj industriji. Ovoga puta je to učinila i sa modelom Toyota Yaris Cross

    foto: Gordana Nikolić
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Mnogobrojne automobilske nagrade koje je Toyota osvojila u proteklom periodu sa modelom Yaris Cross, pokazuje da ovaj četvorotočkaš zaslužuje svu pažnju pri odabiru kupovine novog automobila. Jednostavno, Toyotini inženjeri su napravili revolucionarni dizajn i trasirali puteve kojima će krenuti gotovo svi evropski proizvođači automobila. Ukratko - poseban je i ističe se u najsitnijim detaljima! Sav je u oblinama, s istaknutim branicima i ispupčenim visoko postavljenim farovima. Praktičan je i prijatne unutrašnjosti. Komfor prate odlične dimenzije, panorama krov upotpunjuje sam doživljaj u vozilu, a dobar agregat i manuelni menjač su šlag na torti kada je u pitanju ovaj više nego zanimljiv automobil, koji privlači pažnju na svakom metru asfalta.

Titulu opravdao na terenu

Moramo podsetiti da je na prestižnoj svetskoj dodeli nagrada za automobil godine „World Car Awards“, Yaris Cross proglašen za pobednika u kategoriji „World Urban Car of the Year 2022“ - najbolji urbani automobil na svetu za 2022. godinu. Nagrade u raznim kategorijama dodeljivao je tada stručni žiri koji je sačinjavalo 102 ugledna međunarodna automobilska novinara iz 33 zemlje. Dešava se da novinari pri glasanju daju nezaslužene ocene pojedinim četvorotočkašima, ali kod ovog automobila to nije slučaj, jer je Yaris Cross svoju titulu u potpunosti opravdao na terenu, što je i najbitnije.

Konstruisan na platformi GA-B

Yaris Cross je konstruisan na platformi GA-B, namenjene manjim automobilima, koja je deo filozofije pod nazivom Toyota New Global Architecture. Platforma pruža potrebnu čvrstinu koja je već vrlo uspešno iskorišćena na kompaktnom hečbek vozilu Yaris. Dugačak je 4,18 metara, širok je 1,76, u visinu se proteže na 1,59, a međuosovinsko rastojanje je 2,56 metara. Okretnost u gradu je osigurana radijusom okretanja od 5,3 m/krug. Povećano odstojanje od tla i povišena pozicija vozača daje vam osećaj u vozilu kao da se nalazite u nekom od velikih “džipova”!

Ispod haube benzinski 1.5-litariski motor

Moderan agregat koji se krio ispod haube testiranog modela bio je 1.5-VVT-iE Elegant. Trocilindrični agregat proizvodi maksimalnih 125 KS/92 kW pri 6.600 o/min i najveći obrtni moment od 153 Nm između 4.800 i 5.000 o/min. Motor je uparen sa odličnim šestostepenim manuelnim menjačem koji je dobro odmeren, sa jasnim i preciznim hodom. Iako nema turbine, već na prvi pritisak papučice gasa motor se poslušno odaziva. Od njega se ne očekuje da poleti, ali za sve vozače koji imaju umerenost u vožnji ovaj automobil je svakako dobra preporuka. Motor i menjač su dobro podešeni za sva iskušenja na putu, bilo da se nalazite na asfaltnoj podlozi ili van nje.

Prosečna potrošnja 6,1 litar

Maksimalnu brzinu na cajgeru Yaris Cross isteruje na dobrih 185 km/h. Kada je papučica gasa stisnuta na maksimum ovaj automobil ubrzava od 0 do 100 km/h za finih 12 sekundi, što ga ne čini mnogo startnim, ali dovoljno da zadovolji sve što ovaj dobar agregat nudi u datom momentu. Kada je potrošnja goriva u pitanju možemo reći da je štedljiv. Poštujući saobraćajne propise, u kombinovanoj vožnji Yaris Cross iz rezervoara “isteruje”, na pređenih 100 kilometara, odličnih 6,1 litar benzina. Zapremina rezervoara je 42 litre. Kada je u pitanju upravljivost vozila ona je pri velikim i manjim brzinama jasno precizna. Vozač uvek ima potpunu kontrolu nad vozilom, što je jako bitno kada su četvorotočkaši znatno povišeni od tla.

Zahvaljujući izuzetno krutoj karoseriji omogućava se stabilno upravljanje, koje doprinosi sigurnosti i udobnoj vožnji. Time GA-B platforma dodatno doprinosi kvalitetu vozila. Čvrstina nije postignuta na uštrb težine, umesto toga, Toyota je primenila napredna konstruktorska rešenja i koristila jake, ali lagane materijale velike čvrstoće na strateškim tačkama automobila kako bi ukupna masa bila smanjena. Na primer, kako navode u Toyoti, gornji delovi karoserije ojačani su prstenastim strukturama i dodatnim tačkastim zavarivanjem, za nosač hladnjaka korišćen je novi materijal od smole, dok su paneli karoserije tanji. Pažnja o detaljima obuhvatila je optimizaciju poprečnog preseka armature prednjeg branika i smanjenje njegove mase za oko 20 odsto. Dodatna poboljšanja postignuta su povećanjem preklapanja između delova karoserije, poboljšanjem tehnike lepljenja i krutosti uvijanja.

Kvalitetna unutrašnjost

Unutrašnjost vozila odiše kvalitetom. Upotrebljeni su fini materijali u celoj kabini. Instrumenti su čitki i pregledni. Sedišta su odlično obilkovana, i kao što smo rekli, povišena su, pa tako vozač i suvozač imaju mesta na pretek. Viši položaj za vožnju omogućava vozaču dobru vidljivost koja se i očekuje od SUV modela, praćena dizajnom sedišta i upravljača koji pružaju udobnost i snažan osećaj povezanosti i kontrole nad vozilom. Na zadnjoj klupi komfora ima dovoljno za dve odrasle osobe.

Kako u Toyoti navode, puno pažnje je posvećeno rešenju „brzog pristupa“ koji je neophodan za svakodnevne potrebe. U tome su i uspeli. Izmenjen je izgled brojnih elemenata kao što su prednji stubovi, pragovi i centralna konzola, a nove su i završne obloge na vratima i naslonima za ruke. Centralna konzola je dobila na važnosti, sa snažnom vertikalnom formom koja se spušta s multimedijalnog ekrana sve do ručice menjača obuhvatajući kontrole grejanja i ventilacije. Sve komande grupisane su na mesta kako bi vozaču olakšali “drajverisanje” i na dohvat su ruke. Pri velikim brzinama, ovaj podatak za svakog vozača znači puno. Prostora za odlaganje sitnica ima na pretek, kao što smo inače i navikli od ovog proizvođača automobila, i to od naočara za sunce, pa sve do mobilnog telefona.

Moderna spoljašnjost

Za dizajn spoljašnjosti, Toyotinim “arhitektama” može se pripisati najveća automobilska ocena. Spoljašnjost su učinili tako da bude moćna, pa i pomalo agresivna. Definitivno ima jasan i jedinstven izgled. Kada okrenete jedan krug oko njega od početka do kraja vozila, ljubiteljima četvorotočkaša ostavlja veoma jak utisak, jer su svi delovi automobila fino izvajani. Visoko postavljena zadnja grupa svetala doprinose celokupnom utisku veličine ovog automobila. Kada je u pitanju prednji deo vozila odražava snažan i moćan urbani izgled, s gornjom i donjom rešetkom maske koje formiraju dva naslagana oblika trapeza, jedinstvenu odliku dizajna Toyotinih SUV modela. Tanke svetlosne grupe u obliku dijamanta imaju LED projektorska svetla, s odvojenim, vertikalnim dnevnim svetlima i kružnim LED svetlima za maglu postavljenim u uglovima niže zaštitne maske. Zadnji deo se odlikuje širokim vratima prtljažnika i četvrtastim centralnim delom koji izražava funkcionalnost automobila.

Uokviren je širokim zadnjim elementima i linijama u obliku slova C koji se završavaju u spuštenim uglovima. Od srednje bogatih paketa, sva zadnja svetla koriste LED tehnologiju i nude sekvencijalne pokazivače pravca. Oblik karoserije je optimizovan radi aerodinamičke efikasnosti, a za bolju stabilnost primenjeni su vazdušni kanali na strateškim tačkama. Tu je i gotovo potpuno ravna podna površina s pločama koje doprinose stabilnosti automobila i tako pomažu da duga putovanja budu manje zamorna za vozača. Elegantan izgled pojačan je i velikim lukovima zadnjih krila. Dizajnerska ideja prilikom nastanka Yarisa Cross bila je „Lako, brzo, pametno“, određena s ciljem stvaranja automobila koji je idealan partner za svakodnevne aktivnosti. Jednostavno spoljašnji izgled vozila je “skrojen” tako da se izdvaja od konkurencije.

Prtljažni prostor od 397 litara

Što se tiče prtljažnog prostora ovaj lepotan na četiri točka ima finih 397 litara, uključujući i prostor u duplom podu. Sasvim dovoljno za dve veće putne torbe i mnoštvo sitnica. Praktičan je i jednostavan za korišćenje. Kada se obori zadnja klupa tada se dobija 1.097 litara. Prilagodljivost obaranja sedišta je omogućena u odnosu 60:40, ili u višim paketima opreme 40:20:40.

U ponudi postoji 10 boja karoserije

U zavisnosti od paketa opreme, za Yaris Cross predviđeni su 16-inčni aluminijumski naplaci srebrne boje, 17 i 18-inčni, mašinski obrađeni aluminijumski naplaci svetlo sive ili tamno sive boje, ili 18-inčni aluminijumski naplaci s mašinskom obradom i crne boje. U ponudi postoji 10 boja karoserije, uključujući nove biserne i metalik nijanse, dvobojna završna obrada sa crnim, zlatnim ili belim krovom dostupna je za modele s višim paketima opreme.

Upada u oko

Yaris Cross, razvijen u Evropi, je novi model koji objedinjuje Toyotino bogato iskustvo i znanje u dizajnu i konstruisanju malih automobila i SUV modela. Proizvodi se u pogonu Toyota Motor Manufacturing France, u Valensijenu. Yaris Cross dolazi kao snažan konkurent na rastućem evropskom tržištu SUV modela iz B-segmenta. Sa ovim automobilom sigurno ćete biti primećeni kako u gradu na semaforu, pa tako i na planini. Ono što je najbitnije jeste da sa novim modelom Yaris Corss definitivno nećete morati da brinete da li ćete stići tamo gde ste krenuli. Cena Toyotinog modela Yaris Cross u Srbiji se prodaje od 21.990 evra.

Kao što smo ranije pisali, za kraj treba reći da ovaj model donosi ključne kvalitete nove generacije Yaris hečbek verzije, ovogodišnjeg dobitnika nagrade Automobil godine u Evropi, takozvano „Big-Small“ pakovanje koje maksimizuje unutrašnji prostor i praktičnost, uz hibridni električni pogon četvrte generacije, s najvišim bezbednosnim standardima koje omogućava druga generacija sistema Toyota Safety Sense, kao i jedinstveni zabavni karakter kojim se automobil odlikuje u vožnji. Ove prednosti objedinjene su s autentičnim karakteristikama SUV modela, zasnovanim na Toyotinom nasleđu inovacija koje uključuje poreklo sada već osnovnog segmenta tržišta rekreativnih SUV-ova uspostavljenog s prvim RAV4 pre više od 25 godina. Predstavljanjem modela Yaris Cross porodica Toyota Yaris se proširuje, pridružujući se hečbek verzijama Yaris i GR Yarisu kao automobilu visokih performansi. To Toyoti takođe omogućava ponudu najšire game hibridnih električnih SUV modela na tržištu, pored kompaktnog C-HR-a, modela RAV4 kao automobila srednje veličine, uz Highlander sa sedam sedišta, dajući kupcima izuzetan izbor veličine modela i mogućnosti da ispune sve svoje potrebe.

Tema razvojnog tima bila je ideja „Uvek u pokretu“, i kao izraz najvažnijeg pravca razvoja automobila koji će se u vožnji ponašati „Lako, brzo, pametno“. To ga čini savršeno prilagođenim za svakodnevnu upotrebu, ali s avanturističkim aspektom koji je od suštinskog značaja za uspešan SUV. Dizajn predstavlja elegantan, urbani izgled automobila u kojem vlasnici mogu biti ponosni i primećeni, spajajući robustne kvalitete SUV-a sa još naprednijim i dinamičnijim utiskom u vožnji.

LIČNA KARTA

Zapremina 1.5-VVT-iE

Snaga 125 KS

Ubrzanje 12 sekundi

Potrošnja 6,1l

Maksimalna brzina 185 km/h

Cena od 21.990 evra

Komentari(0)

sortiraj