Toyota Prius - Pogon na svim točkovima

Model koji je proslavio hibridnu tehnologiju sada je dostupan i s inteligentnim pogonom na sva četiri točka. Donosi sveže stilske elemente, nove unutrašnje detalje i poboljšane funkcije opreme

    foto: Toyota
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Toyota Prius je originalni i najprodavaniji hibridni automobil na svetu koji se napaja sam, s nasleđem tehničkih inovacija i liderstva koje traje duže od 20 godina. Od uvođenja prvog modela, 1997. godine, preuzeo je samopunjivi hibridni pogon s margina automobilskog sveta da bi u prvi plan postavio izuzetno efikasnu i čistu mobilnost za masovno tržište.

Prius je bio putokaz za Toyotino uvođenje hibrida u široki raspon modela u Evropi, od superminija Yaris do SUV-a RAV4. Kao osnova za ovu uspešnu strategiju, on je takođe uspostavio nove standarde za hibridnu tehnologiju u široj automobilskoj industriji. Aktuelna, četvrta generacija Priusa obeležila je daljnji napredak u prefinjenosti, uživanju u vožnji i inovacijama i, kao prvi model napravljen na Toyotinoj novoj globalnoj arhitekturi, ostvario značajne prednosti u dinamičkim performansama, energičnosti u vožnji, prepoznatljivom dizajnu i poboljšanoj bezbednosti.

Sada Prius preduzima sledeći korak napred u hibridnom vozačkom iskustvu uvođenjem inteligentnog, električnog pogona na sva četiri točka. Opciono dostupan na novom Priusu za 2019, AWD-i je kompaktan i lagan sistem koji radi automatski kako bi podržao vozača u uobičajenim situacijama kada je potrebno dodatno prianjanje. Sistem se automatski uključuje kada se vozilo pokrene iz mirovanja i pri većim brzinama, kada detektuje gubitak kontakta s podlogom, na primer, na snegu, ledu i mokrim putevima. Rezultat je bezbednija vožnja u teškim uslovima i dodatan mir za vozača.

Konstruisan je posebno za Prius, a mala masa sistema i električno funkcionisanje imaju minimalan uticaj na potrošnju goriva i niske emisije. Kompaktno pakovanje takođe znači mali uticaj na prostor za prtljag. Toyota je istovremeno sprovela nove stilske tretmane prednjeg i zadnjeg dela koji Priusu daju svež izgled, dodajući naglasak na njegovu čistu i dinamičnu pojavu. Ugrađeni su novodizajnirani točkovi i detalji u kabini, dok nove funkcije opreme uključuju veći bežični nosač za punjenje za novu generaciju pametnih telefona, intuitivniji i brži rad Toyota Touch 2 sistema i dodatnu funkcionalnost head-up ekrana.

Toyota Safety Sense

Sve verzije novog Priusa će biti opremljene drugom generacijom Toyota Safety Sense, s poboljšanim performansama sistema za detekciju i upozoravanje vozača na rizike od nesreće i za pokretanje podešavanja kočenja i upravljanja kako bi se sprečio sudar, automobil zadržao na ispravnoj putanji i bezbednoj udaljenosti od vozila ispred, ili smanjile posledice ako je sudar neizbežan. Novi Prius sa AWD-i će u početku biti uveden u ponudu na odabranim tržištima zapadne Evrope, uključujući Skandinaviju, Nemačku, Francusku, Belgiju, Holandiju, Luksemburg, Italiju, Španiju, Portugal, Švajcarsku, Austriju, Veliku Britaniju i Irsku. U budućnosti, uvođenje u ponudu će se proširiti i na ostala tržišta Centralne i Istočne Evrope.

Inteligentan pogon na sva četiri točka

Održavajući svoju reputaciju u uvođenju novih tehnologija, novi Prius čini sledeći korak u iskustvu hibridne vožnje kao prvo samopunjivo Toyotino hibridno putničko vozilo s pogonom na sva četiri točka. Novi sistem, AWD-i (pogon na sva četiri točka - inteligentan) je projektovan posebno za Prius, tako da njegov rad ima minimalan uticaj na izuzetnu efikasnost u potrošnji goriva i niske emisije. Napravljen je da automatski obezbedi dodatno prianjanje kada vozilo kreće iz mirovanja ili u klizavim uslovima, kao što su sneg, led i vlažne površine puta. Vozač dobija dodatni mir i kontrolu nad vozilom u izazovnijim uslovima vožnje koji se obično susreću u Evropi, kao što su vlažni popločani putevi, snežne planinske rute ili snegom prekriveni prilazni putevi.

AWD-i oprema Prius s dodatnim, nezavisnim elektro motorom bez magneta (prvi u Toyoti) i inverterom, koji se nalazi na zadnjoj osovini a dobija pogon od hibridne baterije. Sistem se automatski uključuje da bi obezbedio dodatan pogon na zadnje točkove pri polasku, pri brzinama do 10 km/h. Pri većim brzinama - između 10 i 70 km/h - ući će u igru, prebacujući obrtni moment na zadnju osovinu kada senzori detektuju gubitak prianjanja. To pruža i mir i dodatno uživanje u vožnji. Rad sistema je automatski i na zahtev, vozač ne mora da odabere AWD-i. Sistem ne radi u normalnim uslovima vožnje ili pri kočenju.

Za razliku od mehaničkih AWD sistema, između prednje i zadnje osovine nema pogonskog vratila i nema centralnog diferencijala. To štedi masu, podržava Priusov efikasan rad i zauzima manje prostora. Njegova instalacija samo smanjuje prostor za prtljag - za skromnih 45 litara, dok zadržava ravan pod za lakše korišćenje. Električni motor je kompaktan i efikasan, proizvodi maksimalnih 5,3 kW ali točkovima isporučuje visok obrtni moment od 570 Nm s redukcionim odnosom 10.4. Njegove performanse ne umanjuju status Priusa kao Toyotinog lidera u emisiji CO2, a ona po WLTP (svetski usklađenom protokolu testiranja) iznosi 99 g/km (u korelaciji sa NEDC ciklusom to je 77 g/km), što u prevodu znači i potrošnju goriva od 4,4 l/100 km. Za tržišta koja imaju veoma hladne uslove, u Priusu sa AWD-i je dostupna nova nikl-metal-hidridna baterija.

Priusov samopunjiv hibridni pogon je nepromenjen, sa 1,8-litarskim četvorocilindarskim DOHC benzinskim motorom s Atkinsonovim ciklusom i Dual VVT-i inteligentnim varijabilnim otvaranjem ventila, koji radi zajedno sa dva kompaktna ali snažna motora-generatora. Motor je predmetna lekcija u efikasnim performansama, postignuta toplotnom efikasnošću od 40 odsto kroz niz inženjerskih inovacija i poboljšanja, uključujući sistem recirkulacije izduvnih gasova velikog obima, optimizaciju sagorevanja i upravljanje toplotom i mere za smanjenje trenja. Za 2019. godinu Prius koristi motorno ulje niskog viskoziteta koje smanjuje otpor pri klizanju klipova i tako pomaže u održavanju odlične efikasnosti u potrošnji goriva. Emisije izduvnih gasova su u skladu sa najnovijim standardima Euro 6d. Sve verzije novog Priusa imaju još rigidniju papučicu za ubrzavanje (akcelerator) s revidiranom unutrašnjom strukturom koja daje pojačani odziv uz manju igru. Njen profil je podešen tako da je površina ugodna za korišćenje bez obzira na visinu vozača, a hod smanjen, tako da je potrebno manje kretanja gležnja da bi se potpuno pritisnula pedala.

Poboljšanja spoljašnjeg dizajna

Četvrta generacija Priusa uvodi upečatljiv novi dizajn, omogućen usvajanjem Toyotine nove globalne arhitekture (TNGA), što vodi do niže linije automobila a dizajnerskom timu daje veće mogućnosti za istraživanje novih dizajnerskih dometa. Sloboda dizajna proizvela je prepoznatljivu i atletsku siluetu karoserije koja ostaje impresivno aerodinamički efikasna. Dok Priusov stilistički potpis ostaje na svom mestu, napravljene su detaljne izmene koje naglašavaju čistoću njegovih linija i snažnije uključuju čula. Na prednjem delu su uvedene nove, tanje, oštrije jedinice prednjih svetala, što pomaže da se stvori jača horizontalna linija koja emituje širok i stamen položaj automobila. Ove karakteristike uključuju bi-LED diode za rad oborenih i dugih svetala, LED gabaritna i LED dnevna svetla. Nova okrugla svetla za maglu nasadnog tipa su u donjoj rešetki.

Prednji branik je ponovo profilisan da bi se stvorio jak pontonski oblik, a donji rub ispod donje rešetke daje plutajući efekat, dodatno izražavajući nisko težište automobila. Vršna tačka poklopca motora je podignuta da generiše koherentnu, protočnu liniju niz bočne strane automobila, stvarajući dinamičniju, „tečnu“ siluetu. Na zadnjem delu nove kombinovane lampe ponovo fokusiraju oko na jaku horizontalnu liniju kako bi naglasilo nisko težište automobila. Opremljene su novim dizajnom svetlosnih vođica i sočiva. Njihov raspored je u suprotnosti s vertikalnom orijentacijom prethodnih jedinica, a snažnim vizuelnim efektom koji generišu daje se još veći naglasak na nov obrnut trapezoidni oblik integrisan u prtljažnik oko registarske tablice.

Promene u 2019. godini obuhvataju dodavanje dve snažne nove boje u rasponu od osam već dostupnih za Prius - Emotional Red 2 (življa od prethodne Emotional Red) i Aqua Breeze metalik, čiste i veoma hromatske nijanse plave. Drugi izbor su super bela, siva, srebrna i čelično plava metalik, Attitude liskun crna i sedefasto beli biser. Početnom nivou Priusa namenjen je novi, dinamičniji dizajn poklopca 15-inčnih točkova s kontrasnom srebrnom i crnom završnom obradom. Petokraki dizajn 17-inčnih točkova ima novu srebrnu i tamnosivu metalik završnicu. Novi Prius AWD-i se odlikuje lakšim zadnjim zatamnjenim staklom i piano crnom završnom obradom do centralnog stuba.

Harmoničan unutrašnji dizajn i kvalitet

Unutrašnjost Toyote Prius je zamišljena kao prostor koji prenosi mir, dobrodošlicu, tišinu i udobnost. Koncept „humane tehnologije“ kombinuje futurističke i stilske elemente na način koji je racionalan i genijalan; tehnologija na poslu može biti napredna, ali kada putujete u Priusu, vozač i putnici su u svojoj jednostavnosti u kabini koja je komforna i laka za korišćenje. Toyota je dodatno poboljšala kvalitet unutrašnjosti, fokusirajući se na detalje na oblogama i nove, visokokvalitetne presvlake sedišta. Centralna konzola je dobila čistiji, dosledniji izgled s novim piano crnim tretmanom. Ovo se proširuje i na okruženje oko ručice menjača i na odgovarajuće umetke na kolu upravljača. Radi lakšeg snalaženja, prekidači za grejana prednja sedišta su premešteni na centralnu konzolu, na verzijama bez ove funkcije dodat je mali plato za odlaganje sitnica. Kabl za punjenje bežičnog pametnog telefona u konzoli je povećan.

Četvrta generacija Priusa uvodi novi dizajn prednjih sedišta koji nudi više komfora, a ipak ima manju masu i zauzima manje prostora. Ona pružaju udobno prianjanje uz odlično držanje tela, pomažući da se ukloni stres na dugim putovanjima. Za 2019. godinu uvedena je nova tkanina za oblaganje sedišta za Prius sa srednjim nivoom opremljenosti, koja je dostupna u potpuno crnoj boji, ili u kombinaciji hladne sive boje sa crnim akcentima. Za dodatno skladištenje i udobnost, prednja sedišta su opremljena džepovima na naslonima s pričvršćivačem. Pažnja koja se posvećuje detaljima može se videti na novom modularnom prekidaču na vozačevoj strani instrument-table za kontrolu head-up ekrana i za automatsko uključivanje/isključivanje dugih svetala. Ubacivanjem novog separatora između dva dugmeta, vozaču je lakše da izabere ono pravo dok drži pogled na putu. On, takođe, sprečava da se kontrole slučajno uključe prilikom ulaska i izlaska iz automobila. Prekidači za električno pokretane prozore i podešavanje ogledala na vratima su takođe promenjeni kako bi se poboljšao njihov osećaj kada se koriste.

Nove karakteristike opreme

Prius ima baštinu tehnološkog vođstva za Toyotu, koja je odgovorna za uvođenje naprednih karakteristika opreme koje se dalje razvijaju i postaju cenjene i popularne u široj paleti Toyotinih modela. Poboljšanja uvedena s novim Priusom za 2019. uključuju nadogradnju opreme koja prati zahteve kupaca za bržom, pametnijom komunikacijom i pristup informacijama. Toyota Touch 2 multimedijalni sistem poboljšan je 7-inčnim ekranom osetljivim na dodir koji je sada projektovan da odgovori na pokrete prstima kao što su oni koji se koriste na pametnim telefonima. Nivo zumiranja na mapama može da se promeni pinch in/pinch out pokretima, a mapa se može pomerati pomoću komandi za prevlačenje ili povlačenje. Slično tome, pokret kretanja se može koristiti za „skrolovanje“ kroz liste.

Pored toga što je intuitivniji za upotrebu, sistem takođe reaguje brže i sada je dostupan s prepoznavanjem glasa za rad ključnih funkcija - bez upotrebe ruku. Bolja reprodukcija zvuka može se uživati u audio sistemu s novim, snažnijim pojačalom i upotrebom Clari-Fi tehnologije za maksimalizovanje kvaliteta zvuka iz komprimovanih muzičkih datoteka. Držeći korak s promenama u tehnologiji prenosnih uređaja, Qi bežični punjač u centralnoj konzoli u novom Priusu ima povećanu veličinu tako da može da primi telefone od oko 160 x 87 mm. Ovo ga čini pogodnim za upotrebu s najnovijom generacijom pametnih telefona, uključujući Samsung Galaxy i Apple iPhone 8, Xr i Xs. U verzijama Priusa bez „tacne“ za punjenje prostor se zamenjuje gumenom podlogom koja ne klizi.

Head-up ekran dostupan na verzijama Priusa s višim nivoima opreme je važan element u bezbednoj vožnji, osiguravajući vozaču pristup važnim podacima i informacijama, a da pritom drži pogled na putu ispred sebe. Sistem je nadograđen kako bi uključio novo vođenje po ruti od skretanja do skretanja, pružajući vozaču komande za navigaciju sa jasnom i oštrom grafikom projektovanom na bazu vetrobranskog stakla. Verzija s početnim nivoom opreme dobija nove poklopce na 15-inčnim točkovima, Toyota Touch 2 multimedijalni sistem i nove visokokvalitetne tekstilne presvlake. Druge standardne karakteristike uključuju drugu generaciju Toyotinog sistema Safety Sense, bi-LED farove sa senzorima za sumrak s automatskim uključivanjem/isključivanjem dugih svetala, funkcijom prati-me-do kuće i integrisanim svetlima za maglu, dvozonskim automatskim klima-uređajem i kamerom koja se aktivira pri kretanju unazad.

Novi Prius s opremom srednjeg nivoa preuzima nove 17-inčne točkove od lakih legura s kontrastnim crnim i svetlo sivim završetkom, a head-up ekran dobija navigaciona uputstva od skretanja do skretanja. Takođe je opremljen grejanim prednjim sedištima, monitorom za nadzor mrtvih uglova s upozorenjem na ukrštajući saobraćaj u zadnjem delu vozila, kožom obloženim upravljačem i oblogama na gornjim delovima vrata mekim na dodir.

Duga generacija sistema Toyota Safety Sense

Novi Prius prati novu Toyotu RAV4 u usvajanju druge generacije Toyotinog sistema Safety Sense, koristeći nove i poboljšane funkcije koje mogu pomoći u sprečavanju čestih nesreća, ili da pomognu u smanjenju posledica ako se sudar ne može izbeći. Najnoviji razvoj Toyota Safety Sense sistema takođe smanjuje opterećenje vozača, čineći vožnju lakšom i bezbednijom. Otkako je Toyota Safety Sense prvi put predstavljen 2015. godine, ugrađen je na više od 10 miliona novih vozila širom sveta, od kojih je dva miliona u Evropi. Toyota je posvećena demokratizaciji ovih važnih novih tehnologija, obezbeđujući da budu široko rasprostranjene, tako da što više vozača može imati koristi od zaštite i podrške koju pružaju. Ova strategija je od ključnog značaja za krajnji cilj Toyote da osigura društvo s bezbednom mobilnošću, s nula smrtnih slučajeva i povreda na putevima.

Druga generacija Toyota Safety Sense, standardno ugrađena u sve verzije novog Priusa, uključuje unapređene verzije sistema pomoći pre sudara s detekcijom pešaka, inteligentni prilagodljivi tempomat, upozorenje o nenamernom napuštanje trake, pomoć u prepoznavanju saobraćajnih znakova i automatsko uključivanje/isključivanje dugih svetala. Takođe, uvodi funkciju Lane Tracing Assist, koja pruža napredniju podršku u vožnji. Najnovija dostignuća podržana su poboljšanim performansama obe kamere s jednim objektivom i radara s milimetarskim talasom, čime se širi raspon opasnosti koje se mogu otkriti i poboljšati funkcionalnost.

Sistem za izbegavanje sudara

Funkcionalnost PCS sistema je proširena tako da, kao i vozila, sada može da detektuje pešake na putu ispred vozila u uslovima slabe osvetljenosti, kao i na dnevnom svetlu. Takođe, tokom dana, ima dodatnu sposobnost prepoznavanja bicikala u putanji vozila, pri relativnim brzinama između otprilike 10 i 80 km/h. Sistem može da odredi rizik od sudara s vozilima pri brzinama od nula do 180 km/h. Ako izračuna neposredni rizik od sudara, on će upozoriti vozača i pripremiti kočnice za maksimalnu silu zaustavljanja. Ako vozač ne reaguje, aktiviraće autonomno kočenje u nuždi, koje može smanjiti brzinu vozila do 40 km/h, potencijalno dovodeći do zaustavljanja automobila i izbegavanja sudara.

Inteligentan adaptivni tempomat

Priusov novi inteligentan adaptivni tempomat takođe je u mogućnosti da radi zajedno sa sistemom za pomoć u prepoznavanju saobraćajnih znakova. Kada se automobil kreće konstantnom, unapred podešenom brzinom, iACC može prepoznati nova ograničenja brzine na glavnim putevima i dozvoliti vozaču da prilagodi brzinu kako bi se držao u granicama – jednostavno, koristeći prekidače na kolu upravljača.

Sistem sada može da radi u vožnji pri manjim brzinama i vožnji stop-start, pri brzinama od 0 do oko 30 km/h. U zagušenom saobraćaju, Prius će se zaustaviti kada se vozilo ispred njega zaustavi, održavajući odgovarajuću udaljenost. Vozač može ponovo da pokrene vozilo pritiskom na papučicu gasa ili na prekidač ACC sistema na kolu upravljača. Pri brzinama iznad 70 km/h nova kontrola povezana s vozačevom upotrebom pokazivača pravca pomaže u osiguravanju lakih manevara preticanja. Kada prati vozilo koje putuje sporije od prethodno podešene iACC brzine, a vozač aktivira pokazivač pravca za promenu trake, primenjuje se preliminarno ubrzanje. Međutim, ako sistem u voznoj traci otkrije vozilo ispred, ubrzanje se ipak suzbija, kako bi se sprečio iznenadni prilaz.

Pomoć u prepoznavanju saobraćajnih znakova

Pomoć u prepoznavanju saobraćajnih znakova je poboljšana tako da može da prepozna širi spektar upozorenja i komandi sa saobraćajnih znakova, prikazujući informacije na vozačevom TFT multifunkcionalnom ekranu u boji. Kada prepozna ograničenje brzine, sistem može aktivirati i vizuelno i zvučno upozorenje ako vozač prekorači granicu. Sistem je nadograđen tako da može da prepozna veći broj saobraćajnih znakova, uključujući ograničenja brzine, znakove bez naredbi za preticanje, uslove na putu, znakove zaustavljanja i ulaska, znakove za početak/završetak autoputeva, urbane i stambene zone i krajnju tačku svih ograničenja.

Pomoć za održavanje kretanja u saobraćajnoj traci

Poboljšani portfelj Toyota Safety Sense za novi Prius uključuje novu funkciju za pomoć pri održavanju kretanja u saobraćajnoj traci, koja pruža stepen automatske podrške pri vožnji. LTA prati oznake na linijama na autoputevima i glavnim rutama i primenjuje pomoć pri upravljanju kako bi se automobil držao u središtu svoje trake, kada vozi brzinom većom od 50 km/h. To može da smanji rizik od sudara i opterećenje vozača pri dugim putovanjima na autoputevima. LTA i iACC rade zajedno u sporom, stani/pođi saobraćaju, prateći vozilo ispred u saobraćajnoj traci, održavajući bezbednu udaljenost i brzinu, zaustavljajući vozilo kada je to potrebno i krećući se besprekorno kada se nastavi saobraćaj. To može da oslobodi vozača od velikog naprezanja u vožnji u sporom saobraćaju i značajno smanjiti rizik od uobičajenih sudara pri niskim brzinama sa zadnje strane.

Komentari(0)

sortiraj