Toyota GR Supra - Ozbiljan kandidat za trke

Razvijena za moguću ulogu u auto sportu, Toyota je priredila svetsku premijeru nove GR Supre GT4 Concept na Salonu automobila u Ženevi koji traje do 17. marta

    foto: Toyota
    Podeli


Reč je o konstruktorskoj i proizvodnoj studiji koja istražuje kako se tek predstavljena peta generacije legendarnog sportskog automobila Supra može razviti kao konkurentan automobil za međunarodne trke GT4, dostupan i pristupačan za privatne takmičare i male timove u skladu s Toyotinom globalnom podrškom temeljima auto sporta.

Vrhunska stabilnost i okretnost

Drumska Toyota GR Supra ima osnovne odlike koje je čine veoma ozbiljnim kandidatom za trke GT4, zahvaljujući savršeno uravnoteženom podvozju, kabini za dvoje, lakoj karoseriji velike krutosti, zadnjem pogonu i vrlo niskom težištu. Kombinacija kratkog međuosovinskog rastojanja i velikog razmaka između točkova daje joj idealan „zlatni odnos“ od 1,55 kojim se postiže vrhunska stabilnost i okretnost koji su od presudnog značaja na trkama u kojima se putem propisa „balansiraju“ performanse (usklađivanjem težine prema snazi motora) i na taj način osigurava ravnopravno takmičenje.

Jedinstven izgled

U konceptnom modelu, koji je razvila TOYOTA GAZOO Racing, odmah je moguće prepoznati Supru zahvaljujući niskom, mišićavom obliku automobila, ali povećane dužine i smanjene visine. Na GR Supru GT4 Concept su dodati posebno oblikovani prednji difuzor i zadnji spojler radi poboljšanja strujanja vazduha oko automobila, smanjenja otpora vazduhu i dostizanja optimalne sile nizgona. Oba dodatka su konstruirana primenom kompozitnih materijala, izrađeni od prirodnih vlakana kao što su konoplja i lan, umesto tradicionalno korišćenih ugljeničnih vlakana čime je smanjen negativan uticaj na okolinu.

Umesto originalnih naplataka od lake legure na automobil su postavljeni trkački naplaci OZ 11 x 18 inča s pet rupa. Prednje oslanjanje tipa MacPherson i multilink nazad preuzeti su s baznog modela, ali uz dodatak takmičarskih opruga, amortizera i stabilizatora. Veliku snagu kočenja koju zahtevaju trke osiguravaju kočnice Brembo visokih performansi.

Agregat namenjen auto sportu

Ispod poklopca motora GR Supra GT4 Concept krije se 3,0-litarski redni šestocilindrični benzinski motor s turbo punjačem, uz automatski menjač. Performanse su dodatno poboljšane pomoću specijalnog menadžmenta motora namenjenog auto sportu, posebnog ožičenja. Tu su i poluosovine izrađene prema trkačkim specifikacijama i diferencijal s ograničenim proklizavanjem.

Sigurnosni kavez velike čvrstoće

U ogoljenu kabinu postavljen je sigurnosni kavez velike čvrstoće, protivpožarni aparat prema FIA standardu, kao i trkačko sedište OMP. Ovaj konceptni automobil je opremljen i posebnim, trkačkim rezervoarom za gorivo, kao i sistemom za brzo dolivanje goriva. GT4 je jedna od najbrže rastućih kategorija u auto sportu na svetu, s nacionalnim i regionalnim takmičenjima u Evropi, severnoj Americi, Aziji i Okeaniji.

Ova serija, ustanovljena 2006. godine i priznata od FIA, osmišljena je da pruži odličan odnos vrednosti za novac profesionalcima i amaterima i da bude moguća odskočna daska prema kategoriji GT3. TOYOTA GAZOO Racing će oceniti interes koji potencijalni kupci pokažu za Supru GT4 Concept, pre donošenja odluke o budućem razvoju ovog vozila.

Komentari(0)

sortiraj