Toyota C-HR - Osvajač gradskih ulica

U Toyoti kažu da ako je život avantura koju treba voziti, onda je novi model C-HR vaš pasoš za to! Oštrog i mišićavog izgleda, vozača u svakom trenutku željno čeka da ga vozi u novu avanturu

    foto: Dragan Stanimirović
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Kada su u pitanju hibridna vozila Toyota je definitivno na koti jedan, i to neprikosnovena! Kao rezultat svog dugogodišnjeg iskustva s hibridnim električnim vozilima, Toyota poseduje veliku stručnost u temeljnim tehnologijama elektrifikacije koje su zajedničke u svim oblicima elektrifikovanih pogona. Više od dve decenije neprekidnog razvoja elektromotora, baterija i upravljačkih sklopova omogućilo je znanje kako da se efikasno upravlja i ponovo koristi energija. Toyota je širom sveta prodala preko 15 miliona hibrida od predstavljanja Priusa 1997. godine. U Evropi je prodaja HEV (hibridnih električnih vozila) premašila granicu od 2,8 miliona vozila, uz ponudu od 19 različitih HEV modela pod oznakama Toyote i Lexusa.

Maneken na saobraćajnoj pisti

Njen model C-HR je jedan od retkih četvorotočkaša koji kada vozite bukvalno imate utisak da ste na manekenskoj pisti, jer prolaznici "ne skidaju oči" sa ovog modela. Od kada je prvi put predstavljen kao koncept u Parizu 2014. godine, a zatim i na Salonu automobila u Ženevi 2016. godine, označen kao kupe sa petoro vrata, C-HR i posle toliko godina i dalje pleni, osvaja i mami uzdahe budućih kupaca ili onih koji nemaju novaca, a maštaju da u svom dvorištu bude parkirano jedno ovakvo vozilo.

Tada, kao i sada, ovaj model je izuzetno pozitivno prihvaćen i posle nekoliko godina i dalje se kotira kao popularno vozilo. Spoljašnjost nalik kupeu je svedočanstvo hrabrosti njegovih dizajnera koji su kreirali stil koji se izdvaja u Toyotinoj ponudi, i utabali put koji je postavio i postavlja novi pravac među srednje velikim krosoverima.

Moderan i dinamičan

Moderan C-HR je savremenog i oštrog dizajna. Dinamičan i izuzetno efikasan uz svoje neverovatno ubrzanje čini preticanje lakim, a uz lakoću upravljanja savladava bez problema svaki put ispred sebe. Odlično vlada na auto-putu, a maksimalno i prijatno krstari gradskim ulicama uz izuzetno malu potrošnju goriva. Vozač u svim segmentima vožnje uživa bez napora u ovom automobilu. C-HR je takve prirode da vozača uvek tera da papučica gasa bude na maksimumu.

Agregat 2.0 sa ukupnih 184 KS

Imali smo priliku da testiramo ovaj osveženi Toyotin model u verziji 2.0 benzinski hibrid sa motorom snage od 152 KS. Međutim, ukupnom snagom sa hibridnim pogonom konjske snage se penju na 184 KS. Agregat je uparen sa elektronski kontrolisanim kontinuelno varijabilnim menjačem e-CVT, koji je više nego perfektno usaglašen sa motorom. Odlično je podešen, precizno i na vreme menja stepen prenosa. Daje moćan osećaj ubrzanja, a ukoliko želite da menjate samostalno brzine "plus-minus" sistem sa malim prstom možete "terati" do šeste brzine. Ručica menjača je, reklo bi se, idealno postavljena za vozača.

Hibridi pružaju izuzetan užitak u vožnji

Toyota C-HR ponosi se uvođenjem 2,0-litarskog pogonskog sklopa Hybrid Dynamic Force. Stvarajući 184 KS, ovaj sistem istovremeno omogućava naglašene vozne performanse, uz veliku efikasnost. Kao što smo i ranije pisali o Toyotinim vozilima, hibridi pružaju izuzetan užitak u vožnji, neverovatno su lagani i vrlo osetljivi kada se vozite kroz grad, uživate u tišini potpuno električnog načina rada, štede gorivo i smanjuju emisije. Izuzetno su laki za upravljanje, kao i konvencionalni automobili. Garantuju uglađenu vožnju, bez vibracija. Sami se pune i nikada ih ne morate uključivati u "šteker". Uz novi 2.0-litarski motor Dynamic Force i snažni elektromotor, uživaćete u ubrzanju bez napora. Kada je to potrebno, na primer, u vožnji po auto-putu ili prilikom preticanja, hibridni pogonski sklop vam osigurava više nego dovoljno snage za izuzetan odziv i dinamičnost.

Potrošnja mala, a do stotke za devet sekundi

Iako u njegovoj kataloškoj specifikaciji piše da sa istoimenim motorom maksimalnu brzinu razvija 180 km/h, mi smo uspeli da je razvučemo na odličnih 195 km/h! Kome je šta promaklo ne znamo, ali znamo da smo postigli veću brzinu od proizvođača! Do stotke ovaj četvorotočkaš je izuzetno poletan, pa tako do nje stiže uz pun gas za samo devet sekundi. Ono što je svakako najbitnije, jeste njegova potrošnja. Baterija je postavljena ispod zadnje klupe i zahvaljujući njoj u gradskoj vožnji ona je svedena gotovo do minimuma - četiri litre benzina na pređenih 100 kilometara. Jednostavno, rekli bi, ne može bolje, a i jeftinije! Na otvorenom putu, kada smo vozili do 120 km/h potrošnja je bila 5,2 litara, a kada smo stiskali papučicu gasa kako bi videli sportske karakteristike ovog vozila iz rezervoara je C-HR isterivao finih 6,5 litara. Moramo priznati da je ovo više nego zadovoljavajuća potrošnja.

Upravljanje za desetku

Upravljanje je projektovano tako da bude linearno, sa što manje zakretanja volana, a to modelu C-HR daje izuzetnu preciznost za jedan krosover. Kada prolazite putevima koji nisu u najboljem stanju, ovaj četvorotočkaš se ponaša predvidivo i precizno, što doprinosi samopouzdanju vozača i uživanju u vožnji. Toyota C-HR ima jedinstven karakter, koji demonstrira fleksibilnost tokom vožnje i pruža maksimalnu upravljivost u svim segmentima "drajverisanja". Kod osveženog modela, dinamičke dorade uključuju obradu sistema oslanjanja, kojom je poboljšana udobnost u vožnji uz zadržavanje odlične upravljivosti na Toyoti C-HR.

Prtljažnik od 358 litara

Nekoliko rečenica o njegovim dimenzijama svakako dobro dođu kako bi videli u kom pravcu je projektovan. Toyota C-HR je dugačak 4,39 metara, širok je 1,79, u visinu se proteže na finih 1,55, dok je međuosovinsko rastojanje 2,64 metara. Zapremina prtljažnika nije prevelika, ali dovoljana da u 358 litara prostora postavite dve osrednje putne torbe i nekoliko sitnih stvari. Obaranjem zadnje klupe litraža se penje na 1.102. Po njegovim dimenzijma može se reći momačko-devojački automobil za "sve pare"!

Fino izvajana unutrašnjost

Testirani model ima originalnu unutrašnjost. Insturment tabla je moderna i kompletno pregledna. Sve je nadohvat ruke i jednostavno za upravljanje, i to u duhu japanskog proizvođača automobila. Materijali su izuzetno kvalitetni i prijatni na dodir. Vidi se na prvi pogled da proizvođač nije štedeo na materijalima kada je izgled unutrašnjosti u pitanju. Obnovljena Toyota C-HR opremljena je novim multimedijalnim sistemom koji uključuje integraciju pametnih telefona Apple Carplay i Android Auto. Ovaj sistem sada omogućava potpunu integraciju pametnog telefona, a podržava čak i zadnje verzije Apple Carplay i Android Auto. Mapa je osvežena, pa putnici mogu bezbrižno uživati u zadnjim verzijama evropskih auto karata.

Veliki i izuzetno jasno vidljiv multiinformacioni ekran osetljiv na dodir fino je integrisan u sredini table i jedan je od boljih u klasi. Na njemu se možete informisati od "glave do pete"! U svakom trenutku će pokazati svako ponašanje vozila tokom vožnje. Visokokvalitetna crna unutrašnjost upotpunjena je jedinstvenim i kvalitetnim sedištima. Udobna su, kako napred tako i na zadnjoj klupi gde mogu da se smeste komforno osobe visoke do maksimalnih 185 centimetara. Odlikuje se smanjenom bukom i vibracijama, pa je komfor u kabini dodatno poboljšan.

Zakošeni krov i mali prozori stvaraju problem

Treba reći da smo zbog zakošenog krova kod C-HR-a imali manjih problema kada je u pitanju vožnja u "rikverc". Znatno manji i suženi prozori figurativno rečeno kako na "petim", tako i na "trećim" i "četvrtim" vratima, kao i širokim stubovima krova, dovodili su nas u situaciju da na pojedinim mestima prilikom okretanja vozila ne vidimo dobar deo saobraćajnice kuda idemo unazad "iza sebe". Međutim, na kameri koja se automatski pali kada menjač stavite u poziciju "R", pokazuje se sve ono što ne možete uočiti kada je u pitanju vožnja unazad. Jasno, čitko i vidljivo. Proizvođač je dobio na estetici kada je u pitanju njegova spoljašnjost, ali je u vozilu taj deo dosta mračan i slabo vidljiv, ali je na multiinformacionom ekranu ispred vozača čuveni proizvožač automobila obrnuo situaciju i vožnju unazad pretvorio u pravi užitak.

Dosledan svom vizuelnom identitetu

Njegov spoljašnji izgled ostavlja utisak kao što smo rekli za desetku. Na samom početku proizvodnje možda je bilo neverice i nepoznanice kod budućih kupaca, ali danas je on jedan od najpoželjnijih i omiljenijih četvorotočkaša. Toyota C-HR ostaje dosledna svom vizuelnom identitetu, a silueta u stilu kupea stvara hrabar izgled koji se i dalje ističe. Prednji i zadnji deo doživeli su promene čineći ovaj legendarni automobil još prefinjenijim, dok obojena donja „usna“ pojačava dinamiku oblika naglašavajući snažan, širok i povišen stav.

Prednja i zadnja svetla unapređena su odličnom LED tehnologijom, pri čemu dnevna svetla i pokazivači smera stvaraju jedinstven prednji sklop čineći glatku liniju iznad glavnih svetala. Nazad, novi sklopovi svetala spojeni su sjajnim crnim spojlerom stvarajući jedinstveni čisti oblik. Njegov osoben stil dodatno je naglašen time što su ručice za otvaranje na zadnjim vratima sakrivene i integrisane u zadnji C stub vozila. Pored toga, padajuća linija krova se završava malim spojlerom, što dodatno ističe dinamičnost novog Toyotinog modela.

Bezbednost na nivou

Kada je u pitanju bezbednost, Toyota se uvek trudila da njihovi modeli budu izuzetno bezbedni. Tako je i sa ovim četvorotočkašem koji je dobio ranije najveću ocenu od pet zvezdica u nezavisnom ispitivanju bezbednosti Euro NCAP. Osim toga što nudi odličnu zaštitu putnika u slučaju sudara, ovaj model je postigao i vrlo dobre rezultate i u aktivnoj bezbednosti. C-HR je postigao odličan rezultat od 95 odsto za sveukupnu zaštitu odraslih putnika, 77 odsto za zaštitu dece u vozilu, 76 odsto za zaštitu pešaka i 78 odsto za funkcije pomoćne zaštite.

U svom izveštaju Euro NCAP je pohvalio C-HR za odličan rezultat koji je pokazao u čeonom sudaru sa pomeranjem i za osvajanje maksimalnog broja bodova u bočnom sudaru sa preprekom i u opasnijem bočnom sudaru sa stubom. Performanse ovog pokazane na „crash“ testu, rezultat su snage njene platforme koja se zasniva na Toyota New Global Architecture i karoserije koja dobro koristi pažljivo raspoređena ojačanja i upotrebu čelika visoke čvrstoće radi upijanja i usmeravanja snage sudara u smeru od putničke kabine.

Kao deo Toyotine posvećenosti širenju napredne sigurnosne opreme, nova, druga generacija sistema Toyota Safety Sense sada se standardno ugrađuje u sve varijante Toyote. Ovaj sigurnosni paket uključuje predsudarnu zaštitu (Pre-Collision System - PCS) s prepoznavanjem pešaka i biciklista, prilagodljivi tempomat (Adaptive Cruise Control - ACC), upozorenje za nenamerno prestrojavanje (Lane Departure Alert - LDA) sa zakretanjem upravljača, automatska duga svetla (Automatic High Beam - AHB) i čitanje saobraćajnih znakova (Road Sign Assist - RSA).

Dragan Stanimirović

LIČNA KARTA

Zapremina 2.0 Hybrid

Snaga 184 KS

Ubrzanje 9 sekundi

Potrošnja 4 - 6,2l

Maksimalna brzina 195 km/h

Cena od 25.900 evra

Komentari(0)

sortiraj