Torino, Juventus, Lingotto, Jeep Compass i mi

Posetili smo Torino! Gledali utakmicu Juventus - Atletiko Madrid! Uživali u italijanskim specijalitetima! A kao šlag na torti, imali smo priliku da testiramo na obroncima Alpa novi model Jeep Compass

    foto: Dragan Stanimirović
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>


Torino je grad ljubavi, i to, pre svega, one automobilske. Doživeli smo ga kao jako star, a sa druge strane, sve što nudi, izuzetno uređen i moderan. Rekli bi da je za svačiji ukus, ali ne i za svačiji džep. Nudi više luksuza, a on košta! Gledajući večernju utakmicu između dva fudbalska velikana, prosto smo bili kao teleportovani na drugu planetu. Nov stadion, Rijana iza naših leđa, večera pre same utakmice u otmenom stadionskom restoranu, espreso kafa na poluvremenu...

Podneli smo muški, navijajući ovoga puta za Juventus! Bratski, jer smo na utakmicu došli u režiji Jeepa, koji je inače i sponzor fudbalskog kluba Juventus. Italijani su pobedili 1:0! Posle odlične fudbalske predstave, pretposlednjeg kola LŠ, noć provodimo šetajući gradom. Zanimljivo je to da i pre i posle utakmice ni jednog ni drugog kluba, navijača na ulicama Torina nije bilo. Tek po koji zalutali. Niko nikoga ne juri, ne svađa se, ne viče... Nekako sve kulturno i nenormalno za naše podneblje. Baš, čudno!

Spavamo u hotelu koji se nalazi u staroj Fiatovoj fabrici „Lingotto“ iz 1923. godine. Inače, danas preuređeni moderni kompleks u kojem se nalaze mnogobrojne kancelarije, tržni centar, restorani, velelepni hotel „NH Lingotto“... Na samoj zgradi se nalazi pista ili test staza na kojoj su se nekada tek proizvedeni automobili testirali i spuštali niz drugu stranu zgrade, zatim, pravo na ogromni fabrički parking, ispred kojeg su se nedaleko „peli“ na voz i odvozili širom sveta, tražeći svoje buduće vlasnike. Staza se danas koristi za mnogobrojne promocije, i naravno kao turistička atrakcija.

Budimo se u hotelskoj sobi, broj 310, gde je na jednom od zidova naslikan automobil iz 1923. godine - Fiat 509 Torpedo! Dubok naklon i ogromno zadovoljstvo. Palimo lampicu u glavi i dolazimo na ideju da je momenat da od Juventusovog sponzora tražimo jedan od mnogobrojnih automobila koji su u tom trenutku stajali ispred Fiatove stare zgrade. Domaćini kažu da nismo došli da testiramo automobile, već da uživamo u svemu što su nam organizovali. Insistiramo! Domaćin popušta kao Atletiko pred kraj utakmice. Kažu da Ronaldo voli model Compass, a pošto smo dobili dres na poklon baš njegov, nije red da se brukamo. Kad može Ronaldo, onda može i makina.rs da mu stisne papučicu gasa do maksimuma i vidi od čeka je skrojen. Biramo Compass! I nismo se pokajali.

Ključ novog Compassa okrećemo ispred samog ulaza velelepnog hotela. Papučicu gasa stiskamo i upućujemo se ka centru grada gde uskim ulicama uživamo u laganoj vožnji. Domaćin nam je na navigaciji ukucao mapu kuda, kako, gde i zbog čega. Ne jurcamo, uživamo u svim blagodetima ovog četvorotočkaša, razgledamo grad, gde se nakon desetak kilometara odvajamo preko reke, prigradskog dela Torina i upućujemo ka obronicma Alpa. Compassa vozimo kroz uredno sređena sela, gde definitivno i krave „Milke“ dolaze na odmor. Stižemo do jednog dela planine dokle nam je i zadat put, jedno pedesetak kilometara od centra Torina. Automobil slikamo na opšte oduševljenje ispred „Le Tombe Reali“ muzeja. Dočekala nas je magla, ali vešto oko potpisnika ovih redova nije dozvolilo da ona pokvari užitak za slikanje. Međutim, svakako magla je uspela da pokvari to da nismo mogli da vidimo grad Torino na dlanu. Nekom drugom prilikom.

Nov i drugačiji

Novi Jeep Compass Trailhawk dolazi kao nešto novo i drugačije kada je u pitanju SUV segment. Odličnom voznom dinamikom, kao i dobro potkovanom terenskom sposobnošću, savremenim i autentičnim dizajnom, naprednom tehnologijom povezivanja, kao i dobro potkovanom bezbednošću svih putnika u vozilu, Compass se izdvaja iz svoje „kategorije“! Ono što treba reći jeste da je izuzetno lak i zanimljiv automobil za vožnju, iako deluje robusno. U Evropi, potpuno novi Compass predstavlja ključni dodatak portfoliju brenda Jeep, pošto je sa njime brend ušao u najveći segment SUV vozila na evropskom tržištu.

Ispod haube 2.0 sa 170 KS

Ovu ljutu guju koju smo vozili ispod haube je imala dizel agregat 2.0 MultiJet II sa odličnih 170 konjskih snaga, u kombinaciji sa devetostepenim automatskim menjačem i aktivnim pogonskim sistemom 4X4 Active Drive Low i izborom niskog prenosnog opsega. Devetostepeni automatski menjač pruža snagu i efikasnost, onda kada je to najpotrebnije. Prenosni odnos je savršeno usklađen sa veličinom, težinom i konstrukcijom Compassa, omogućavajući mu da se pripremi za bilo kakvu avanturu, dok manji prenosni odnosi u sredini nude glatki prelazak na efikasnost potrebnu na autoputevima. Ova momčina je teška 1,5 tona, a karoseriju agregat ispod haube je vukao bez ikakvih poteškoća. U kombinovanoj potrošnji Compass iz rezervoara je isterivao 11,5 litara dizela. Treba reći da potrošnja i nije velika kada se sabru uslovi vožnje, i to od auto-puta, brdskoplaninskih predela, mnogobrojnih krivina, uzbrdica, nizbrdica, neutabanih staza…

Sposoban za mnoge izazove

Jeep Compass ima odlične terenske sposobnosti. Bilo da je na uzbrdici, na asfaltu ili van asfaltne podloge nema nikakvih problema već sa lakoćom i ponogom na sva četiri točka melje put ispred sebe. Pokazao se da uz dodatni režim vožnje po kamenim podlogama u okviru sistema Selec-Terrain, ume da prepozna tvrde kamenite podloge i da podesi najveći prenos od iznenađujućih 20:1, kombinovan sa kontrolom spuštanja nizbrdo. Ovaj napredan sistem za terensku vožnju, dostupan samo na Trailhawk-u, olakšava spuštanje po grubom terenu automatskom kontrolom brzine svakog točka, spuštajući vas na taj način bezbedno s vrha planine.

Zahvaljujući sa dva napredna, inteligentna sistema pogona 4x4 koji su sve vreme aktivni - Jeep Active Drive i Jeep Active Drive Low, čini čuda na putu. Oba sistema pogona 4x4 Jeep Active Drive i Active Drive Low uključuju sistem Jeep Selec-Terrain, sa do pet režima rada - automatski, za vožnju po snegu, pesku i blatu, plus ekskluzivni sistem za vožnju po kamenitim terenima. Poseduje i funkciju isključivanja zadnje osovine, kao i jedinicu za prenos snage.

Svaki režim ima svoj sopstveni algoritam kojim se optimizuje i do 12 sistema ugrađenih u vozilo, dok vozač može da odabere prava podešavanja za svaki teren, maksimalno koristeći sve mogućnosti Compassa na jednostavan način. Dok je u režimu Auto, sistem aktivnog pogona prikuplja i izračunava podatke o uslovima na putu, vuči, brzini i primenjuje ih na kontrolu šasije i sistem isključenja zadnje osovine, koji neprimetno prelazi sa pogona na prednje točkove na pogon na sva četiri točka bez ikakve intervencije vozača. Potpuno varijabilno mokro kvačilo obezbeđuje dovoljnu količinu zateznog momenta za sve uslove i automatski isključuje zadnju osovinu kada je pogon na prednje točkove dovoljan, omogućavajući na taj način ne samo savršenu snagu nego i veću uštedu u gorivu.

Verzija Trailhawk se odlikuje i gotovo 2,5 centimetara uvećanom visinom vozila od podloge, donjim zaštitnim pločama, vučnom kukom u zadnjem delu, jedinstvenom izvedbom prednjeg i zadnjeg dela sa pristupnim uglom od 29,1 stepeni, prelomnim uglom od 23,7 stepeni i odstupnim uglom od 33,1 stepeni, agresivnim 17-inčnim pneumaticima za terensku vožnju i klirensom do 22,9 centimetara.

Do stotke za 12 sekundi

Makismalnu brzinu ovom momčini koju smo isterali na cajgeru bila je 170 km/h. Do stotke ubrzava za 12 sekundi. Motor ispod haube reži pri svakom gasu, ali nedovoljno „bučan“ da pokvari slušanje muzike na minimumu u vozilu. Zvučna izolacija je zaista odlično urađena. Dugačak je 4,39 metara, širok je 1,81, u visinu se proteže na 1,64, a međuosovinsko rastojanje je 2,63 metara. Zapremina prtljažnog prostora je 438 litara, a kada se obori zadnja klupa litraža se penje na 1.251.

Bezbednost na prvom mestu

Bezbednost vozača i putnika bili su na prvom mestu u razvoju novog modela Compass, koji u ponudi ima više od 70 dostupnih funkcija aktivne i pasivne zaštite! Kada je reč o dodatnoj zaštiti, može da se pohvali “sigurnosnim kavezom”, konstrukcijom sa više od 65 odsto čelika velike snage.

Savremen i prepoznatljiv

Njegova spoljašnjost je tako urađena da kada ga gledate iz svakog ugla izgleda lepo! Kompaktni SUV model se odlikuje karakterističnom, savremenom estetikom, sa širokim stavom i izvrsnim proporcijama prozora i točkova. Compass je prepoznatljiv kao Jeep, zahvaljujući tradicionalnim elementima dizajna, kakvi su rešetka hladnjaka sa sedam proreza, i trapozidni blatobrani. Dizajneri su osvežili izgled legendarne rešetke hladnjaka sa sedam proreza, tako što je svaki pojedinačni hromirani prorez postavljen u polje sjajno crne boje. Okviri farova sa crnim konturama daju ličnost i stav ovom vozilu.

Aerodinamična krovna linija i mišićavi štitnici blatobrana dodatno kreiraju profil Compassovog izgleda. Široki prozori i dvodelni krov na otvaranje dizajnirani su tako da maksimalno povećaju “površinu” svetlosti u vozilu. U zadnjem delu vozila ističu se njegova jedinstvena, uzana zadnja LED svetla pravougaonog oblika, koja se ulivaju u peta vrata, stvarajući dominantan, vrhunski izgled, prepoznatljiv na putu. Zadnja vrata sa električnim podizanjem omogućavaju lako odlaganje tereta.

Uredna unutrašnjost

Unutrašnjost je jako lepa i uredna. Sve je na svom mestu. Napravljena je tako da bi se vozaču olakšala vožnja, a putnicima uživanje na udobnim sedištima, kako napred tako i na zadnjoj klupi. Prostora ima sasvim dovoljno za pet odraslih putnika, i to za glavu, noge i ramena. Dizajn enterijera odlikuje se rafiniranim materijalima i tehničkim detaljima. Trapezoidni okvir centralne konzole je karakterističan element dizajna brenda Jeep, sa sportskim bojama i završnicom koji nadopunjuju izbor enterijera. Njegov kožom presvučeni volan sa kontrolama povezan je kako sa Uconnect displejem tako i sa dostupnim 8,4-inčnim displejem za prikaz informacija vozaču, što omogućava da vožnja i povezanost sa izvorima informacija budu laki i prirodni.

Centralna konzola takođe zgodno integriše funkcije, uključujući izbor brzine, Selec-Terrain komande, elektronsku kočnicu za parkiranje, komande za pokretanje i zaustavljanje motora, tipke za upravljanje klimom i zvukom, i pristupačne portove za punjenje i povezivanje uređaja u okviru kasete četvrtastog oblika. Slika sa zadnje kamere prikazana je na tač-ekranu sistema Uconnect i ona kreira i koriguje putanju kretanja tokom vožnje unazad.

Odličan audio sistem

Za dobru energiju koji ima ovaj automobil zaslužan je i odlični audio sistem 506 Watts Beats premium, sa devet zvučnika i sabvuferom. Sistemi Uconnect 8.4 NAV poseduju kapacitivni HD ekran i nove funkcije Apple CarPlay i Android Auto, koje omogućavaju upotrebu telefona, navigaciju i slanje poruka glasovnim komandama bez korišćenja ruku. Zahvaljujući tome, vozači će moći da bez problema integrišu njihove sisteme glasovne kontrole kao i čitav niz info-zabavnih funkcija.

Duga lista Moparove dodatne opreme

Jeep Compass se može opremiti dodacima po meri. Duga lista Moparove dodatne opreme će obezbediti sve neophodne detalje, bez obzira gde idete i šta radite. U estetskom smislu Mopar i Jeep će pružiti vlasniku mogućnost da svoj automobil učini jedinstvenim, a različite opcije za transport prtljaga, kao što su teleskopska šipka koja sprečava pomeranje prtljaga i tereta, ili krovne šine za transport skija, bicikla ili vrlo teškog tereta, dok istražujete grad ili prirodu, omogućiće vam da uvek budete pripremljeni za sve.

Za kraj treba reći da je Jeep Compass moderno osmišljen automobil, koji će se u svakom trenutku vozaču ponuditi za sigurnu i udobnu vožnju. Kod nas ovaj lepotan na četiri točka u najnižem paketu opreme se prodaje već od 22.890 evra.

Dragan Stanimirović

LIČNA KARTA

Zapremina 2.0

Snaga 170 KS

Menjač automatski 9-stepeni

Ubrzanje 12 sekundi

Potrošnja 11,5l

Maksimalna brzina 170 km/h

Cena od 22.890 evra

Komentari(0)

sortiraj