​Toyota Yaris - Ispod haube novi agregat

Japanska Toyota je u model Yaris ugradila novi 1,5-litarski benzinski motor, koji će zameniti sadašnji pogonski agregat od 1,33 litara





Četvorocilindrični agregat uvodi niz novih tehničkih rešenja koja nude bolje performanse, povećano zadovoljstvo u vožnji i u isto vreme smanjenje potrošnje goriva za čak 12 odsto! Kako navode u ovom japanskom automobilskom gigantu, za pokretanje modela B segmenta, Toyotini inženjeri su odabrali pogonsku jedinicu sa normalnim konvencionalnim usisavanjem zapremine 1,496 cm3 koja razvija 111 KS i maksimalni obrtni moment od 136 Nm pri 4.400 obrtaja u minutu. Visok obrtni moment od 118 Nm, na raspolaganju je već pri niskih 2.000 obrtaja u minutu. Brz odgovor atmosferski napajanog motora ovog kapaciteta omogućava nivo udobnosti u vožnji koji će se poštovati, kako u gradskoj, tako i na otvorenom putu.

U poređenju sa svojim prethodnikom 1,33 litarskim motorom, poboljšanje performansi se ogleda u brojkama. S novim agregatom Yaris dobija za 0,8 sekundi brže ubrzanje od 0 do 100 km/h i posebno poboljšanje međuubrzanja od 80 do 120 km/h. Viši stepen kompresije je postignut zahvaljujući novom dizajnu komore za sagorevanje i korišćenju novih klipova, koji promovišu homogenu mešavinu vazduh-benzin i brzo sagorevanje. Smanjenjem temperature sagorevanja, ohlađen EGR takođe pomaže da se odloži pojava „trokiranja”. Osim toga, zapremina ponovo ubrizganih inertnih gasova omogućava smanjenje pumpinih gubitaka pri niskim i srednjim opterećenjima, što poboljšava efikasnost.

Inženjeri su takođe bili fokusirani na smanjenje potrošnje goriva i emisije pri konstantnim brzinama na auto-putu. Zbog toga po prvi put u Toyota motorima novi agregat je opremljen sistemom za vodeno hlađenje izduvne grane. Ograničavajući temperaturu gasova, taj sistem omogućava da se izbegne obogaćivanje smeše potrebne za smanjenje temperature sagorevanja pri bilo kojoj brzini vožnje auto-putem. Time se smanjuju potrošnja i emisija pod ovim uslovima vožnje.

Komentari(0)

sortiraj