Taksisti i CarGo - Svako se poziva na zakon koji mu odgovara

Šesti dan beogradski taksisti su na ulici, u protestnoj vožnji. Na njihove zahteve nadležna ministarstva još ne odgovaraju

    foto: SHUTERSTOCK
    Podeli


Taksisti proteste organizuju zbog toga što, kako tvrde, država ne sprovodi zakon protiv privrednih društava i udruženja koja nezakonito, posredstvom aplikacija, obavljaju taksi prevoz. Kako je moguće da se na dva drastično različita načina tumači jedan zakon, jer toga smo svesni već šest dana koliko traje dokazivanje taksista i udruženja CarGo. Ko je u pravu?

Ivan Radak iz NALED-a ističe da obe strane tumače zakon na svoj način. Ukazuje da Ustav garantuje jednakost pravnog poretka i da bi zakoni trebalo da se tumače na isti način u istim situacijama. Međutim, kaže, to ovde nije slučaj, što govori o kvalitetu zakona.

-Vi danas imate stotine zahteva ka ministarstvima da vam protumače te zahteve i zato plaćate neku taksu. Drugi problem je što Ministarstvo gleda svoj zakon, a ne onaj za koji je nadležno drugo ministarstvo i tu dolazi do preklapanja nadležnosti. To je veliki problem u sistemu - kaže Radak.

U ovoj situaciji obe strane gledaju svako svoj zakon, taksisti Zakon o drumskom saobraćaju, a CarGo drugi zakon po kojem posluju.

-Oni posluju kao udruženje, oni pružaju pomoć na putu svojim članovima. To nije taksi prevoz. Oni su našli taj prostor u zakonu, deluju potpuno logično i legalno - objasnio je za RTS Radak.

Problem se javlja, kako kaže, kada prilikom pravljenja zakona ne pozovete sve one na koje će taj zakon da se odnosi.

-Kad smo radili elektronske građevinske dozvole, svi su bili uključeni, i privreda i projektanti i lokalne samouprave koje će to da primenjuju i Ministarstvo, i dobili smo zakon koji funkcioniše - objasnio je Radak.

Prema njegovim rečima, ovde je situacija da zakon nije pisan sa svim zainteresovanim stranama. Kada zakon nije na tržišnim principima, kada nije usmeren na korisnika, taj zakon u praksi neće funkcionisati, ukazao je Radak.

-Ovde imamo situaciju da li imamo zakon pisan na osnovu neke analize, nekih brojki, da li imamo pouzdane brojke, koliko nam treba taksi prevoza, kakav nam prevoz treba, šta korisnici imaju od tog prevoza - rekao je Radak.

To ovde nije slučaj, kaže Radak, gledalo se šta taksistima treba, šta treba udruženju CarGo i kad ne pitaju one koji bi te usluge trebalo da koriste, očigledno imamo problem i dešavaju se ovakve situacije.

-Naravno da to nije normalno, tržište je to što pokazuje šta je nekome potrebno. Ako CarGo ima toliko korisnika, očigledno je da je potreban i to treba imati u vidu - zaključio je Radak.

Komentari(0)

sortiraj