Svetska premijera novog električnog Renault Megane E-Tech

Novi Megane E-Tech Electric je prinova u svetu električnih vozila. Potpuno novi Megane E-TECH Electric je odraz električne revolucije koju je Renault pokrenuo pre 10 godina

    foto: RENAULT
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Deo je ekosistema u kojem vozila služe kao platforma za ugradnju najsavremenije programske opreme i sistema povezivanja, zbog čega nude nov doživljaj vožnje. Novom platformom CMF-EV Megane E-TECH Electric spaja izuzetno prostranu unutrašnjost sa dinamičnim voznim osobinama, koje duguje direktnom, ali preciznom upravljanju. Baš kao i pametni telefon, novi Megane E-TECH Electric sa lakoćom zauzima mesto u digitalnom ekosistemu korisnika. Zahvaljujući nizu napredne tehnološke opreme, novom ekranu OpenR i multimedijalnom sistemu OpenR Link, zasnovanom na operativnom sistemu Android Automotive OS i proširenim Google uslugama (kao što su Google Assistant, Google Maps i Google Play), novi model vozačima priskače u pomoć, a vožnju čini personalizovanom i uglađenom.

Luca de Meo

-Potpuno novi Megane E-TECH Electric je odraz električne revolucije koju je Renault pokrenuo pre 10 godina. Rasprostranjivanjem električne tehnologije, Megane E-TECH Electric je učinio električna vozila pristupačnim širokom krugu ljudi, bez kompromisa u pogledu efikasnosti i užitka u vožnji. Ovaj automobil prenosi emocije. Zamišljen je kao GTI električnih vozila - Izjavio je Luca de Meo, glavni direktor Renault Grupe

Novi početak

Kao lokaciju za proizvodnju novog Meganea E-TECH Electric Renault je strateški odabrao fabriku u Douai-u u Francuskoj, smeštenu u samom srcu vodećeg evropskog središta za razvoj električnih vozila u Evropi – ElectriCityju – i tako započeo novu eru u svom postojanju. Renault ElectriCity će uskoro postati najveći i najkonkurentniji centar za proizvodnju električnih vozila. Pri tome je smešten na severu Francuske, u samom srcu potražnje!

Megane, sinonim za kompaktno vozilo, je već 26 godina (četiri generacije!) deo Renaultove ponude. Novi Megane E-TECH Electric odaje počast svom nasleđu u pogledu dizajna i svestranosti. Novi model zadržava izgled i prednosti koje su svaku novu generaciju Mégana činile kultnom: užitak u vožnji, udobnost, bezbrižnost, obilje prostora u unutrašnjosti i veliku zapremina prtljažnika. Nova generacija se odlikuje novim privlačnim obeležjima kao što su uzbudljiv dizajn, do sada neviđeni odnos spoljašnjih dimenzija i prostranosti i ostale osobine karakteristične za električna vozila. Megane E-TECH Electric je nastavak dugogodišnje tradicije i priče o uspehu modela. Uprkos tome što novi naziv ima savremen prizvuk koji nagoveštava budućnost, činilo se sasvim logičnim nazvati ga baš tako. Ovo je ime koje će trajati.

Moćne, rekordne dimenzije

Produžen međuosovinski razmak (2,70 m za ukupnu dužinu od 4,21 m) i kraći prepust (za koji je zaslužna modularna platforma CMF-EV) dizajnerima su omogućili razvoj kompakta savršeno uravnoteženih proporcija. Baterija ovog modela je tanja nego ikada (samo 110 mm!) kako bi dizajneri mogli istovremeno da poboljšaju spoljašnje proporcije, da povećaju prostor u unutrašnjosti i smanje težište automobila. Sve to čini vožnju još zabavnijom i uzbudljivijom! Na kraju, novi Megane E-TECH Electric nudi kompaktan dizajn visine od 1,50 m, dok istovremeno nagoveštava obilje prostora u unutrašnjosti. Elementi dizajna i posebne karakteristike (kao što su veliki 20-inčni naplaci, donja zaštita vrata i blatobrana i visoka bočna linija) odaju utisak robusnosti. Sa druge strane, padajuća linija krova, široki trag točkova i serijske ručice vrata u ravni sa karoserijom približavaju ga svetu coupea. Ograničena visina, prostranost i zapremina prtljažnika povezuju ga sa tradicionalnim kompakt modelima, dok su aerodinamične performanse rezultat funkcionalnog dizajna, glavnog aspekta u razvoju ovog novog modela.

Ograničena visina, uske gume, isklesana ramena sa prednjim usisnicima vazduha i upečatljivim linijama branika zajedno čine elegantnu siluetu i na taj način smanjuju potrošnju u vožnji. Potpuno novi Megane E-TECH Electric biće predstavljen u šest prefinjenih i privlačnih boja karoserije: siva Rafale, siva Schist, plava Midnight, crvena Flame, crna Diamond i bela Glacier. Opcijama za personalizaciju tu nije kraj. Kupci mogu da biraju i do 30 dvobojnih kombinacija krova i nosača (i, u zavisnosti od nivoa opreme, kućišta retrovizora) koji su dostubni u sivoj boji Schist, crnoj Diamond i beloj Glacier. Viši nivoi opreme se odlikuju posebnim elementima dizajna kao što je topla boja titanijuma na spojlerima prednjeg i zadnjeg branika kao i na bočnim usisnicima. Sve to čini Megane E-TECH Electric vrlo odvažnim i sportskim. Njegova karoserija ponosno sedi na 20-inčnim točkovima (18-inčni u početnim verzijama), a dostubne su i dve 20-inčne i dve 18-inčne verzije naplataka. U središtu svih naplataka nalazi se Renaultov logotip.

Električni svetlosni potpis

Prednja i zadnja Full-LED svetla su laserski izrezana kako bi delovala savremenije. Novi, naelektrisani svetlosni potpis na uzbudljiv način se proteže preko središnjeg logotipa, baš kao što se i dnevna svetla protežu u bočne usisnike na prednjoj maski. Laserski isečena mikrooptička vlakna zadnjih svetala su isprepletena tako da čine zanimljiv i svetlucav 3D efekat pa njihove preklopljene linije deluju kao da su žive. Uz izuzetno elegantne pokazivače smera, kočiona svetla oblikom podsećaju na simbol za pauziranje (dve vertikalne linije). Projektori su izrađeni od šest reflektujućih panela. Pored toga su i prilagodljivi pa više nije potrebno ručno aktivirati duga ili kratka svetla – sve se odvija automatski. Svetlosni snop je mnogo širi na gradskim ulicama kako bi se povećala preglednost okruženja vozila i mnogo duži na otvorenim putevima i autoputevima kako bi se povećala vidljivost i istovremeno sprečilo zaslepljivanje vozila iz suprotnog smera i vozila ispred.

Pritiskom prekidača na komandnoj tabli svetla se prilagođavaju vremenskim uslovima (kiša, magla) i služe kao svetla za maglu. Ova dinamična svetla zaokružuju čitav niz vrlo savremenih i elegantnih svetlosnih elemenata. Sve verzije novog Meganea E-TECH Electric serijski dolaze sa ručicama vrata u ravni sa karoserijom. Kada se vozač ili suvozač približi vozilu ili kada je vozilo otključano, električne ručice vrata automatski iskaču. Nakon dva minuta mirovanja, kada automobil počne da se kreće ili kada se vrata zaključaju, ručice vrata se vraćaju na svoje mesto. Kako navodi proizvođač, svetlosna dobrodošlica se završava nakon što vozač sedne za upravljač. Ekran OpenR, koji spaja ekran instrument table sa ekranom multimedijalnog sistema, uključuje se kako bi vas pozdravio. Pritom se na ekranu prikazuje logotip brenda. Kokpit se zatim boji ambijentalnim svetlom, a zvučnici emituju novi signal koji upotpunjuje utisak dobrodošlice.

OpenR, najveći ekran u klasi

Novi ekran komandne table je kruna Meganea E-TECH Electric! Ovaj komad tehnologije spaja čitav niz sistema, posebno razvijenih za novu generaciju Renaultovih električnih vozila. Premijerno predstavljen u konceptima TreZor (2016.), SYMBIOZ (2017.) i MORPHOZ (2019.), novi ekran OpenR (u obliku obrnutog slova L) povezuje instrument tablu i središnji ekran multimedijalnog sistema u jednu celinu. Dugogodišnji napori Renaultovih dizajnerskih i proizvodnih timova kao i inženjera su omogućili da se takva tehnologija prvi put ugradi u serijski električni automobil. U nju su integrisani i središnji vazdušni otvori kako bi dizajn unutrašnjosti delovao besprekorno. Ekran OpenR je izrađen od ojačanog stakla kako bi bio još čvršći, elegantniji i ugodniji na dodir. Pored toga je premazan antirefleksnim slojem kako bi se poboljšala jačina svetla i smanjio reflektujući odsjaj, čak i na snažnom suncu. Tradicionalna zaštita od sunca na instrument tabli je na taj način postala nepotrebna, a njenim uklanjanjem je oslobođen prostor i postignut uglađeniji i savremeniji izgled.

Ekran OpenR ima dimenzije kao nijedan drugi - 321 cm² za 12,3-inčni vodoravni ekran instrument table (1920 x 720 piksela) i 453 cm² za 12-inčni vertikalni ekran multimedijalnog sistema (1250 x 1562 piksela). Digitalni interfejs u vozilu iznosi ukupno 774 cm², što je više od bilo kog drugog vozila u klasi i gotovo u nivou puno većih luksuznih limuzina. Početna verzija ima 9-inčni vodoravni multimedijalni ekran (1250 x 834 piksela). Ekran OpenR ima najnapredniju tehnologiju koja vas savršeno povezuje i okružuje - poslednja generacija procesora Qualcommovog procesora Snapdragon sa višestrukim mogućnostima prikaza, napredno povezivanje uz pomoć USB-C priključaka, neizostavna sigurnosna tehnologija i sistemi za pomoć u vožnji (npr. panoramski Around View Monitor sa 3D prikazom). Kada je reč o programskoj opremi, novi sistem OpenR Link je proširen Google uslugama kako bi iskustvo u unutrašnjosti bilo intuitivno i povezano.

Izuzetno intuitivan

Sistem OpenR Link baziran je na operativnom sistemu Android Automotiv, zasnovanom na operativnom sistemu Android, istom onom koji pokreće više od 75 % pametnih telefona u svetu. Softver izvornog koda je razvio Google. Moguće ga je prilagođavati i uvek je ažuriran. OpenR Link je jednostavan i intuitivan sistem koji obuhvata sve funkcije koje se mogu pronaći na pametnom telefonu ili tabletu. S obzirom da je Megane E-TECH Electric time potpuno intergisan u digitalni ekosistem korisnika, korisničko iskustvo je potpuno intuitivno. Njime se može koristiti kao tabletom, jednim prstom (kratki pritisak, duži pritisak, listanje), sa više prstiju (zumiranje itd.) ili glasovnim naredbama. Prikazuje obaveštenja i omogućava jednostavno kretanje izbornicima (Početna stranica/Navigacija, Muzika, Telefon, Aplikacije, Vozilo) preko liste izbornika na vrhu ekrana. I na kraju, baš kao i kada koristite pametni telefon ili tablet, OpenR Link se ažurira automatski preko interneta.

Uz dva zvučna sistema Arkamys koji su deo serijske opreme u početnom i srednjem nivou opreme, novi Megane E-TECH Electric je dostuban i sa novim vrhunskim zvučnim sistemom Harman Kardon (u najvišem nivou opreme serijski, a u srednjoj kao opcija uz doplatu). Osmišljavanje ovog novog sistema je bilo jedna od suštinskih osnova za razvoj novog Meganea E-TECH Electric jer je cilj bio osigurati isti vrhunski nivo kvaliteta zvuka za sve putnike. Odlikuje se ukupnom snagom od 410 W i ima čak 9 kanala zvuka: dva visokotonska zvučnika u bočnim stranama komandne table, dva srednjetonska zvučnika u prednjim vratima, dva visokotonska i dva srednjetonska zvučnika u zadnjim vratima i dubokotonski zvučnik u prtljažniku. Prvi susret sa unutrašnjošću Meganea E-TECH Electric ostavlja bez daha. Dimenzije u unutrašnjosti su slične sa onima kod Meganea sa termičkim motorom (dužina i razmak između putnika), ako ne i veće (21 cm prostora za kolena na zadnjoj klupi). Na kraju, svrha platforme CMF-EV je da poboljša ukupnu prostranost i praktičnost: produženi međuosovinski razmak, manji prostor motora sa integrisanim komponentama klima-uređaja, komandna tabla gurnuta prema napred itd. Putnici će zato uživati u još većoj središnjoj konzoli i dodatnom prostoru ispod komandne table. Šta više, prostor u unutrašnjosti i udobnost su povećani jer nema prenosnog tunela u području zadnje klupe pa je pod ravan, a nema ni ručice menjača ni kontrolne table sa dugmićima koji su obično integrisani u središnju konzolu.

Reciklirani i udobni materijali

Uređenje novog Meganea E-TECH Electric je inspirisano dizajnom kućnog nameštaja, a razni neobični i reciklirani materijali stvaraju toplo domaće okruženje. Dizajneri su se trudili da ponude bolje rešenje od tradicionalnih materijala poput plastike i klasičnih boja kao što je crna. Zbog toga je komandna tabla u početnim i verzijama srednjeg nivoa opreme obložena tekstilnom oblogom, dok su obloge luksuznih verzija izrađene od organske kože. Gornji delovi komandne table i gornji deo obloga vrata su presvučeni Alcantarom (srednji nivo opreme) ili ih krasi drvena završna obrada Nuo (premium verzije). Nuo je inovativan novi materijal izrađen od pravog drveta. Tanki slojevi svetlog furnira od drveta lipe pričvršćeni su na podlogu od pamučnog tekstila uz pomoć ekološkog lepka i zatim obrađeni laserom. Ovo je prvi put da se upotrebljavaju u nekom serijskom modelu. Kombinovani sa oblogama gornjeg dela kontrolne table od veštačke kože, toplim šavovima boje titanijuma koji se protežu putničkim prostorom i sedištima presvučenima pravom kožom, pomažu da se stvori prefinjen i premium ugođaj u unutrašnjosti. Sve obloge su prošivene ukrasnom trakom koja se proteže kontrolnom tablom i preko vrata, zbog čega unutrašnjost deluje još šire. Takodje reflektuju svetlost i uključuju svetlosnu traci u višim verzijama (opcija na srednjem nivou opreme). Presvlake u osnovnoj verziji su izrađene od 100 % recikliranih materijala. Srednji nivo opreme ima presvlake u kombinaciji veštačke kože i tkanine, takodje 100 % reciklirane.

Nasloni i prednja i zadnja sedišta u premium verziji su prevučeni kožom. Dostubni su u dve boje: crnoj sa toplim ukrasnim umetcima boje titanijuma ili svetlo sivoj sa smeđim ukrasnim umetcima. Pretinci za skladištenje i obloge vrata svih verzija su tapacirani kako bi se povećao vizualni sklad i poboljšala zvučna izolacija. Ambijentalno osvetljenje novog Meganea E-TECH Electric u potpunosti je izvedeno u LED tehnologiji i zasniva se na biološkom dnevnom ritmu kako bi se garantovala dobrobit svih putnika. Kokpit osvetljuju svetlosne trake postavljene duž komandne table, obloga vrata i postolja za pametne telefone. Svetlo se prilagođava dnevnim i noćnim uslovima i menja boju svakih 30 minuta. Jedinstvena tehnika dinamičnog osvetljenja sa razlogom je nazvana LIVING LIGHTS: postubnom i nenametljivom promenom boja svetla deluju kao da su na trenutak oživela. Ambijentalna svetla hladnih tonova obasjavaju unutrašnjost tokom dana. Na ovaj način naglašavaju elegantan dizajn i doprinose utisku tehnološki napredne unutrašnjosti. Noću pak umiruju vozača i putnike toplim i ugodnim svetlom, otkrivajući mu potpuno drugačiju, blagu prirodu Meganea E-TECH Electric. Ambijentalnim osvetljenjem jednostavno se upravlja preko interfesja sistema MULTI-SENSE, kojem sada možete jednostavno pristubiti pritiskom dugmeta na upravljaču. Konkretno, svetlina i boja se mogu prilagođavati u skladu sa raspoloženjem i željama putnika. Uz pomoć birača ekrana OpenR možete da birate između 48 opcija ambijentalnog osvetljenja obloga vrata i kontrolne table. Boje se takodje menjaju s obzirom na odabrani način rada.

Optimizovana upravljivost i okretnost

U toku razvoja platforme CMF-EV uloženi su posebni napori kako bi vozila koja je koriste mogla da spoje snagu električnog motora i dinamičnu šasiju, ali ne nauštrb udobnosti. Ugrađen je potpuno novi servoupravljač pa je prenosni odnos sad samo 12 (najniži na tržištu). Time su osigurane okretne vozne osobine i direktan osećaj na upravljaču. To sve znači da potpuno novi Megane E-TECH Electric direktno i brzo reaguje na pokrete upravljača, što manevrisanje čini izuzetno lakim. Osim ovih karakteristika, na zadnjoj osovini postoji i višekraka spojnica Parallel Link. U kombinaciji sa novim stubom upravljača osigurava snažno prianjanje za sigurniju vožnju i precizno upravljanje. Na kraju, zbog tanje baterije (110 mm) težište vozila je niže (-90 mm u poredjenju sa Meganeom pokretanim termičkim motorom) pa je i sam automobil obrtniji. Masa je ravnomerno raspoređena zbog baterije koja se proteže ispod čitave površine poda.

Patentirana zvučna čaura

Inovativna „Tehnologija efekata čaure”, koju su razvili i patentirali Renaultovi inženjeri, garantuje nenadmašan nivo zvučne udobnosti, čak i u poredjenju sa električnim automobilima koji su sami po sebi tihi. Prostor između poda automobila i čitava površina baterije obloženi su slojem pene koja upija zvukove. Ova pena stvara svojevrsnu zvučnu čauru karakterističnu za više segmente. Poboljšanja se najviše osećaju pri brzinama većim od 30 km/h pa putnici mogu da uživaju u tišini, muzici ili razgovoru sa drugim putnicima, čak i na autoputu. Uz to je „Tehnologija efekata čaure” vrlo lagana i teži 3 kilograma manje od konvencionalne zvučne izolacije. Njen učinak je poboljšan dodatnim oblogama u vratima, kakve se obično ugrađuju u luksuzne modele.

Postavke sistema MULTI-SENSE nove generacije, koji će svoju premijeru doživeti u novom Meganeu E-TECH Electric, i multimedijalni interfejs OpenR Link omogućavaju vozaču da prilagodi doživljaj vožnje vlastitom karakteru ili raspoloženju. Njima se može pristubiti preko dodirnog ekrana sistema OpenR, ili potpuno novog dugmeta smeštenog na upravljaču. U postavkama se mogu menjati osećaji u vožnji (otpor servoupravljača, odziv motora, reakcije na pritisak papučice gasa) i atmosfera u unutrašnjosti (ambijentalna rasveta, udobnost vozačevog sedišta, grejanje, prikaz instrument table i boje). Tri unapred programirana načina rada (Eco, Comfort i Sport) spajaju najbolje od ovih postavki i tako povećavaju efikasnost, prilagođavaju se čestim situacijama, a vožnju pretvaraju u snažno emocionalno iskustvo. U četvrtom načinu rada (My Sense) vozač može odabrati postavke po želji. Vozač u svakom trenutku može da odabere željeni način rada, čak i glasovnim naredbama.

Motor nove generacije

Motor koji pokreće potpuno novi Megane E-TECH Electric potpuno je nov. Razvila ga je Alijansa, a upotrebljavaće ga različiti partneri uz vrlo malo ili nimalo prepravki. Proizvodi se u dve fabrike, u Japanu za potrebe Nissana i u francuskoj fabrici u Cleonu za potrebe Renaulta. Električno pobuđeni sinkroni motor (EESM), kako ga još nazivaju, Renault Grupa i Alijansa kontinuirano upotrebljavaju već deset godina, a to će činiti i u budućnosti. Razvija veću snagu od motora koji upotrebljavaju permanentne magnete i za njegovu proizvodnju se ne koriste retki metali, čime se smanjuje njegov uticaj na životnu sredinu i troškovi masovne proizvodnje. Zahvaljujući optimizovanom dizajnu, motor je kompaktan i teži tek 145 kg (uključujući spojku). To ga čini 10 % lakšim od motora koji pokreće ZOE, uprkos tome što razvija veću snagu i veći obrtni moment. Megane E-TECH Electric pokretaće sledeći motori: 96 kW (130 KS) i 250 Nm, 160 kW (218 KS) i 300 Nm. Pruža sve radosti vožnje električnim automobilom, posebno trenutno ubrzanje, koje je dinamično koliko i glatko (bez trzanja). Potpuno novi Megane E-TECH Electric od 0 do 100 km/h ubrzava za samo 7,4 s.

Svaki put kada automobil koči, baterija prikuplja deo energije. Ali da bi upravljanje energijom bilo zaista optimalno (nezavisno od načina upotrebe automobila), potpuno novi Megane E-TECH Electric je opremljen optimizovanim sistemom za prikupljanje energije oslobođene kočenjem. Regenerativno kočenje aktivira se kad je ručica menjača u položaju D i pomaže da se prikupi energija dok se automobil usporava (kad vozač podigne nogu sa papučice gasa) i pretvara je u električnu energiju koja se zatim može sačuvati. To pomaže da se poveća efikasnost baterije i domet uz ređe korišćenje kočnica. Potpuno novi Megane E-TECH Electric dodatno optimizuje rad sistema za prikupljanje energije kočenja uz četiri nivoa kočenja koje se mogu odabrati uz pomoć dugmeta iza upravljača: Od nivoi 0 (bez prikupljanja energije kočenja) do nivoi 3 (maksimalno prikupljanje energije kočenja i optimizovano kočenje motorom za potpuno intuitivnu gradsku vožnju).

Ultratanka baterija

Uz novi pogonski sklop, novi Megane E-TECH Electric ima i potpuno novu 395 kg tešku bateriju konstruisanu posebno za platformu CMF-EV. Sa samo 110 mm (uz 1960 mm dužine i 1450 mm širine), 40 % manje od baterije koja se ugrađuje u ZOE, je najtanja na tržištu. Zbog toga ukupna visina iznosi samo 1,50 m, što poboljšava aerodinamiku i smanjuje potrošnju energije. Kako bi postigli tako kompaktne dimenzije, inženjeri su morali da se okrenu novim hemijskim elementima za ugradnju u litijumske NMC (nikal, mangan, kobalt) baterije. Te baterije je razvio LG i imaju veći udeo nikla i manji udeo kobalta, što im povećava energetsku gustinu na 600 Wh/L, što je 20 % više od baterije koja se ugrađuje u ZOE. Odlikuju se i novim sistemom hlađenja uz pomoću tečnosti koja je smeštena u donjem kućištu baterije, prvim takvim u nekom Renaultovu modelu. Ovaj sistem upotrebljava cevi od livenog aluminijuma, što baterije čini kompaktnijima i efikasnijim. Budući da je visok samo 18 mm, baterija se mnogo lakše postavlja na platformu, što kao krajnji rezultat ima veću dizajnersku slobodu i oslobađanje dodatnog prostora.

Precizno uravnotežene performanse

Novi Megane E-TECH Electric u ponudi ima baterije sa dva nivoi kapaciteta: 40 kWh za domet do 300 km (prema WLTP ciklusu), 60 kWh za domet do 460 km (prema WLTP ciklusu, u zavisnosti od verzije). Baterija kapaciteta 40 kWh se sastoji od 8 modula, od kojih svaki sadrži 24 ćelije, raspoređenih u jednom sloju. Baterija kapaciteta 60 kWh se sastoji od 12 modula, od kojih svaki sadržava 24 ćelije, raspoređenih u dva sloja. U oba slučaja su dimenzije baterije jednake, uključujući rekordnu visinu od samo 110 mm. Dolaze sa 8-godišnjom garancijom. U tom periodu ih je moguće zameniti besplatno, ako im stvarni kapacitet padne ispod 70 % izvornog kapaciteta. Cilj novog Meganea E-TECH Electric jeste da ponudi kupcima uravnotežene i optimizovane performanse po prihvatljivim cenama. Različite verzije će zadovoljiti većinu potreba kupaca, bilo da je reč o svakodnevnim vožnjama ili dužim putovanjima (izleti vikendom ili putovanja na godišnji odmor). Zahvaljujući ovim tehnologijama, za putovanje između Pariza i Lyona, Pariza i La Rochellea, Hanovera i Kopenhagena ili Minhena i Venecije dovoljno je samo jedno kratko zaustavljanje od 30 minuta za punjenje, uz optimizovanu potrošnju od samo 12,8 kWh/100 km prema WLTP-u.

Prilagodljivo punjenje

Uz dva nivoa snage i dva nivoa kapaciteta baterije, novi Megane E-TECH Electric svoju prilagodljivost duguje i brojnim rešenjima za punjenje, uključujući punjenje od 130 kW na autoputevima i punjenje od 22 kW koje je uglavnom dostubno u gradovima. Sva ova rešenja su optimizovana za maksimalnu efikasnost. Novi Megane E-TECH Electric je kompatibilan sa celom infrastrukturom punionica sa naizmeničnom strujom: od kućne utičnice (10 A/2,3 kW (jednofazna)) do javnih punionica (32A/22kW (trofazna)), od čega se na ovim drugim može napuniti za 160 km vožnje za samo sat vremena. U zavisnosti od verzije, može biti i kompatibilan sa infrastrukturom punionica sa jednosmernom strujom do 130 kW (combo utičnice CCS), kao što su brze punionice na autoputevima. Na jednosmernim punionicama snage 130 kW potpuno novi Megane E-TECH Electric može da se napuni za 300 km vožnje prema WLTP-u za samo 30 minuta. 26 sistema za pomoć u vožnji je podeljeno je u tri kategorije: vožnja, parkiranje i sigurnost. Oni čine Megane E-TECH Electric predvodnikom klase u pogledu udobnosti i sigurnosti za putnike i druge učesnike u saobraćaju.

Aktivna pomoć za vozača

Potpuno novi Megane E-TECH Electric podiže Renaultov poznati sistem za pomoć u vožnji autoputem i u saobraćajnim gužvama na novi nivo. Sad je to kontekstualni sistem pomoći u vožnji koji prati šta se događa oko vozila i pomaže vozaču da svlada sve prepreke na koje može da naidje. Klasifikovan je kao sistem autonomnog upravljanja drugog nivoa i sada nosi naziv Aktivna pomoć za vozača. Aktivna pomoć za vozača kombinuje kontekstualni adaptivni tempomat sa funkcijom Stop&Go i sistem za održavanje vozila u saobraćajnoj traci. Adaptivni tempomat nastavlja da funkcioniše kao i do sada, unapred podešen način rada mu je Auto i automatski se prilagođava ograničenju brzine koju detektuje kamera i sistem navigacije. Aktivna pomoć za vozača koristi i geolokacijske podatke i specifične karte koje uključuju česte elemente gradskih puteva kao što su kružni tokovi, promene ograničenja brzine i oštre krivine. Osim prikazivanja takvih situacija na instrument tabli, novi Megane E-TECH Electric automatski može da uspori dok se približava kružnom toku i zatim ponovno da ubrza do maksimalne brzine nakon izlaska iz njega. Vozilo se pri tome automatski prilagođava ograničenjima brzine na snazi, na primer ako se ograničenje brzine smanji sa 130 km/h na 110 km/h.

Sistem za održavanje vozila u saobraćajnoj traci sada može potpuno da funkcioniše bez ijedne od oznaka na putu (na primer na asfaltiranim seoskim putevima). Kad je Aktivna pomoć za vozača uključena, a automobil je potpuno zaustavljen u saobraćaju, ponovno će se pokrenuti nakon perioda od otprilike 30 sekundi (do sada je bilo 3 sekunde). Ako prođe više vremena, vozač će morati da interveniše, na primer da pritisne papučicu gasa) kako bi se automobil ponovno pokrenuo. Aktivna pomoć za vozača je deo Renaultovog paketa „Safety Coach” koji objedinjuje sve karakteristike koje garantuju veću sigurnost korisnicima Renaultovih vozila. U svrhu smanjenja opasnosti od sudara, novi Megane E-TECH Electric je opremljen sa tri dobro poznata sistema za pomoć u vožnji: Upozorenjem na izlazak iz trake (LDW), upozorenjem na vozilo u mrtvom uglu (BSW) i sistemom za održavanje vozila u saobraćajnoj traci (LKA). Ovaj poslednji je napredniji nego ranije u svojoj najnovijoj verziji: Sistem za održavanje vozila u saobraćajnoj traci u nuždi (ELKA). Povezuje podatke prednje kamere i bočnog radara za automatsko vraćanje vozila u sredinu trake kada otkrijte da će vozilo preći preko linije, ako otkrije mogućnost od sudara napred, s boka ili od silaska vozila sa puta. Sistem za održavanje vozila u saobraćajnoj traci u nuždi funkcioniše pri brzinama između 65 km/h i 160 km/h (najvećoj brzini vozila) prilikom prelaska preko linije, ako postoji opasnost od bočnog sudara ili od silaska vozila sa puta kao i između 65 i 110 km/h ako postoji opasnost od frontalnog sudara.

Lična karta

Dužina 4,21 m

Širina 1,78 m

Visina 1,50 m

Međuosovinski razmak 2,70 m

Prednji prepust 800 mm

Zadnji prepust 715 mm

Masa 1624 kg

0-100 km/h za 7,4 s

Najveća brzina 160 km/h

Komentari(0)

sortiraj