Susret nove Opel Corse sa modelom Corsa GT

Opel proslavlja tri svetske premijere na ovogodišnjem Međunarodnom sajmu automobila u Frankfurtu ( IAA), koji će biti otvoren za posetioce od 12. do 22. septembra

    foto: OPEL
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Nova Astra sa agregatima visoke efikasnosti, Grandland X Hybrid4 sa pogonom na svim točkovima i nova šesta generacija Corse u tri verzije. Najprodavaniji mali automobil (više od 13,6 miliona jedinica) poseduje električni pogon, a zajedno sa modelom Corsa-e Rally, koji takođe debituje na IAA Salonu, stvara bazu za takmičarski automobil sa nultom emisijom štetnih gasova. Na IAA Salonu, pored nove Corse, biće predstavljen i specijalni gost - Corsa GT iz 1987. godine u žutoj boji, redak model koji svedoči o 37 godina zabave i uspeha ovog modela. Ovaj, ne tako star oldtajmer, stigao je od svog poslednjeg doma u Portugalu do Opelove radionice za klasična vozila u Riselshajmu. Odatle će voziti do IAA Salona u Frankfurtu, sa ciljem da doprinese tradiciji i poveća uzbuđenje prilikom predstavljanja nove Corse.

Pouzdani Opel

Trebalo je dosta vremena dok je Opelovo odeljenje za klasična vozila pronašlo nesvakodnevnu Corsu GT prve generacije. Ovaj primerak, originalno registrovan u Španiji, bio je ostavljen i zaboravljen u garaži u Portugalu. Vožnja do Frankfurta za mali i skroman gran turizmo počela je sa parkinga u luci Porto. Opel je na tržištu nudio GT od aprila 1985. do jeseni 1987. Bio je naslednik Corse SR, sa 1,3-litarskim agregatom koji je imao karburator i razvijao 70 KS. Dodatna snaga i suptilni spojleri učinili su GT sportistom prve generacije Corse - sve dok 1988. godine nije stigao ekstrovert GSi. Petostepeni manuelni menjač ukrotio je žeđ i broj obrtaja na dužim putovanjima.

Čak i danas, učestvovati u saobraćaju sa Corsom GT je iznenađujuće tiho i bez muke. Nema nepotrebne čvrstoće u šasiji, nema zastoja u upravljanju, kao ni suvišnih informacija na instrument tabli. Osim uobičajenih brojčanika, tu su samo obrtomer i manometar za merenje pritiska ulja. Potrošnja goriva se poklapa sa zvaničnim brojkama tog vremena - retko kada potroši više od šest litara na 100 pređenih kilometara. Težina od 750 kilograma ovde je velika pomoć, a takođe dozvoljava odnos snage i mase od 10,71 kilogram po konjskoj snazi.

Na putu od Portugala do Riselshajma, GT se zaustavio u Saragosi, gde je i proizveden 1987. godine. Automobilu je čak bilo dozvoljeno da poseti fabriku. Kada je žuta Corsa stala pored proizvodne linije, veliki broj zaposlenih mu je prišao, u želji da pozdrave starog prijatelja.

Putovanje ka istoku je nastavljeno, pored Barselone, kroz Francusku i od Bazela uz Rajnu. Ukupno 2.700 kilometara za 32-godišnju Corsu kojoj je prekinuta mirna penzija u Portugalu i bez bilo kakvih popravki za ovo dugo putovanje. Dok je GT stizao u Riselshajm, Opelov tim za klasične automobile je nestrpljivo čekao.

Od hrabrog penzionera do zvezde događaja

Toplo i sunčano vreme u Španiji i Portugalu je bilo dobro za Corsu GT. Život bez soli na putevima znači da nema rđe niti truljenja. Žuti matorac je i dalje u dobrom stanju. TÜV se slaže i nakon provere za nemačku registraciju inspektori su stavili dragocenu nalepnicu na registracionu tablicu. Međutim, sada dolazi mnogo veća prepreka, eksperti iz Opelovog odeljenja za klasična vozila temeljno ispituju novu pridošlicu. Nekoliko parova radoznalih očiju otkrivaju brojne, manje ili više, ozbiljne mane, kao što su udubljenja na krovu, neoriginalne značke, izgrebano staklo, istrošena sedišta. Čak i sirena zvuči pogrešno! Na kraju je automobil u potpunosti rastavljen.

Tim za klasična vozila se našao sa njihovim kolegama iz servisa. Projekat IAA 2019 je pokrenut, pod vođstvom Torstena Goca i Ditera Edera. Deo po deo sastavili su Corsa slagalicu. Prvo doterani motor, zatim vešanje, amortizeri i opruge. Sveže ofarbana karoserija je dobila novi karakter i ispravne GT značke. Zatim na red dolaze originalni aluminijumski točkovi. Konačno, postavjeni su i prozori, zahvaljujući prijateljskom dileru Opela koji ih je imao na lageru. Corsa GT je sada spremna za svoj drugi život koji će početi u velikom stilu - na 68. IAA Međunarodnom Salonu automobila u Frankfurtu. Posetioci će moći da vide sveže restauriranu Corsu GT na Opelovom štandu D31 u hali 11.0. Događaj će upotpuniti i svetska premijera šeste generacije Corse.

Komentari(0)

sortiraj