

Tržištu rada u Srbiji nedostaje oko 5.000 vozača C i D kategorije, a vozači spadaju u kategoriju traženijih zanimanja i relativno lako dolaze do posla
Tržištu rada u Srbiji nedostaje oko 5.000 vozača C i D kategorije, rekao je za RTS Miloš Turinski iz Infostuda. Najviše kandidata, kada se raspiše oglas, ima za poziciju kurira, istakao je Turinski. Vozači spadaju u kategoriju traženijih zanimanja i relativno lako dolaze do posla, sa, u proseku, više od 100 oglasa za poslove mesečno, pokazuju podaci sajta Infostuda.
Najčešći oglasi za vozače odnose se na šofere teretnih vozila ili autobusa,
odnosno kandidate koji imaju vozačku dozvolu za upravljanje vozilima C i D
kategorije.
Miloš Turinski iz Infostuda rekao je da je relativno lako doći do posla jer
je veća ponuda od potražnje.
-Imamo preko 100 oglasa mesečno, a za prethodnu godinu je bilo više od
1.200 oglasa koji su se odnosili na kategoriju trasnporta i logistike, odnosno
potražnja za vozačima iz B, ali najviše za kategorije C i D - kaže Turinski.
Prema njegovim rečima, posla zaista ima, ali je kandidata sve manje i
manje.
-Najlakše dolaze do posla vozači sa B kategorijom i tu vozača ima, ali gde
nam manjka vozača je C i D kategorija - ukazuje Turinski.
Kada se govori o B kategoriji, Turinski kaže da oko 100 kandidata konkuriše
za tu jednu poziciju. Kako ističe, najviše ima kandidata, kada se raspiše oglas
za poziciju kurira. To je najtraženija pozicija, jer treba B kategorija, ali s
druge strane, gde najviše konkurišu je oblast logistike - menadžera logistike.
Govoreći o podacima o iskustvu vozača koji traže posao u drumskom
saobraćaju, Turisnki kaže da u proseku nema zvanične podatke, ali u principu,
kada poslodavac raspiše oglas za posao, on traži od kanidata da bude kvalitetan
da ima godine radnog iskustva, odnosno pređenih kilometara iza sebe.
-Iskustvo je najbitnije, ali se često dešava da na tržištu rada ne može da
se dođe do kandidata kakvog traži oglas za posao, pa je samim tim poslodavac
primoran da zapošljava kandidate koji imaju manje iskustva nego što je oglas
zahtevao - naglašava Turinski i dodaje da pet hiljada vozača nedostaje na
tržištu rada u Srbiji.
Međutim, ističe i da problem nastaje zbog toga što vozači odlaze u
inostranstvo, ne samo mlađi već i iskusniji vozači.
-U inostranstvu su mnogo bolji uslovi, težak je posao i ovde i tamo. Nije
bitno da li je Srbija, Evropa SAD, pošto su to tržišta gde vozači generalno
odlaze, sve se svodi na pređene kilometre, sate provedene u vozilu - kaže on.
Zanimanja koja se naslanjaju na logistički transportni sektor su
magacioneri i operateri na viljuškarima.
-To je tražena grupa oglasa, na godišnjem nivou imamo oko 1.100 oglasa za
magacinski deo, što je oko 100 oglasa na mesečnom nivou. Po jednom oglasu
dobijamo 45 prijava. Viljuškaristi koji spadaju u sektor magacina su traženi i
na te oglase kandidati konkurišu u proseku 15 puta. Koliko je plaćen posao zavisi
od poslodavca do poslodavca - kaže Turinski i dodaje da transportni poslovi
nisu mnogo plaćeni.
-Malo je bilo oglasa za saobraćajne tehničare i inženjere, 25 do 30 oglasa godišnje, kandidata je bilo u sličnom broju, tako da je do te pozicije lako bilo doći - zaključio je Turinski.
Komentari(0)