Spremni na sve - Opelovi električni automobili su jaki u planinskim predelima

Neki kažu - električni automobili su samo za grad. Zapravo, ovo nije istina! Opelovi električni modeli pokazuju svoje vrline i u brdskim i planinskim predelima

    foto: OPEL
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Kralj planine - Opel Grandland X plug-in hybrid sa jakom snagom i rekuperacijom. Dinamične sa snažnim obrtnim momentom - Opel Corsa-e i Mokka-e osećaju se kao kod kuće na planinama. Kao voz - Opel Combo-e and Vivaro-e snažno vuku uzbrdo.

Neki kažu: “električni automobili su samo za grad”. Zapravo, ovo nije istina. Opelovi električni modeli pokazuju svoje vrline i u brdskim ili planinskim predelima, zahvaljujući velikom obrtnom momentu, dobrom prijanjanju, rekuperaciji energije sa efektom usporavanja tokom vožnje nizbrdo, prvoklasnom rukovanju usled niskog težišta i velikog dometa.

Kralj brda Opel Grandland Hybrid

Kralj brda je Opel Grandland Hybrid (potrošnja goriva po WLTP-u: 1,41l/100km, emisija CO2 32-29g/km, NEDC: 1,6-1,5l/100km, 36-34g/km CO2, oba kombinovana). Sa sistemskom izlaznom snagom od 300 KS iz kombinacije jednog motora sa unutrašnjim sagorevanjem i dva elektromotora, SUV nemačkog brenda uvek ima na raspolaganju dovoljno snage, posebno kada vozite uzbrdo. Električni pogon na sva četiri točka osigurava izvrsnu vuču u svim uslovima.

To vožnju čini ne samo zabavnom, već i sigurnom. Penjanje je lako, ali i silazak, jer električni motori tada mogu pokazati svoje talente za povrat energije i usporavanje. Elektromotori na prednjoj i zadnjoj osovini postaju generatori i pretvaraju kinetičku energiju spuštanja u električnu energiju. Ako se vozač prebaci u režim vožnje B, povećavaju se rekuperacija i usporavanje. Baterija od 13,2 kWh puni se uz nula troškova - i štedi energiju za sledeći uspon.

U isto vreme postoji značajan efekat usporavanja. Vozaču nije potrebno ni da prebacuje u niži stepen, ni da snažno koči. Grandland X plug-in hybrid kotrlja se nizbrdo umerenom brzinom, bez ubrzanja na strmijim nizbrdicama, jer se paralelno povećava napon punjenja na elektromotorima, a sa njim i otpor vožnje. Aktivno kočenje pre sledeće krivine uglavnom je nepotrebno na blagim ili srednjim spuštanjima; zahvaljujući povećanom oporavku, vozilo samo usporava. Izuzetno prijatna karakteristika kojom automobili sa konvencionalnim pogonom teško mogu da se pohvale, jer im nedostaje kočenje motorom u vožnji nizbrdo.

Princip rekuperacije energije i prijatnog usporavanja primenjuje se na sva Opelova električna vozila. Okretnost i držanje puta malih, posebno okretnih Opel Corsa-e i Opel Mokka-e modela dodatne su pogodnosti na brdovitom terenu - još jedna prednost „napravljena u Russelsheimu“. Baterija svakog električnog Opela ugrađena je u donji deo vozila za posebno nisko težište. Dakle, vozilo se ne kotrlja toliko i čini se da automobil skreće kao na šinama. I Corsu-e i Mokku-e pokreće električni motor snage 136 KS koji pokreće prednje točkove. Električni automobili na raspolaganju imaju okretni moment od 260Nm čak i iz mesta. Na serpentinskim putevima, takvi talenti pretvaraju "2020 Zlatni volan" - Corsa-e i Mokka-e pobednike u sprintere.

Snažna laka komercijalna vozila

Laka komercijalna vozila vuku jednako snažno i uzbrdo. Opel Combo-e i Opel Vivaro-e takođe voze sa 136 KS i obrtnim momentom od 260Nm. Njihove baterije su takođe ugrađene duboko ispod vozila, što je posebno važno za bezbednost kada su vozila potpuno natovarena. Sa većom baterijom od 75 kWh, Vivaro-e ima domet od oko 330 kilometara, prema WLTP. Naravno, takav domet je nemoguć ako ide samo uzbrdo. Ali posle svakog uspona sledi spust. Ako se, na primer, dizel vozilo vozi nizbrdo sa (gotovo) praznim rezervoarom, na kraju će se zaustaviti uprkos maloj potrošnji goriva.

Ali ne i Vivaro-e. Elektromotor na prednjoj osovini postaje generator, usporavajući kretanje vozila nizbrdo, a istovremeno delimično puneći akumulator. Dole u dolini, kombi tada ima dovoljno energije da stigne do sledećeg brzog punjača. I dok Vivaro-e puni bateriju na oko 80 procenata za 45 minuta, vozač može da napravi pauzu (potrebno je samo 30 minuta da napuni manju bateriju od 50kWh na 80 procenata). A onda Vivaro-e može ponovo na brda.

Komentari(0)

sortiraj