Renault se ubrzano okreće tržištu električnih vozila i jača svoj položaj u Evropi

Renault nastavlja da raste na segmentima koji generišu veću poslovnu vrednost i odgovara na izazove elektrifikacije

    foto: RENAULT
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Renault se ubrzano okreće tržištu električnih vozila i jača svoj položaj u Evropi. Paleta modela E-TECH (električna vozila i hibridi) čini 30 odsto prodaje Renaultovih putničkih automobila u 2021. (17 odsto u 2020.). U Evropi je Renault na 3. mestu po prodaji električnih putničkih vozila, a ZOE je drugi najprodavaniji model. Električna vozila čine 10 odsto ukupne prodaje vozila u Evropi, od čega Renaultova električna vozila čine 14 % prodaje. Renault je vodeća marka u Francuskoj i na tržištu elektrifikovanih vozila (električna i hibridi). Uspešna tehnologija E-TECH hibrida je osnov snažnih prodajnih rezultata.

Renault sprovodi selektivnu prodajnu politiku usmerenu na rast poslovanja više vrednosti. U drugoj polovini 2021. prodaja je porasla sa 10 postotnih bodova (u poredjenju sa prvom polovinom godine) i dostigla 50 odsto. Ponovno osvajanje C-segmenta je uspešno započelo narudžbinama modela Megane Conquest u Evropi. Od početka prodaje u junu 2021. zabeleženo je više od 60.000 narudžbina, a isporučeno je više od 42.000 primeraka ovog modela. Inovativni pogon E-TECH nastavlja da ispunjava i premašuje očekivanja kupaca, zahvaljujući čemu čini 56 % prodaje.

Renault potvrđuje svoju globalnu strategiju

Tržišni udeo van Evrope sada čini 44 % prodaje (+2 postotna boda u odnosu na 2020.) sa većim naglaskom na profitu. Renault obnavlja vodeći položaj na evropskom tržištu LKV-a (15,7 % bez pick-upova) zahvaljujući uspešnom lansiranju modela Express Van i Kangoo Van. Novi Kangoo Van može da se pohvali titulom međunarodnog kombija godine za 2022. Snažna i unosna baza koju je Renault izgradio 2021. godine pomogla je da se ubrza rast marke u području elektrifikacije i C-segmentu, što dokazuju i dva nova modela: novi Megane E-Tech 100% Electric i novi Austral koje će Renault predstaviti 2022.

Renault potvrđuje brzi zaokret prema tržištu elektrifikovanih vozila

Renault potvrđuje svoju brzu preorijentaciju na elektrifikovana vozila impresivnim rastom udela prodaje električnih i hibridnih vozila od +52 % u segmentu putničkih vozila u Evropi. Verzije E-TECH čine 30 odsto prodaje Renaultovih putničkih vozila u Evropi u 2021., na tržištu koje čini 26 % ukupne prodaje. U Evropi se Renault smestio na pobedničko postolje u segmentu električnih vozila - u Francuskoj je prvi, u Italiji drugi, a u Nemačkoj treći. Predstavljen 2012. godine, Renault Zoe zadržao je snažan tržišni položaj u segmentu električnih vozila, najprodavaniji je model u Francuskoj i drugi najprodavaniji u Evropi. Renault beleži odlične rezultate i u prodaji hibridnih putničkih vozila - Clio 19, Captur 24, Megane Conquest 56 odsto.

Vrednost na prvom mestu

I dalje se oseća uticaj pandemije COVID-19 i nedostatka komponenti na tržištu pa je Renault odlučio da primeni selektivnu prodajnu politiku. Na svetskom nivou je prodato 1.751.089 vozila (-6,7 % u odnosu na 2020.) sa tržišnim udelom od 4,7 odsto (-0,6 postotnih bodova u odnosu na 2020. na tržištu koje ne uključuje Kinu i Severnu Ameriku). U Evropi je Renault ostvario tržišni udeo od 7,1 odsto (-0,7 postotnih bodova) sa 984.784 prodatih vozila. Renault je 2021. uspostavio strategiju miksa ponude i optimizacije cena. Prodajni miks putničkih vozila je ostvario rast od +11 postotnih bodova između prve polovine 2021. (40 odsto) i druge polovine godine (50 %), uz više neto prihode po vozilu.

Renault se fokusirao na strategiju „vrednost pre količine“. To je započelo i pre nedostataka zaliha uzrokovanih pandemijom bolesti COVID-19 i predstavlja pravi napredak u razvoju strategije cene i prodajnog miksa. Za veće neto prihode po vozilu su zaslužna dva faktora: prodajni udeo tehnologije E-TECH i prodajni udeo bogatije opremljenih verzija modela Megane Conquest (verzija RS Line čini 49 odsto prodaje u Evropi, a verzije Intens i RS Line zajedno čak 86 odsto prodaje). Ponovno osvajanje C-segmenta je uspešno započelo prodajom novog Megane Conquesta. Od izlaska na evropsko tržište u junu je prodat u više u od 60.000 primeraka, od čega 56 odsto sa pogonom E-TECH. Udeo vozila C-segmenta u Renaultovoj ukupnoj prodaji putničkih vozila porastao je sa 22 odsto na 25 odsto.

Renault potvrđuje svoju globalnu strategiju

Tržišni udeo van Evrope sada čini 44 odsto prodaje (+2 postotna boda u odnosu na 2020.) sa većim naglaskom na dobit. Novi Renault Duster je doprineo uspehu naše strategije snažnim prodajnim rezultatima: 41.000 vozila u Rusiji (+31 odsto), 22.000 u Brazilu (+15 odsto u odnosu na 2020.), 6200 u Meksiku (+55 odsto) i 9100 u Kolumbiji (+34 odsto). U Indiji je veliki uspeh ostvario novi Renault Kiger sa 29.000 prodatih primeraka. Sa 30 % udela u prodaji Renaultovih vozila, Kiger potvrđuje ispravnost Renaultove strategije prodaje skupljih vozila na ovom tržištu. Renault je ponovo osvojio mesto najvećeg proizvođača LKV-a u Evropi (bez pick-upova) sa nekoliko uspešnih lansiranja modela. Našim kupcima dostupni su potpuno novi modeli LKV-a - novi Express Van i Kangoo Van. Organizatori nagrade „Međunarodni kombi godine” krunisali su novi Kangoo Van titulom međunarodnog kombija za 2022. i time odali veliko priznanje Renaultovom odeljenju za laka komercijalna vozila.

U Evropi je tržišni udeo na tržištu LKV-a dostigao 15,7 odsto (+1 postotnih bod u odnosu na 2020. bez pick-upova). Renault je prvi u segmentu malih kombija i drugi u segmentu srednjih/velikih kombija. Renault ostaje neprikosnoveni predvodnik u prodaji LKV-a u Francuskoj sa tržišnim udelom od 28,8 odsto zahvaljujući 124.700 prodatih primeraka svojih uspešnih modela: Renault Master, Renault Trafic i Renault Kangoo Van. Renaultov viši potpredsednik odeljenja prodaje i operacija Fabrice Cambolive je izjavio:

Fabrice Cambolive

-Zahvaljujem našim poslovnim partnerima i prodajnim timovima na ostvarenju impresivnih rezultata uprkos teškim uslovima. Renault je uspeo da ostvari trećinu prodaje verzija E-TECH i polovinu prodaje privatnim kupcima. Odličan uspeh u 2021. Renault će iskoristiti za izgradnju puta prema ponovnom osvajanju C-segmenta u 2022., čemu će doprineti lansiranje novog Megane E-Tech 100% Electric i novog Australa. U 2022. smo spremni da odemo i korak dalje zahvaljujući snažnom portfoliju proizvoda i pristupu poslovanju - rekao je Renaultov viši potpredsednik odeljenja prodaje i operacija Fabrice Cambolive.

Komentari(0)

sortiraj