Renault Kadjar predstavljen u Srbiji

Imali smo priliku da zajedno sa kolegama iz drugih redakcija krenemo u jednodnevnu test vožnju i vidimo od čega je skrojena nova francuska uzdanica

    foto: Dragan Stanimirović, Renault
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Novi Kadjar poboljšan je na svim poljima! Pokreću ga savremeni, snažniji i štedljiviji benzinski i dizel motori koji donose više užitka u vožnji. Dinamičniji je i znatno moderniji. Zadržao je prepoznatljiva obeležja dizajna SUV modela i pritom postao još privlačniji i još luksuzniji. Imali smo priliku da zajedno sa kolegama iz drugih redakcija krenemo u jednodnevnu test vožnju i vidimo od čega je skrojena nova francuska uzdanica. Sastanak sa novim lepotanom na četiri točka zakazan je ispred hotela Radisson Blu u Beogradu, a krajnji cilj je bila vinarija Aleksandrović nedaleko od Topole.

Isporučen u više od 450.000 primeraka

Kadjar, kompaktni SUV, od predstavljanja 2015. godine svojim fluidnim linijama, dinamičnim voznim osobinama i udobnošću privlači široki krug kupaca. Do danas je isporučen u više od 450.000 primeraka. U obnovljenom Kadjaru poseban naglasak je stavljen na udobnost, kvalitet i ergonomski dizajn. Unutrašnjost je takođe prerađena što svakodnevnu vožnju čini još udobnijom. Dugačak je 4,48 metara, širok je 1,83, u visinu se proteže na nešto više od 1,6, dok je međuosovinsko rastojanje 2,64 metara.

Agregati - Niža potrošnja i snažnije performanse

Obnovljeni Kadjar pokreću Renaultovi motori nove generacije. Kako bi ispunili zahteve važećih pravilnika, benzinski i dizel motori opremljeni su najnovijim tehnologijama za smanjenje emisija. Smanjena im je potrošnja, a istovremeno su im poboljšane performanse i vozne karakteristike. Obnovljeni Kadjar pokreće 1,3-litarski motor TCe koji je premijeru imao u modelu Scenic, a zatim je ponuđen i u modelima Captur i Megane. Imali smo prilike da se ispod haube na našem kratkom testu nađe upravo ovaj motor TCe 140 FAP, praćen šestostepenim manuelnim menjačem. Sa njim smo prešli oko 150 kilometara i pokazao se kao maksimalno agilan, tih, sa kombinovanom potrošnjom od 6,8 litara. Šestostepeni menjač u svoje pregrade ulazi maksimalno precizno.

Razvila ga je Alijansa u saradnji sa Daimlerom i ispunjava najviše standarde u pogledu performansi i voznih osobina. Četvorocilindarska arhitektura omogućava uglađenu vožnju bez vibracija. Izdržljivost motora je jedan od Renaultovih prioriteta. Novi 1,3-litarski benzinski motor TCe prošao je čak 40.000 sati testiranja na ispitnoj klupi. To je jednako 14 godina uz osam sati rada dnevno!

Zahvaljujući izdašnom okretnom momentu, motor nudi brzi odziv i pri niskim obrtajima. U Kadjaru je ovaj motor opremljen i filterom čestica (FAP). Filter uništava krute čestice u izduvnim gasovima tako što ih hvata u mikroporoznu saćastu strukturu koja se automatski regeneriše u redovnim intervalima. Motor TCe FAP dostupan je u četiri verzije - TCe 140 FAP sa ručnim menjačem, TCe 140 EDC FAP, TCe 160 FAP sa ručnim menjačem i TCe 160 FAP sa EDC menjačem.

Dizel - Više snage, bolje vozne osobine

Obnovljeni Kadjar pokreću modernizovani dizel motori opremljeni sistemom selektivne katalitičke redukcije (SCR), koji se smatra najefikasnijim rešenjem za uklanjanje azotnih oksida (NOx). Ova tehnologija smanjuje emisije zagađivača bez štetnog uticaja na performanse! Ti motori, koji sada nose naziv Blue dCi, u obnovljenom Kadjaru se odlikuju većom snagom i boljim voznim osobinama.

Motor Blue dCi 115 u odnosu na motor prethodne generacije sada ima 5 KS i 10 Nm više što mu omogućava uglađeniju vožnju uz nižu potrošnju. Funkcija nadpritiska donosi dodatnih 5 KS i 25 Nm za lakše priključivanje i preticanje na autoputu. Ovaj motor će u početku biti dostupan sa ručnim menjačem, a kasnije će mu se pridružiti i automatski menjač sa dvostrukom kvačilom EDC.

Blue dCi 150 je najmoderniji motor dostupan za obnovljeni Kadjar. Razvija 20 KS više od prethodne generacije, što mu omogućava fantastične performanse. Dostupan je sa ručnim menjačem i sa pogonom na prednje ili sva četiri točka.

Dokazani pogon na četiri točka

Kadjarov pogon na četiri točka koristi Nissanovo bogato iskustvo. Kadjar se odlikuje sigurnim voznim osobinama bilo da vozite klizavim putevima, na putu do skijališta zimi ili neasfaltiranim terenima. Kadjarov pogon na četiri točka nudi odabir između tri načina rada. Prvi 2WD - snaga se prenosi samo na prednje točkove kako bi se smanjila potrošnja goriva. Drugi - Auto elektronski sistem automatski raspodeljuje obrtni moment između prednje i zadnje osovine. Do 50 % obrtnog momenta može se usmeriti na zadnju osovinu. I treći Lock - središnji diferencijal zaključan je za stalnu raspodelu obrtnog momenta u odnosu 50:50 između prednjih i zadnjih točkova. Ovaj način rada, namenjen posebno za terensku vožnju, aktivan je do brzine od 40 km/h. Načini rada biraju se uz pomoć obrtnog dugmeta smeštenog na središnjoj konzoli iza ručice menjača.

Izvrsne terenske sposobnosti

Zahvaljujući izdašnom razmaku od tla od 200 mm Kadjar se lako nosi sa grbavim putevima. Prilazni ugao (17°) i odlazni ugao (25°) takođe su prilagođeni za terensku vožnju. Za verzije sa prednjim pogonom i dalje je dostupan sistem ExtendedGrip. U kombinaciji sa gumama za blato i sneg ovaj sistem za sprečavanje proklizavanja poboljšava prianjanje u vožnji blatom ili peskovitim površinama. Načini rada bira se uz pomoć obrtnog dugmeta smeštenog na središnjoj konzoli iza ručice menjača. Za vožnju putem (normalna kontrola prianjanja) - sistem koči točak koji proklizava i prenosi obrtni moment na suprotni točak, što vozilu osigurava maksimalno prianjanje. Za vožnju neravnim terenom - sistem ExtendedGrip kontroliše prianjanje umesto vozača. Koči točak sa najmanje prianjanja i smanjuje silu ubrzanja. Gume za blato i sneg efikasno izbacuju blato, pesak ili meki sneg. Način rada Expert - vozač kontroliše obrtni moment koji se prenosi na točak kontrolisanim pritiskom na papučicu gasa i preciznim doziranjem ubrzanja.

Spoljašnji dizajn - Novi svetlosni potpis

Prednji kraj obnovljenog Kadjara preuzeo je svetlosni potpis u obliku slova C karakterističan za Renaultove modele i dodatno ga obogatio LED pokazivačima smera ugrađenima u dnevna svetla. Maglenke su izvedene u LED Pure Vision tehnologiji (serijski od paketa opreme Intens). Rezultat je šest puta manja potrošnja u poređenju sa halogenim svetlima. Maglenke su sada pravougaone i ističu Kadjarovu spremnost za pustolovinu na svim terenima. Zadnji pokazivači smera takođe su izvedeni u LED tehnologiji, kao i svetla za vožnju unazad i svetla za maglu, koja su sad uža i ugrađena u branik pa ostavljaju elegantniji utisak.

Dizajneri su preradili prednji i zadnji kraj obnovljenog Kadjara kako bi ga učinili još privlačnijim. Prednja maska sada je šira i ima nove hromirane umetke. Branici su elegantniji zahvaljujući tome što je veća površina obojena u boju karoserije. U zavisnosti od paketa opreme, zadnji branik novog dizajna krase hromirani elementi kojima se snažnije ističe na putu. Najbogatije opremljeni modeli imaju i antenu u obliku peraja morskog psa. Obnovljeni Kadjar dostupan je sa dve nove verzije 17- i 19-inčnih naplataka kao i u tri nove boje - Ural zelenoj, čelično plavoj i planinski sivoj.

Dizajn unutrašnjosti - više kvaliteta u kabini

Kako navodi proizvođač, udobnost putnika u Kadjaru je prioritet od samog početka. U tome je i uspeo. Kadjar ide korak dalje i donosi još moderniji dizajn i bolji utisak kvaliteta. U središnjem delu armaturne ploče smešten je novi dodirni ekran multimedijalnog sistema koji se odlikuje boljom osvetljenošću i osetljiviji je na komande. Ekran dijagonale 7 inča omogućava upravljanje sistemom R-LINK 2 uz pomoć komandi na obe strane ekrana. Ekran je postavljen u ravni sa armaturnom pločom i daje joj elegantniji izgled bez prekidanja nepotrebnim linijama.

Uravljanje klima-uređajem putem modernijeg interfejsa

Nova kontrolna ploča automatskog klima-uređaja ima moderniji, ergonomski dizajn sa prikazom temperature i postavki prozračavanja u sredini obrtnih dugmića. Jasno i intuitivno. Obrubi ventilacijskih otvora, ručice vrata i središnja konzola ukrašeni su satenskim hromom. Sa unutrašnje strane vrata nalaze se nove komande za upravljanje električnim prozorima i retrovizorima, a njihovo pozadinsko osvetljenje omogućava lakše snalaženje u mraku. Dostupne su nove boje, uključujući i novu svetlo sivu boju kožnih presvlaka. Neke presvlake sa ukrasnim šavovima imaju i teksturirani 3D efekat. U novom paketu opreme Black Edition dostupne su i presvlake od Alcantare.

Kadjar Black Edition

Novi sportski paket opreme Black Edition perjanica je Kadjarove obnovljene ponude. Jedinstvene karakteristike unutrašnjosti uključuju presvlake od Alcantare, plafonske presvlake crne boje i posebne zaštitne tepihe. Spolja se Kadjar Black Edition ističe novim 19-inčnim aluminijskim naplatcima, zaštitom podvozja napred i pozadi u kontrastnoj boji kao i crnim kućištima retrovizora.

Dorađen je i najsitniji detalj kako bi obnovljeni Kadjar bio još praktičniji u svakodnevnoj upotrebi. Središnja konzola ima dva veća držača čaša koji se mogu prilagoditi veličini čaše. Pretinac ispred ručice menjača sada je osvetljen. Povezani multimedijalni sistem R-LINK 2 podržava funkciju prikaza ekrana pametnog telefona na ekranu sistema i kompatibilan je sa aplikacijama Android Auto i Apple CarPlay. Vozači tako mogu da prate svoje omiljene aplikacije prilagođene za upotrebu u vožnji direktno na ekranu u kabini za veću sigurnost i ergonomičniju upotrebu.

Lakše prepoznavanje ograničenja brzine

Novi Kadjar je serijski ili uz doplatu opremljen sa desetak sistema za pomoć u vožnji uključujući sistem za pomoć pri parkiranju, sistem aktivnog kočenja u nuždi za gradsku vožnju i vožnju otvorenim putem, sistem upozorenja na frontalni sudar, upozorenje na nenamerno skretanje iz trake, upozorenje na vozilo u mrtvom uglu… Ponuda je obogaćena funkcijom sprečavanja prekoračenja brzine koja usklađuje ograničenje brzine koje prikazuje navigacioni sistem sa ograničenjem na saobraćajnim znacima koje je zabeležila prednja kamera. Vozač uvek zna koju brzinu ne sme da premaši.

Pretinci u prednjim vratima sada su dovoljno veliki da mogu primiti 1,5-litarske boce. Putnicima na zadnjoj klupi dostupna su dva USB priključka za punjenje telefona, tableta, igračkih konzola… Ulazak i izlazak iz vozila noću olakšavaju svetla za osvetljenje tla oko vozila smeštena pored prednjih vrata.

Modularniji raspored

Novi Kadjar ima jedan od najvećih prtljažnika u segmentu zapremine 527 litara, a sa preklopljenom zadnjom klupom penje se na odličnih 1478 litara. Zadnja klupa preklopiva u odnosu 2/3:1/3 jednostavno se preklapa uz pomoć ručica EasyBreak smeštenih sa obe strane prtljažnika. Pritom se suvozačevo sedište može preklopiti u potpuno ravnu površinu kako bi omogućilo utovar tereta dužih i od 2,5 metara.

Cena od 18.390 evra

Novi Renault Kadjar kod nas je počeo da se prodaje od danas. Početna cena sa popustom od 1.000 evra je 18.390, dok je najskuplja verzija ovog odličnog četvorotokaša 30.290 evra.

Komentari(0)

sortiraj