Renault - Harmonija svih zvukova

Zvuci pokazivača smera, upozorenja na nezavezan sigurnosni pojas ili zadnjeg parking senzora svakodnevno nas prate u vožnji

    foto: RENAULT
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Deo su naše svakodnevice i, iako se mogu činiti nevažnim, rezultat su velikih napora i strogih ispitivanja. William Rodriguez, voditelj upravljanja korisničkim iskustvom u Renaultovom odeljenju za dizajn nam je predstavio kreativni proces i izazove oblikovanja zvukova u aktuelnim i budućim Renaultovim modelima. Zašto ulažemo napore da bismo stvorili zvuke koji se čuju samo u automobilu? O kakvim je uopšte zvucima reč? Kako oni nastaju?

Možda to i nisu pitanja koja sebi postavljate svaki dan, ali su ona svakako presudna za sveukupno iskustvo u vozilu. To znaju i Renaultom odeljenju za dizajn, i zbog toga im pridaju izuzetnu važnost. Zvuci u vozilu su pre svega namenjeni vozaču koji mora da razume njihovo značenje. Osim toga su i sredstvo uz pomoć kojeg brend iskazuje svoj identitet.


William Rodriguez

-Vozilo je instrument koji treba dobro podesiti, a apstraktni zvuci koje proizvodi moraju biti razumljivi. Ne stvaramo muziku, već prenosimo poruke kroz pažljivo oblikovan zvuk koji ne samo da odražava, već i jača prepoznatljivost brenda - objasnio je William Rodriguez, voditelj upravljanja korisničkim iskustvom u Renaultovom odeljenju za dizajn.

Svrha zvukova u automobilu

Pri oblikovanju zvuka u putničkom prostoru, dizajneri posebnu pažnju polažu na tri glavne stvari. Standardnim zvucima obaveštenja ili upozorenja, kao što su zvuk pokazivača smera i upozorenja na nezavezan sigurnosni pojas. Zvukovima sistema za pomoć u vožnji, kao što su zvuci zadnjeg parking senzora ili upozorenja na nenamernu promenu saobraćajne trake. I na kraju, zvucima multimedijalnog sistema koji se oglašavaju kada upotrebljavamo centralni ekran.

Postoji nekoliko razloga zbog kojih je važno razraditi strategiju oblikovanja zvuka. Pre svega, kako bi se stvorilo jedinstveno korisničko iskustvo i postigla idealna ravnoteža između zvuka i drugih vizuelnih ili mehaničkih stimulansa u vozilu. Naravno, ti zvuci moraju biti prijatni vozačevom uhu i da imaju mogućnost da efikasno prenose poruke, odnosno da obaveštavaju, potvrđuju i upozoravaju. Kod vozača bi trebali da podstaknu instinktivnu reakciju i da ga nateraju da prilagodi svoje ponašanje.

Pored toga, trebali bi da stvore zvučno okruženje koje je prepoznatljivo za brend. Zvuci koji izviru iz putničkog prostora i ekrana doprinose jačanju identiteta marke isto kao što to čine svetlosni potpis ili reklamni slogan. Cilj je da se podstaknu pozitivne emocije kroz harmoničnu, pozitivnu i udobnu vožnju.

-Zvukove u vozilu smo podesili sa posebnom pažnjom kako bismo stvorili zvučnu kulisu prepoznatljivu za Renault. Što se umetničkih ciljeva tiče, želeli smo da zvuci naših modela budu usklađeni sa identitetom marke: da efikasno prenose poruku, ali i da budu nežni, pozitivni i zabavni - dodaje William Rodriguez.

Zvuci budućnosti

Odeljenje korisničkog iskustva Renaultovog odeljenja za dizajn trenutno radi na sasvim novoj generaciji zvukova koja će u sledećih nekoliko godina zaživeti u serijskim vozilima, počevši od Méganea E-TECH Electric. Kao i kod standardnog postupka industrijskog dizajna, rad na oblikovanju zvuka uključuje izradu zvučnih skica u skladu sa umetničkim ciljem i porukom koju treba preneti.

Renaultovi dizajneri se u tu svrhu služe fonotekom snimljenih zvučnih efekata, dok inspiraciju za stvaranje umirujućih i privlačnih zvukova crpe iz prirode. „Koristimo paletu zvukova inspirisanih prirodom: komadići drveta koji se trljaju jedan o drugi, zvuci udaraljki, prosipanja zrna semena, kapljica vode itd.” Prikupljeni zvučni materijali se zatim obrađuju u programu za obradu zvuka, a potom i testiraju na ciljnoj grupi koja zauzvrat pruža povratne informacije o njihovom kvalitetu.

Na primer, neki zvuk bi mogao da se oceni kao preterano mračan, oštar, izveštačen ili zvonak. U zavisnosti od povratnih informacija korisnika, zvuci se obrađuju, oblikuju, doteruju i sl., pri čemu se posebno vodi računa o njihovoj usklađenosti sa prethodno dogovorenom strategijom i uputstvima. Treba napomenuti i kako se čitav postupak odvija u bliskoj saradnji sa drugim odeljenjima, kao što su odeljenje za proizvodnju, inženjering i marketing. Projekat kompletnog redizajna zvuka za nove modele sada se bliži kraju, a konačni rezultat moći ćete da čujete već sledeće godine.

Komentari(0)

sortiraj