Renault EZ-FLEX - Vozilo stvoreno za gradske dostave

Renault EZ-FLEX je eksperimentalno električno i povezano lako komercijalno vozilo koje se odlikuje kompaktnošću i okretnošću

    foto: Renault
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Osmišljen je za održivu mobilnost i efikasnu dostavu u gradskim područjima. Ovo nije samo vozilo, već pravi alat za dostavljače. Renault EZ-FLEX je početak zajedničke, inovativne i jedinstvene saradnje sa ciljem da se bolje shvate novi izazovi koje donosi poslednja faza dostave. EZ-FLEX će biti dato na korišćenje profesionalnim dostavljačkim službama širom Evrope kako bi se prikupili bitni podaci o upotrebi i tako bolje razumele potrebe povezane sa svakodnevnom dostavom u gradskim područjima.

Električni, autonomni i povezani konceptni automobil

Količina prevezene robe u svetu trebala bi da se učetvorostruči do 2050. godine. Imajući to u vidu, Renault je krajem 2018. predstavio svoju viziju budućnosti gradske dostave kakva se očekuje 2030. godine - električni, autonomni i povezani konceptni automobil EZ-PRO. Električno i povezano vozilo EZ-FLEX se može smatrati Renaultovim nastavkom pripreme za budućnost kroz istraživanje novih načina korišćenja poslednje faze dostave.

Odlične dimenzije

Renault EZ-FLEX je kompaktno i upravljivo vozilo stvoreno za neometano kretanje gradom. S obzirom na veličinu teretnog prostora, njegove dimenzije su optimalne. Njegova dužina od 3,86, širina od 1,65 i visina od 1,88 metara su dovoljno male da može da pristupi parkiralištima. Teretni kapacitet od 3 m3 je jedinstven zbog svojih dimenzija, a omogućen je zahvaljujući kompaktnoj kabini koja i dalje nudi sve prednosti pravog lakog komercijalnog vozila. Krug okretanja od 4,5 metara omogućava izvrsnu upravljivost na ulicama užeg gradskog središta.

Široki pristup vozačevom mestu

Svaki detalj je osmišljen sa ciljem da se ispune potrebe dostavljača - široki pristup vozačevom mestu koji ulazak i izlazak čini lakšim, središnja upravljačka ploča sa raspoznatljivim prikazom za brz i jednostavan pristup informacijama o vožnji, vidljivost pešaka i gradskog okruženja kao i jednostavna i efikasna kontrola vožnje. Moderno korisničko oruženje kao posrednik između čoveka i mašine u potpunosti je integrisano u svet pametnih telefona. Ono nudi usluge i aplikacije povezane sa samim vozilom kao i mogućnost integracije aplikacija povezanih sa raznim aktivnostima profesionalaca.

Zadnji teretni prostor je optimizovan ergonomskom visinom utovara (760 mm iznad zemlje) i otvorima koji omogućavaju jednostavan pristup celoj površini za utovar. Vozilo je oblikovano tako da omogući i brojne konfiguracije zadnjeg prostora. Ove konfiguracije su osmišljene kako bi se njihovim prilagođavanjem zadovoljile različite potrebe profesionalaca kojima će vozilo biti dato na ispitivanje.

Domet od 100 kilometara

EZ-FLEX kao električno vozilo može da pristupi gradskim središtima, a nudi i domet od 100 kilometara, čime se prilagođava potrebama gradske dostave (gradske dostave zahtevaju 50 kilometara prosečne dnevne vožnje).

Inovativni eksperiment bez presedana

Desetak vozila Renault EZ-FLEX će biti predato na korištenje raznim evropskim stručnjacima, kompanijama, gradovima i opštinama. Očekuje se da će eksperiment trajati oko dve godine. Vozilo je opremljeno senzorima kako bi se bolje razumela njegova upotreba, a profesionalni korisnici će tokom eksperimenta svojim povratnim informacijama dodatno bogatiti postojeće podatke. Prikupljaće se različite vrste podataka - geolokacija, kilometraža, domet, korišćenje otvora, brzina, zaustavljanja... Ovi podaci će se zatim prenositi putem povezanog sistema u vozilu, bilo u stvarnom vremenu ili jednom dnevno, kako bi se razumela stvarna dnevna upotreba.

Analiza podataka, upotpunjena povratnim informacijama od strane profesionalnih korisnika, omogućiće Renaultu da oblikuje vozila koja su bolje prilagođena razvoju gradske logistike. Cilj je da akteri u ekosistemu testiraju vozilo i njegove usluge u stvarnim uslovima kako bi stvorili zajedničku viziju gradskog prevoza robe.

Ovim eksperimentom Renault započinje novi pristup u pripremi i osmišljavanju inovacija sutrašnjice. Ovaj fleksibilni pristup, revolucionaran u automobilskoj industriji, vrlo je blizak praksi drugih područja, kao što je industrija video igara.

Priprema mobilnosti sutrašnjice

U svetu u kojem će zbog rastućeg trenda urbanizacije do 2030. godine u gradovima živeti više od 60% stanovništva, problem kretanja ljudi nije jedini koji treba ponovno razmotriti. Počinje i nova era u prevozu robe - brzina, fleksibilnost i pouzdanost su najveći zahtevi kupaca u vreme u kojem svedočimo izuzetno brzom rastu internet kupovine. Zahtev za sve kraćim i preciznijim vremenom dostave povezan je sa sve strožijim ograničenjima vožnje u gradovima i užim gradskim središtima. Osiguravanje održive mobilnosti za sve, danas i sutra, je moto grupe Renault. Nakon EZ-PRO konceptnog automobila, i Renault EZ-FLEX nam omogućava da nastavimo da istražujemo mobilnost sutrašnjice.

Komentari(0)

sortiraj