Renault Clio sada u Srbiji sa pogonom na plin

Renault nudi novi Clio sa pogonom na plin po ceni od 13.990 evra uz jednaku pouzdanost i bez dodatnih troškova u poređenju sa vozilima opremljenim benzinskom verzijom motora

    foto: Dragan Stanimirović, Renault
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




U domaćoj prodajnoj Renaultovoj mreži se otvaraju narudžbine za model Clio sa trocilindričnim motorom i turbopunjačem TCe 100 LPG! Osim bržim odzivom i snažnijim ubrzanjima, uz najveći obrtni moment od 170 Nm pri 2000 o/min, motor se odlikuje okretnošću, štedljivošću i emisijama CO2 nižim za 8% u odnosu na benzinsku verziju.

Veća ušteda

Cena autoplina donosi znatno veće uštede (njegova cena je više nego upola niža od cene benzinskog ili dizel goriva po litru). U Srbiji se cene plina kreću oko 66,40 dinara po litru za razliku od cene benzina koji se prodaje od 123,40 do 128,90 dinara. Iako je prosečna potrošnja motora sa pogonom na plin nešto veća, ukupni trošak goriva po kilometru je niži za 30% u odnosu na benzinski motor, a do čak 8% u odnosu na dizel agregat.

Ivana Mitrović - Neograničena mobilnost

-Vozilo se može pokretati na benzinski ili plinski pogon. Opremljeno je sa dva odvojena rezervoara, jednim za benzin i jednim za plin. Automobil uz oba napunjena rezervoara može da pređe više od 1000 kilometara. Ovakav način rada omogućava gotovo neograničenu vožnju, benzin je dostupan na svim benzinskim pumpama, dok je plin u Evropi dostupan na svakoj četvrtoj benzinskoj pumpi, kao i na većini pumpi u Srbiji. Uz to, vozila sa plinskim pogonom mogu da pristupe podzemnim garažama zahvaljujući ugrađenim sigurnosnim karakteristikama - zaštitni ventil, nepovratni ventil i ograničeno punjenje rezervoara do najviše 80 % - kaže Ivana Mitrović, PR Renault Nissan Srbija.

Dokazana i sigurna tehnologija, usavršavana godinama

-Uradnja plinskog pogona u automobil se obavlja se direktno u fabrici. Za kupce to znači sledeće. Jednostavno naručivanje bez dodatnih kašnjenja i komunikacija sa samo jednom stručnom osobom u Renaultovoj mreži, zaduženom za garanciju i održavanje vozila. Benzinski motor je od početka konstruisan tako da omogući pogon na plin. Dodatni rezervoar za plin je izrađen od čvrstog čelika i ugrađen na mesto rezervnog točka kako ne bi dolazio u kontakt sa rezervoarom za benzin. Nepovratni ventil, ograničeno punjenje rezervoara do najviše 80%, ograničenje protoka goriva, solenoidni ventil i sigurnosni ventil upotpunjuju tehnički sistem. Gotovo 15 miliona vozila u Evropskoj uniji ima plinski pogon, dok je takvih vozila u svetu 26 miliona. Renault nudi pogon na plin još od 2010. godine – objašnjava Ivana Mitrović.

Jednostavna tehnologija

Upotreba je jednostavna za vozača. Prebacivanje sa benzinskog na plinski pogon i obrnuto se postiže na dva načina - ručno, pritiskom tipke smeštene u putničkom prostoru (odabrani način primenjuje se i tokom sledećeg pokretanja vozila) ili automatski, kada se rezervoar plina isprazni. Poseban pokazivač prikazuje nivo napunjenosti rezervoara plina. Punjenje rezervoara plina (32 litara na novom Cliu) takođe je brzo i jednostavno (traje samo dva minuta). Druga prednost ove izvanredne integracije jeste zadržavanje postojeće zapremine prtljažnika iznad nivoa podnice (na mesto rezervnog točka je postavljen rezervoar plina).

Proizveden u Sloveniji

Renault Clio Tce 100 LPG proizvodi se u fabrici Revoz u Novom mestu. Serijsku verziju je Revoz počeo da proizvodi u januaru ove godine i do sada su proizveli 1.400 vozila sa ovim pogonom. Glavna tržišta su Italija, Španija, Poljska, Francuska i Portugalija. Prema navodima iz Revoza, uvođenje ovog motora i celokupnog sistema u proizvodnju je bilo vrlo složeno.

Ostvarena je potpuna intergracija u postojeći proizvodni proces što znači da se svi sastavni delovi, uključujući i rezervoar plina, neposredno sastavljaju na istoj liniji kao i ostali modeli tako da model sa pogonom na plin izlazi sa proizvodne trake u celosti dovršen. Sastavljanje i testiranje serijskog vozila sa pogonom na plin traje oko pola sata duže nego kod drugih verzija.

Komentari(0)

sortiraj