Renault Captur - Šmeker koga smo dugo čekali

Renault Nissan Srbija je na regionalnoj novinarskoj prezentaciji u Beogradu predstavio svoje novo automobilsko čedo! Reč je o modelu Renault Captur

    foto: RENAULT
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Novi Renault Captur je stigao prošle nedelje u Srbiju! U jednodnevnoj vožnji pokazao se kao četvorotočkaš koji će u narednom periodu na srpskim saobraćajnicama biti jedan od favorita u svom segmentu. Okupljanje je zakazano u hotelu IN. Posle podele „ključeva“, taster „Start“ stiskamo novom francuskom četvorotočkašu ispred hotela, dajemo gas i krećemo ka mestu Stajićevo.

Na 62. kilometru stajemo i odmaramo u restoranu Trofej, gde se već rutinski menjamo za volanom sa kolegama iz drugih redakcija i put nastavljamo ka Zrenjaninu, a novom Capturu nastavljamo da deremo gume sve do Kikinde. Krajnje odredište je mesto Mokrin, gde svoja vozila parkiramo i gasimo na 146 kilometru od Beograda, na parkingu Mokrin House, gde je novinarima održana i prezentacija o novom lepotanu na četiri točka.

Na kratkom testu motor 1.0 sa 100 KS

Od svog predstavljanja 2013. godine ovaj model je prodat u 1,5 miliona primeraka, i to u više od 90 zemalja. Captur od svog prethodnika izgleda za jedno koplje bolje i lepše. Imali smo to zadovoljstvo da „zaplenimo“ model koji je ispod haube imao novi jednolitarski agregat sa dobrih 100 konjskih snaga. Uparen je sa petostepenim menjačem, savršeno potkovan za ovaj automobil. Nakon novog Clia, novi Captur je drugo vozilo iz Renaultove ponude koje je opremljeno sa trocilindarskim motorom 1.0 TCe I turbopunjačem, najnovijim motorom razvijenim u saradnji sa Alijansom.

Tehnologije poput turbopunjača sa elektronski kontrolisanim recirkulacionim ventilom, izduvnih grana delimično integrisanih u glavu cilindra, hidrauličnih dvostrukih bregastih osovina sa varijabilnom fazom otvaranja ventila i posebnog zaštitnog premaza koji se nanosi prskanjem doprinose smanjenju potrošnje goriva i vožnju čine ugodnijom. Najnoviji motor novog Captura razvija snagu od 100 KS i obrtni moment od 160 Nm, što ga čini izuzetno svestranim SUV-om koji je jednako efikasan u gradu i na auto-putu.

Zahvaljujući dodatnim 10 KS i 20 Nm obrtnog momenta (dostupnih i pri nižim obrtajima), Captur nudi viši nivo užitka u vožnji u odnosu na motor TCe 90 prethodne generacije. U ne baš lagodnoj vožnji i pod punim gasom do odredišta kompjuter je pokazao da prosečna potrošnja ovog motora 6,9 litara, što možemo reći da i nije velika, jer “penzionerskom” vožnjom se sigurno ona može spustiti bar još jedan i po litar.

Obnovljena ponuda pouzdanih motora

Trebamo odmah reći da je novi Captur otišao korak napred i kada je u pitanju široka ponuda obnovljenih benzinskih i dizel motora. U kombinaciji sa petostepenim i šestostepenim ručnim menjačem ili sedmostepenim automatskim menjačem sa dvostrukim kvačilom, ovi motori se odlikuju još većim rasponom snage - od 100 do 155 KS za benzinske, a od 95 do 115 KS za dizel motore. Agregati najnovije generacije su opremljeni najsavremenijom tehnologijom kako bi bili u skladu sa normama o emisiji štetnih gasova koje su na snazi i omogućili manju potrošnju goriva i niže nivoe štetnih emisija. Od 2020. ponuda motora novog Captura će biti obogaćena plug-in hibridnim agregatom naziva E-TECH Plug-in. On će biti prvi model u svojoj klasi koji će biti ponuđen sa plug-in hibridnim motorom.

U ponudi dva dizel agregata

Novi Captur nudi dva dizel motora za vozače koji godišnje prelaze veliki broj kilometara. Motor 1,5-litarski Blue dCi je poboljšan kako bi ispunio novu emisijsku normu i opremljen je sistemom selektivne katalitičke redukcije (SCR). Dostupan je u dve verzije koje su prilagođene za gradsku vožnju i vožnju na otvorenim i brzim putevima - verzija snage 95 KS sa 240 Nm obrtnog momenta sa šestostepenim ručnim menjačem čini vožnju izuzetno štedljivom, a verzija snage 115 KS sa 260 Nm obrtnog momenta sa šestostepenim ručnim menjačem ili sedmostepenim automatskim menjačem sa dvostrukim kvačilom i ručicama na upravljaču garantuje efikasanu i dinamičnu vožnju.

Nova generacija modularne platforme

Captur je konstruisan na Alijansinoj platformi CMF-B, prethodno predstavljenoj na novom Cliu. Razvoj je započet 2014. u Tehnološkom centru u Guyancourtu. U poredjenju sa prethodnom generacijom Captura, nova šasija upotrebljava 85 % novih delova. Lakša je od prethodnika, ponajviše zahvaljujući uštedama u područjima karoserije, osovina i poklopca motora. Zvučna udobnost poboljšana je zahvaljujući boljoj zvučnoj izolaciji motora. Nivo buke pri brzinama između 0 i 130km/h manji je za 1,5 do 2 dB.

Dinamičan i upečatljiv izgled

Zahvaljujući elegantnim blatobranima, udubljenim bokovima i lebdećem krovu, novi Captur teško ćete zameniti sa nekim drugim vozilom. Naglašeni izgled SUV-a mu je još više istakao atletski i dinamičan izgled. Obnovljeni spoljašnji izgled se odlikuje još modernijim, upečatljivijim i izražajnijim linijama dok istovremeno zadržava senzualnost francuskog dizajna koji je za Renault od izuzetne važnosti.

Novi Captur je dugačak 4,23 metara i vizuelno je naglašen zahvaljujući 18-inčnim naplatcima i dva centimetra većem međuosovinskom razmaku (2,63). Obnovljeni izgled, besprekorna izrada, serijski ugrađena prednja i zadnja full LED svetla sa svetlosnim potpisom u obliku slova C, dostupna već u osnovnoj verzije, uža zadnja svetla kao i hromirani ukrasni umetci u potpunosti doprinose boljem utisku kvaliteta.

Zahvaljujući atletskijem izgledu i uzdignutom profilu, ostavlja utisak pravog SUV-a. Ovaj izgled je dodatno naglašen prednjom i zadnjom zaštitnom maskom, bočnim zaštitnim oblogama koje se protežu celom dužinom praga uokvirujući blatobrane kao i aluminijskim krovnim nosačima. Blagi nagib isklesanog poklopca motora, naglašenija krovna linija na zadnjem delu i manje staklene površine doprinose još većoj dinamičnosti. Ispod šire prednje maske smestio se vrlo izražajan branik koji naglašava posebnost ovog vozila i povećava njegovu dinamičnost. Njegovoj funkcionalnosti jednako doprinose dva široka deflektora vazduha na prednjim blatobranima. Ovi deflektori smanjuju vrtloženje vazduha i povećavaju aerodinamična svojstva vozila i tako smanjuju potrošnju goriva.

Svetlosni potpis u obliku slova C

LED svetla novog Captura odlikuju se prepoznatljivim Renaultovim svetlosnim potpisom u obliku slova C i dostupna su od prvog nivoa opreme. Ova izuzetno elegantna svetla su upotpunjena dodatnim segmentima sa četiri na prednjim svetlima (dva po svetlu) koji se pružaju preko hromiranih umetaka čineći novi Captur izražajnijim i još osamnaest (devet po svetlu) kojima se postiže elegantni 3D efekt sa bočne strane. Krajnji utisak je upotpunjen prepoznatljivim 3D efektom rešetke prednje maske koji naglašava sve popularniji status novog Captura.

Izuzetno uska zadnja svetla su zadržala karakteristični svetlosni potpis u obliku slova C koji krasi Renaultova vozila. Ovo su prva takva svetla na serijskom modelu! Jednako kao i prednja, zadnja svetla se odlikuju upečatljivim 3D efektom mreže i dodatnim prednjim (jedan po svetlu) i bočnim segmentima (8 po svetlu) kako bi se još više naglasio dizajn i postigao 3D efekat bočnih strana. Zahvaljujući originalnom dizajnu zadnjih svetala, smeštenih na povišenom delu poklopca prtljažnika, Captur se čini izuzetno širokim.

Da je reč o Capturu jasno je već na prvi pogled na njegovu bočnu stranu koju krase elegantno uokvireni blatobrani, udubljene linije vrata i lebdeći krov koji se ističe čak i kad nije kontrastne boje. Duži međuosovinski razmak, 18-inčni naplatci i nove dimenzije karoserije čine ga još upečatljivijim. Vrhunski kvalitet dodatno naglašavaju hromirani umetci na okvirima prozora i bočnim zaštitnim letvicama kao i ukrasni umetci na prednjim blatobranima. Hromirane bočne linije krase i zadnji kraj, zajedno sa svetlosnim potpisom u obliku slova C.

Pažljivo dizajniran poklopac prtljažnika odlikuje se visokim nivoom završne obrade. Prilagodljivost novog Captura posebno je vidljiva na njegovom krovu koji je dostupan u boji karoserije ili u kontrastnim bojama. Gotovo 80 % prodatih vozila Captur čine verzije sa dvobojnom karoserijom, što je potvrda privlačnosti mogućnosti personalizacije koje nudi. Ide još dalje pa tako sada nudi bogatu paletu novih boja i mogućnosti personalizacije unutrašnjeg i spoljašnjeg izgleda.

Odličan kvalitet putničkog prostora

Revolucija u unutrašnjosti koja se sa novog Clija nastavila i na novi Captur predstavlja značajan pomak u klasi. Postojeći pametni kokpit sada je blago ukošen prema vozaču i uključuje najnoviju lebdeću konzolu. Opremljena je najnovijim tehnologijama i najširim ekranima u klasi i pruža izuzetno savremena ergonomska rešenja za još bolje iskustvo u vožnji. Poboljšan kvalitet i udobnost putničkog prostora je dostojan vozila više klase. Vrhunski materijali, mekani pokrovi upravljačke ploče, obloge vrata, obrubi središnje konzole, pažljivo izvedena završna obrada i novi dizajn sedišta - poboljšanja su primetna baš u svemu.

Jednostavan i lep multimedijalni ekran

Ključni deo pametnog kokpita je 9,3-inčni ekran multimedijalnog sistema koji je ujedno i najveći u klasi. Blago zakrivljen, uspravni ekran pruža moderan izgled putničkom prostoru i osigurava lakšu čitljivost. Osim što je okrenut prema vozaču, ekran uključuje novi povezani sistem Renault EASY LINK i putem njega je moguće jednostavno pristupiti svim multimedijalnim funkcijama i navigaciji, postavkama sistema MULTI-SENSE kao i sistemima za pomoć u vožnji.

Kao i novi Clio, novi Captur se može pohvaliti digitalnim ekranom instrument table. Ovaj ekran u boji dostupan je u verzijama od 7 i 10,2 inča i na vrlo intuitivan način personalizuje iskustvo vožnje. Verzija od 10,2 inča uključuje i GPS navigaciju na ekranu. Dva ekrana dijagonale 9,3 odnosno 10,2 inča, su najveći ekrani u klasi novog Captura.

Središnja konzola kao ključni element

Središnja konzola još je jedan ključni element pametne kabine novog Captura. Njen uzdignuti položaj doprinosi boljoj ergonomiji vozačevog položaja i olakšava upotrebu ručice menjača, a zahvaljujući najnovijem, sasvim lebdećem dizajnu putnički prostor se čini još prefinjenijim. Konzola prvenstveno nudi više prostora za odlaganje i mesto za policu bežičnog indukcionog punjača pametnog telefona. Na lebdećoj konzoli se nalazi futuristička, elektronski upravljiva ručica automatskog menjača EDC, za još bolje iskustvo uglađene i precizne vožnje. Ručica je obložena presvlakom koju je moguće prilagoditi uređenju unutrašnjosti, a uz to je i dodatno naglašena LED ambijentalnim osvetljenjem.

Upravljačka ploča

Upravljačka ploča novog Captura je obnovljena u celosti, od površinskog sloja do penastih obloga donjih delova u kojima su smešteni praktični odeljci poput pretinca za rukavice. Sav trud je uložen upravo u kvalitet njene izrade. U središtu upravljačke ploče su smeštena dva odvojena ventilaciona otvora i adaptivni ukrasni umetci. Ispod središnjeg ekrana je posebna pažnja posvećena ergonomskim karakteristikama - „klavirske“ tipke i komande za direktan pristup klima-uređaju su vozaču nadohvat ruke.

Upravljač tanji i elegantniji

Još elegantniji upravljač je tanji u odnosu na prošli model zahvaljujući kompaktnijem vazdušnom jastuku i pruža bolju vidljivost ekrana instrument table. Opremljen naslonom za palac i obložen penastim materijalom, upravljač novog Captura je vrlo prijatan na dodir. Njegove nove osvetljene komande i detalji od mat hroma doprinose boljem utisku kvaliteta. Treba reći da su polugice za promenu brzina na upravljaču dostupne za sve verzije novog Captura opremljene menjačem EDC.

Putnički prostor

Moderno opremljena unutrašnjost putničkog prostora novog Captura doprinosi boljem utisku udobnosti, ergonomičnosti i kvaliteta. Primeri toga su retrovizor bez okvira, automatska parking kočnica sa sistemom za kočenje na nizbrdici, pomični središnji naslon za ruku sa pretincima, dva USB priključka i 12 V utičnica za putnike u zadnjem delu vozila, kao i pretinci u vratima u kojima možete odložiti 1,5-litarske boce.

Potpuno nova arhitektura Capturovih sedišta je dostojna vozila više klase. Sedište je 15 mm duže, a njegov obuhvatajući oblik pruža bolju potporu. Zahvaljujući šupljim oblogama polukrutih školjki stvoren je dodatni prostor za kolena putnika pozadi (više od 17 mm), dok novi, uži nasloni za glavu u obliku zareza poboljšavaju vidljivost u zadnjem delu. Ova sedišta doprinose većem kvalitetu putničkog prostora.

Zahvaljujući mogućnosti električnog podešavanja sedišta i jednostavnijem ručnom podešavanju, ova sedišta su ergonomičnija i jednostavnija za upotrebu. Obloge vrata Novog Captura krase brojni umetci koji su, poput naslona za ruke, usklađeni sa brojnim ponudama uređenja unutrašnjosti. Umetci u vratima su takođe opremljeni prijatnim i blagim ambijentalnim osvetljenjem.

Prtljažni prostor

Kao i u novom Cliju, dubokotonski zvučnik premium audiosistema BOSE u potpunosti je ugrađen u desnu stranu pa ne utiče na zapreminu prtljažnika. Zapremina prtljažnika je povećana na 536 litara, uz dodatnih 27 litara raznih pretinaca za odlaganje. Zapremina se može povećati pomicanjem zadnje klupe za 16 centimetara i uz pomoć prenosive podnice koja omogućava dva nivoa konfiguracije za lakši utovar. Preklapanjem zadnje klupe u gotovo ravnu podnicu utovarna dužina se povećava na 1,57 metara, što je za 11 centimetara više u odnosu na prethodnu generaciju. Kao i novi Clio, Captur zagovara upotrebu sistema za pomoć u vožnji nudeći najzaokruženiju i najnapredniju ponudu takvih sistema u klasi kako biste uživali u sasvim bezbrižnoj vožnji.

Među njima se najviše ističe sistem za pomoć u vožnji autoputem i u saobraćajnim gužvama čija primena nije uobičajena u segmentu gradskih SUV-a i uopšte u segmentu višenamenskih vozila. Donosi i znatno poboljšanje u pogledu udobnosti i uglađenosti vožnje u gužvama i na autoputevima, što predstavlja prvi korak ka autonomnoj vožnji.

Uz kameru sa prikazom od 360 stepeni i automatsko kočenje u nuždi sa prepoznavanjem biciklista i pešaka, sistem upozorenja na nadolazeći saobraćaj pozadi po prvi put je predstavljen u Renaultovoj ponudi, kako bi vaš izlazak sa parking mesta bio još sigurniji. Sistemi za pomoć u vožnji dostupni u novom Capturu se mogu podeliti u tri kategorije, i to vožnja, parkiranje i sigurnost. Svi oni zajedno čine sistem EASY DRIVE. Njihovim postavkama je jednostavno upravljati putem dodirnog ekrana Renaultovog multimedijalnog sistema EASY LINK.

Renault EASY CONNECT

Novi Captur je odraz Renaultovog nastojanja da poboljša povezanost i obogati ponudu usluga u svim svojim vozilima. To je postignuto upotrebom sistema Easy Connect koji objedinjuje brojne aplikacije kao što je MY Renault, platformama kao što je multimedijalni sistem Renault EASY LINK i povezanim uslugama poput daljinskog upravljanja vozilom. Sistem Easy Connect pojednostavljuje upotrebu novih funkcija povezane mobilnosti unutar vozila i izvan njega. Vozač i putnici su neprestano povezani sa svojom digitalnom okolinom. U tome im pomažu najširi ekrani na tržištu serijskih gradskih SUV-a - 10,2-inčni ekran ili 9,3-inčni vertikalno postavljeni.

Novi ekosistem Renault EASY CONNECT se prilagođava svakom korisniku i postupno će se nadograđivati novim uslugama na svim multimedijalnim sistemima koji ga sadrže. Novitet u Capturu je i tehnologija MULTI-SENSE koja vam omogućava da prilagodite iskustvo vožnje i ugođaj u unutrašnjosti.

Duži i privlačniji

Kao što smo rekli, u odnosu na prethodnika, novi Captur je produžen za 11 centimetara, što ga čini još privlačnijim. Dimenzije putničkog prostora i prtljažnika takodje su raskošnije. Prostor za kolena pozadi povećan je za 17 mm, a zapremina prtljažnika za 81 litar. Odlikuje se utovarnim kapacitetom zapremine 536 litara, do 27 litara pretinaca za odlaganje i, ponajviše, nenadmašivom modularnosti.

U novom Capturu je zadržana preklopiva zadnja klupa, ključno obeležje udobnosti i modularnosti ovog modela. Može se pomaknuti 16 centimetara od putničkog prostora ili prtljažnika kako bi se stvorio dodatni prostor za putnike ili teret. Naslon zadnje klupe se može preklopiti u odnosu 1/3 ili 2/3, čime se postiže najveća utovarna dužina od 1,57 metara s gotovo sasvim ravnom podnicom. Modularnost unutrašnjosti je vidljiva i kod prtljažnika. Uz pomoć njegovog pokrova moguće je podeliti utovarni kapacitet na dva nivoa.

BOSE - vrhunski zvuk i prilagođena tehnologija

BOSE, Renaultov partner već više od deset godina, je poboljšao svoj premium audiosistem za novi Captur. Ovaj audiosistem je u potpunosti redizajniran i upotpunjen novim, poboljšanim komponentama i zvučnicima pa se odlikuje novom kalibracijom zvuka za još bolji i čistiji zvuk nezavisno gde sedeli, a pri tome ne zauzima prostor prtljažnika.

Cena u Srbiji od 14.190 do 24.090 evra

Ono što je svakako i najbitnije pored svih kvalitetnih stvari koji nudi novi Renault Captur, naravno bitna je i cena. Sa uračunatim popustom od 1.000 evra ovaj novi francuski četvorotočkaš u Srbiji, u zavisnosti od verzije, se već prodajei od 14.190 do 24.090 evra.

Komentari(0)

sortiraj