Renault Captur - Autentičan izgled sportskog terenca

Captur, predvodnik u segmentu gradskih sportskih terenaca, od lansiranja na tržište 2013. godine ostvario je ukupnu prodaju od 1,2 miliona primeraka

    foto: RENAULT
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Ubrzo je postao najprodavaniji model u svom segmentu, kako u Francuskoj tako i u Evropi. Novi izgled ističe usavršene linije sportskog terenca koje su koliko atletske toliko i dinamične. Ostaje i dalje prilagodljiv, ali mnogo prijatniji zahvaljujući revoluciji u dizajnu unutrašnjosti sa kojom doseže nove dimenzije u domenu tehnologije i kvaliteta. Njegove funkcije i oprema su na nivou modela više klase. Tehnološka dimenzija novog Captura oslanja se na tri stuba mobilnosti.

Elektrificiran pogon - u okviru svog plana Grupa Renault će imati u svojoj ponudi 12 elektrificiranih modela. Novi Captur će biti prvi među njima dostupan sa hibridnim pogonskim sklopom nazvanim E-TECH Plug-in koji je rezultat sopstvenog tehnološkog razvoja Renaulta i Alijanse.

Povezanost - u istom roku biće 100 % povezanih vozila na ključnim tržištima kompanije. Novi Captur ovaj zamah savršeno ilustruje novim multimedijalnim sistemom za povezivanje i ekosistemom Renault EASY CONNECT.

Autonomna vožnja - u okviru svog plana Grupa Renault će tržištu ponuditi 15 modela opremljenih tehnologijom za autonomnu vožnju. Novi Captur će biti jedan od predvodnika u ovoj oblasti. Zajedno s novim Cliom na masovnom tržištu B segmenta, demokratizovaće pomoći u vožnji koje vode ka autonomnoj vožnji bez vozača.

Obnovljen spoljašnji izgled

Elegantno oblikovani blatobrani, udubljenja na bokovima i "plutajući" krov daje novom Capturu prepoznatljiv izgled. Još je više naglašen atletski i dinamičan izgled, detaljno obnovljen u skladu sa poboljšanim genetskim dizajnom sportskog terenca. Obnovljena spoljašnjost mu je dala modernije linije, naglašenije i izražajnije detalje.

Novi Captur je nešto duži od svog prethodnika (4,23 metra, za 11 cm više) sa naglašenim 18-inčnim naplatcima (u zavisnosti od verzije) i većim međuosovinskim rastojanjem (2,63 metra, za 2 cm više). Novi definisan izgled, izuzetna preciznost spojeva, već od osnovne verzije serijski ugrađena svetila isključivo sa LED diodama, svetlosni potpis marke u obliku obrnutih slova C napred i pozadi, uža zadnja svetla i ukrasni hromirani umeci značajno doprinose poboljšanju kvaliteta.

Atletski izgled

Sa još boljim atletskim izgledom i podignutom bočnom linijom, novi Captur ima autentičan izgled sportskog terenca. Njega dodatno pojačavaju posebni elementi kao što su zaštitne obloge ispod prednjeg i zadnjeg branika, crne zaštitne ivice prednjeg dela karoserije i blatobrana kao i aluminijumski krovni nosači. Naboran, prema maski spušta se poklopac motora, naglašeniji nagib krova pozadi i smanjenje zastakljenih površina obezbeđuju mu veći stepen dinamičnosti. Važan deo personalizovane ponude za novi Captur je krov koji može biti u boji karoserije ili kontrastne boje.

Revolucija u dizajnu unutrašnjosti

Revolucija u dizajnu unutrašnjosti koju je prvi doneo novi Clio, nastavlja se u novom Capturu koji se penje stepenicu više. Preuzima dizajn "Smart Cockpit" koji je blago okrenut prema vozaču i novu "plutajuću" centralnu konzolu. U njemu su najnovije tehnologije, ističe se najvećim ekranom u klasi i obezbeđuje izuzetno moderna ergonomska rešenja za još bolji osećaj vožnje. Međutim, on nije revolucionaran samo kada je u pitanju vozačev položaj.

Ceo putnički prostor je dobio novu dimenziju u pogledu kvaliteta i udobnosti i deluje kao iz više klase automobila. Vrhunski materijali, mekana obloga instrument table, obloge vrata i okvir centralne konzole, pažljivo obrađeni spojevi i novi dizajn sedišta - efekti se osećaju na svim nivoima.

Ekran multimedijalnog sistema

Ključni element instrument table "Smart Cockpit" je 9,3-inčni ekran multimedijalnog sistema koji je dvostruko veći od 7-inčne verzije i najveći je ekran u ovoj klasi. Vertikalni tablet putničkom prostoru daje savremeniji izgled, a njegova blaga zakrivljenost poboljšava čitljivost ekrana. On je blago okrenut prema vozaču i zajedno sa novim povezanim multimedijalnim sistemom Renault EASY LINK nudi kompletan izbor jednostavno dostopnih i korisnih multimedijalnih, navigacionih i informativno-zabavnih funkcija kao i postavke sistema Multisense.

Digitalna instrument tabla

Novi Captur, po uzoru na novi Clio, ima digitalnu instrument tablu. Ekran u boji veličine od 7 do 10,2 inča omogućava vozaču veoma intuitivno prilagođeno iskustvo vožnje. Verzija veličine od 10,2 inča uključuje i prikaz GPS navigacije. Sa dva ekrana, 9,3- i 10,2-inčnim, novi Captur ima najveću površinu ekrana u svojoj klasi.

Plutajuća konzola

Centralna konzola je još jedan ključni sastavni deo dizajna "Smart Cockpit" u novom Capturu. Podignuta je radi bolje ergonomije vozačevog položaja i kako bi mu ručica menjača bila pristupačnija, a njena najsofisticiranija verzija ima potpuno novi "plutajući" dizajn koji u putnički prostor unosi osećaj lakoće. Pored toga, oslobađa prostor za odlaganje i indukciono punjenje pametnog telefona.

Na ovoj "plutajućoj" konzoli je futuristička elektronska ručica automatskog menjača EDC "e-shifter" koja nema mehaničku vezu sa menjačem. Pruža glatke i precizne pokrete koji daju svoj doprinos osećaju vožnje. Ručica ima oblogu prilagođenu unutrašnjoj opremi kao i ambijentalno osvetljenje sa diodama.

Instrument tabla Instrument tabla novog Captura je od gornje strane do donjeg dela obložena penastim materijalom namenjenim funkcionalnom delu kao što je pretinac za rukavice i potpuno je novog dizajna. Svi napori bili su usmereni na osiguravanje njenog kvaliteta. Horizontalni središnji deo na dva nivoa namenjen je za ventilacione otvore i ukrasne elemente po vašem izboru. Donji deo ispod centralnog ekrana, rezultat je posebne brige za ergonomiju "klavirske tipke" i komande za upravljanje klima uređajem su nadohvat ruke vozaču. Novi Captur, isto kao i noi Clio, ima niskotonski zvučnik vrhunskog audio sistema BOSE ugrađen u desnu stranicu kako zbog njega ne bi bio okrnjen prostor za prtljag.

Prtljažnik od 536 litara

Kapacitet prtljažnika je povećan na 536 litara, a pored toga nudi još 27 litara raznih mesta za odlaganje. Zapremina prtljažnika može da se poveća uzdužnim pomeranjem zadnje klupe za 16 centimetara i odstranjivim dnom koji omogućava uređenje prtljažnika u dva nivoa za lakši svakodnevni utovar. Ovo stvara skoro ravno dno, kada su zadnja sedišta preklopljena, dužina prtljažnika je povećana na 1,57 metra, što je za 11 centimetara više nego u prethodnoj generaciji.

Izdašno obnovljena ponuda efikasnih motora

Novi Captur je unapređen proširenom i u velikoj meri obnovljenom ponudom motora, kako benzinskih tako i dizel. Oni u kombinaciji sa petostepenim i šestostepenim ručnim menjačem, kao i sa sedmostepenim automatskim menjačem sa dvostrukim kvačilom pokrivaju široku i povećanu paletu snage koja se kreće od 100 do 155 KS kod benzinskih odnosno od 95 do 115 KS kod dizel motora. Svi pripadaju najnovijoj generaciji koja ima vrhunske tehnologije za ispunjavanje važećih standarda i obezbeđivanje optimizovane potrošnje goriva i nivoa emisija.

Izbor motora u novom Capturu će od 2020. godine biti obogaćen ugrađenim hibridnim pogonskim sklopom, nazvanim E-TECH Plug-in. Ovo će biti prvi takav sklop u ponudi Renaulta i jedinstven na tržištu. Kao tržišno uspešan model, namenjen najširem krugu kupaca, novi Captur će biti predvodnik u demokratizaciji ugrađene hibridne tehnologije namenjene svima.

Hibridni pogonski sklop e-Tech plug-in

Veran tradiciji vodećeg modela na tržištu, novi Captur u 2020. godini će biti prvi pristupačan automobil svog segmenta koji će biti dostupan sa ugrađenim hibridnim pogonskim sklopom. Nazvan je E-TECH Plug-in, razvijen u okviru Alijanse i zahvaljujući njoj i sopstvenom stručnom znanju vodećeg evropskog ponuđača električne mobilnosti, Renault hibridnu tehnologiju i jedinstveno iskustvo vožnje sa njom nudi najširem krugu kupaca. Ugrađen u popularni i legendarni model kakav je novi Captur, pogonski sklop E-TECH Plug-in tokom vremena biće dostupan sa srednjim paketima opreme. Fokusiran na očekivanja kupaca, obezbeđivaće najveći domet sa električnim pogonom i najbolje karakteristike na tržištu za model namenjen širokom krugu kupaca sa ugrađenim hibridnim pogonom.

Hibridni pogonski sklop E-TECH Plug-in za novi Captur je predmet više od 150 patentnih prijava Renaultovog inženjerskog odeljenja. Koristili su sklopove, dizajnirane u okviru Alijanse, kao na primer 1,6-litarski benzinski motor nove generacije, koga su prilagodili posebno za ovu upotrebu i za smanjenje štetnih emisija opremili ga filterom tvrdih čestica. Dodata su dva elektromotora, inovativni sekvencijalni menjač (ovaj dizajn znači veću energetsku efikasnost, a dolazi iz iskustva tima Renault F1) sa nekoliko načina rada i baterija kapaciteta 9,8 kWh.

U novi Captur ugrađena inovativna tehnologija

Renault E-TECH Plug-in je veoma slična onoj iz novog Clia E-TECH i pruža najveću moguću efikasnost električnog pogona. Uvek vozi u električnom načinu vožnje, s tihim i udobnim radom, a odziv na nivou najboljih na tržištu obezbeđuje jedinstveno zadovoljstvo u vožnji i ograničenje gubitka energije. Zahvaljujući kočionom sistemu direktno preuzetom iz sveta električnih vozila i znanju o upravljanju energijom u formuli 1, odlična efikasnost pogonskog sklopa E-TECH Plug-in omogućava prihvatanje što je moguće više viška energije za brzo punjenje baterije.

Sa kapacitetom električnog pogona koji omogućava domet od 45 kilometara pri brzini do 135 km/h u mešovitom ciklusu odnosno oko 65 kilometra u gradskom ciklusu (WLTP City), novi Captur dokazuje potpuno novu svestranost. Svakodnevne vožnje koju može da obavlja bez potrošnje benzina, a tokom vikenda i praznika koristan je za duga putovanja bez brige o dometu.

Renault Easy Drive

Novi Captur, isto kao i novi Clio, demokratizuje pomoći za vožnju najkompletnijim i najnaprednijim izborom u svom segmentu, što doprinosi opuštenijoj vožnji. Najuočljivija nova pomoć je pratilac na putu ili u saobraćajnoj gužvi (Highway & Traffic Jam Companion), koji je veoma redak u segmentu gradskih terenaca i, šire gledano, u segmentu višenamenskih automobila. Sa značajnim povećanjem udobnosti i opuštenije vožnje na autoputu i u saobraćajnoj gužvi, ovaj sistem je i prvi korak ka autonomnom automobilu i biće dostupan već početkom prodaje novog Captura. Pratilac na putu ili u saobraćajnoj gužvi je kombinacija prilagodljivog regulatora brzine (sa uređajem Stop & Go) i pomoći za održavanje vozne trke.

Ovaj sistem deluje pri brzinama od 0 do 160 km na sat i dostupan je u verzijama TCe 130 FAP EDC i TCe 155 FAP EDC, a takođe će biti dostupan sa hibridnim pogonskim sklopom E-TECH Plug-in. Nadzire brzinu automobila i održava sigurnosno rastojanje u odnosu na vozila ispred, a istovremeno omogućava da ostanete u sredini svoje vozne trake. Ova pomoć je posebno korisna u gustom saobraćaju, jer novi Captur automatski zaustavlja i ponovo pokreće u roku od tri sekunde bez intervencije vozača. Sistem funkcioniše uz pomoć prednje kamere i senzora, ako su oznake na putu (isprekidana ili puna linija) dovoljno dobro vidljive i u zavisnosti od vozila u vidnom području. Na putevima bez jasno vidljivih oznaka linija, sistem aktivira samo aktivni regulator brzine. Kada ispred nema vidljivih vozila, sistem za održavanje vozne trake i dalje funkcioniše (od brzine 60 km na sat) i isto tako regulator brzine.

Pratilac na putu ili u saobraćajnoj gužvi je sistem za autonomnu vožnju 2. nivoa prema međunarodnoj klasifikaciji i značajno povećava udobnost vožnje. Bez obzira na to, vozač sve vreme mora imati ruke na upravljaču i pogled na put ispred sebe. Prilagodljivi regulator brzine (ACC - Adaptive cruise control) je u novom Capturu dostupan u kombinaciji sa automatskim menjačem EDC. Ovaj sistem deluje pri brzinama od 0 do 170 km na sat i automatski održava minimalno sigurnosno rastojanje u odnosu na vozila ispred. Dostupan je u verzijama TCe 130 FAP EDC i TCe 155 FAP EDC sa sistemom Stop & Go. U saobraćajnoj gužvi, sistem može potpuno sigurno da zaustavi vozilo i ponovo ga pokrene u roku od tri sekunde.

Aktivni sistem pomoći pri naglom kočenju sa detektovanjem biciklista i pešaka je već u ponudi u modelima novi Clio i Scenic. Nivo sigurnosti je povećan upozorenjem vozača na rizike, a u slučaju vozačeve neodgovarajuće odzivnosti koči sam. Serijski je ugrađen u sve verzije novog Captura, a deluje danju i po noći. Upozorenje o prelasku linije i pomoć za zadržavanje u voznoj traci funkcioniše tokom vožnje na otvorenim putevima pri brzinama iznad 60 km na sat.

Vozača upozorava na smer vožnje i ispravlja ga, ako postoji opasnost da automobil može da pređe liniju vozne trake, a da vozač nije uključio pokazivač skretanja. Ova tehnologija se obično ugrađuje u automobile više klase, a u novom Capturu je dostupna već u serijskoj opremi. Značajno smanjuje rizike, posebno na dugim putovanjima, na kojima je napuštanje vozne trake jedan od najčešćih uzroka saobraćajnih nesreća.

Sistem aktivne detekcije saobraćaja iza automobila je novina u ponudi Renaulta. Upozorava vozača novog Captura tokom vožnje unazad sa parking mesta na vozila koja mu se približavaju od pozadi koristeći senzor za detekciju. Novi Captur, isto kao i novi Clio, može biti opremljen 360° kamerom, upozorenjem za mrtvi ugao, pomoći za parkiranje, kamerom za vožnju unazad...

Renault Easy Connect

Uz novi Captur, Grupa Renault sledi svoje strategije prema kojima će stalnu povezanost i sa njom povezane usluge ponuditi u svim svojim vozilima. Ostvarena je sa sklopom Renault EASY CONNECT koji čini dostupnim svet aplikacija kao što je MY Renault, novi multimedijalni sistem Renault EASY LINK i povezane usluge kao što je upravljanje voznim parkovima na daljinu.

Novost u ponudi novog Captura je sistem MULTI-SENSE čije podešavanje omogućava prilagođavanje osećaja vožnje i životnog prostora. Dostupna su tri načina vožnje - Eco za smanjenje potrošnje goriva i emisija CO2, - Sport za veće zadovoljstvo u vožnji sa više agilnosti i odzivnosti, - MySense (podrazumevani način) za mogućnost prilagođavanja ličnim željama.

U novom Capturu multimedijalni sistem Renault EASY LINK dostupan je u tri verzije, a sve su kompatibilne sa funkcijama Android AutoTM i Apple CarPlay - verzija sa 7-inčnim ekranom, - verzija sa 7-inčnim ekranom i uključenom navigacijom, - verzija sa 9,3-inčnim ekranom i uključenom navigacijom. Korisnički interfejs multimedijalnog sistema Renault EASY LINK je još više ergonomski i funkcionalan, a po dizajnu i načinu upotrebe oponaša pametne telefone i njihovu tehnologiju. Korisnik može neke ekrane da prilagodi upotrebom ikona (widgets) za direktno pristupanje omiljenim funkcijama. Captur dolazi na tržište sa izrazito jakom konkurencijom početkom 2020. godine sa obnovljenim i do sada dokazanim identitetom.

Komentari(0)

sortiraj