Renault 4 - Pionir u globalizaciji

Ovaj francuski model nastao je 3. avgusta 1961. godine. Za 32 godine proizvodnje u 16 zemalja sveta model Renault 4 je prodat u više od osam miliona primeraka





Proizvod iz Pariza, kolevke fabrike Renault, model Renault 4 je pokazao pravi uspeh u trgovini. Nakon milionitog modela koji je izašao još davne 1966. godine, dostignuta je cifra od osam miliona vozila prodatih posle više od 30 godina postojanja.

Popularnost ovog modela se proširila daleko izvan evropskih granica, stigavši čak i u Latinsku Ameriku. Imao je važnu ulogu u razvoju zemalja u kojima je Renault kompanija otvarala svoja predstavništva. U periodu od 1961. do 1992. godine Renault 4 postaje svetski primer onoga kako bi automobil trebalo da izgleda, budući da ovaj četvorotočkaš postaje popularan širom sveta.

Pravi klasik

Ovaj je automobil, zapravo, obeležio granicu između gradskih i putničkih automobila, postavši pravo multifunkcionalno vozilo. Ovo je značilo da je Renault 4 idealan izbor ne samo za kraća putovanja tokom nedelje već i za duža porodična putovanja, a to ga je činilo praktičnim rešenjem za sve potrebe vozača. Sa postojećom klijentelom starijih generacija, Renault 4 je tokom 70-ih godina postao pravi klasik i među mladim vozačima.

Želeći da održe tradiciju, fanovi ovog i drugih popularnih vozila sastaju se svake dve godine u julu na 4L Internacionalnom događaju u Francuskoj. Ovo je prilika da zaljubljenici u ovog četvorotočkaša vide njegove neobjavljene fotografije iz arhive ove kompanije.

Obeležio automobilsku istoriju

Renault 4 je obeležio celu jednu epohu, a i dan-danas se može naći na našim putevima. Njegova izdržljivost donela mu je razne laskave epitete poput „pobednika vremena” ili „lend rovera za siromašne”. Pojedini su ga zvali i „šalterom” zbog načina otvaranja prozora, a menjač brzina kišobranom.

Sa traka sišlo 8.135.424 modela

Nastao je 3. avgusta 1961. godine. Za 32 godine proizvodnje u 16 zemalja sveta ovaj model je prodat u više od osam miliona primeraka, tačnije 8.135.424 modela je sišlo sa proizvodnih traka, što ga čini najprodavanijim francuskim automobilom ikada. Godine 1992. je u Novom Mestu proizvedena poslednja serija od 1000 komada Renault-a 4. Ova oproštajna serija nosila je naziv "Bye Bye". Matična fabrika Ile Seguin u Billancourt-u zatvorena je 31. marta 1993. godine.

Komentari(0)

sortiraj