Renault-Nissan lider po prodaji vozila

Renault-Nissan postao je najveći prodavac lakih vozila u svetu u 2017. godini, nakon pripajanja Mitsubishi Motorsa, potisnuvši sa čelne pozicije nemački Volksvagen





Nissanova prodaja je dostigla rekordnih 5,82 miliona vozila prošle godine, dok je francuski proizvođač Renault prodao 3,76 miliona jedinica, a Mitsubishi 1,03 miliona, tako da je ova grupacija prošle godine ukupno prodala oko 10,61 milion lakih vozila.

Drugi VW, treća Toyota

Na taj način ova tri proizvođača potukla su rekord od oko 10,53 miliona prodatih lakih vozila VW, najvećeg svetskog prodavca u 2016. godini, u čijem su sastavu i brendovi Audi, Skoda, Seat i Porsche.

Toyota Motors, koja je 2016. godine držala drugo mesto, prodala je prošle godine 10,2 miliona automobila, ne računajući prodaju teretnih kamiona.

Mnogi proizvođači nastoje da povećaju obim prodaje kako bi postigli ekonomiju kvantiteta i smanjili troškove u uslovima velikih ulaganja potrebnih za razvoj automobilske tehnologije nove generacije, uključujući autonomne automobile, električna vozila i nove usluge mobilnosti.

Partnerstvo za jaču kontrolu troškova

To je bio fokus grupe Renault-Nissan, i ključni motiv Nissana kada je 2016. godine preuzeo kontrolni udeo u manjem rivalu Mitsubishi Motors. Predsednik Renault-Nissan, Karlos Gosn, obećao je da će ekonomijom obima stvoriti prednost koju će iskoristiti da udvostruči uštede na 10 milijardi evra do 2022. godine, na bazi povećanja godišnjeg obima prodaje na 14 miliona vozila.

Sličan pristup ima Toyota, koja je takođe ušla u partnerstvo s Mazdom i Suzukijem kako bi postigla jaču kontrolu troškova razvoja i promocije električnih vozila i drugih novih tehnologija.

Komentari(0)

sortiraj