

Za poslednje tri godine u Srbiji su ruske železnice rekonstruisale 205 kilometara pruge u vrednosti od 350 miliona dolara
Trenutno se radi najzahtevnija deonica pruge Beograd - Novi Sad koja prolazi kroz Frušku goru sa dve tunelske cevi i velikim vijaduktom. Da bi izgradili železnički vijadukt od četiri kilometra ruski RŽD Internešnl mora da ugradi 80 kilometara šipova i izgradi dve tunelske cevi kroz Frušku goru dužine nešto više od dva kilometra.
Brza pruga od Beograda do Budimpešte je prioritet Železnica
Srbije i najveće gradilište u jugoistočnoj Evropi. Deonica od Stare Pazove do
Novog Sada prolazi kroz planinske delove Fruške gore i veoma je zahtevna, jer
se pruga direktno iz tunela spušta ka obali Dunava i silazi u Novi Sad. Deonica
je duga 40 kilometara, a vijadukt skoro četiri kilometra.
-Na deonici od Stare Pazove do Novog Sada imamo 52 objekta.
Osamnaest najvećih je trenutno u radu, a neki na samom završetku, kao što je
denivelacija ukrštanja pruge za Šid i Novi Sad. Završeno je 99 odsto radova na
tom ogromnom objektu - naveo je za RTS direktor Infrastrukture Železnica Srbije
Miroljub Jeftić.
Projekat je domaći, a uradio ga je Institut CIP. Vozovi na
ovoj dvokolosečnoj pruzi treba da postižu brzine do 200 kilometara na čas. Glavna
prednost je što može da primi i putničke i teretne vozove.
-Ovo je najsavremenija pruga u našoj državi i regionu, po
svim evropskim standardima, i ona nema nikakvih dodirnih tačaka sa putnom
infrastrukturom, nego se pravi denivelacija puteva, podvožnjaci, nadvožnjaci, a
pruga ostaje ograđena kao što je auto-put - ističe za RTS direktor CIP-a
Milutin Ignjatović.
Srbija je za tri godine rekonstruisala 500 kilometara
železničkih pruga, kažu u resronom ministarstvu.
-Za nas je važno da poštujemo rok. Da početkom sledeće godine
započnemo takođe zahtevnu i veliku deonicu između Novog Sada i Subotice. Nisu
ovo samo pragovi i šine, ova pruga predstavlja i razmišljanje Vlade Srbije,
kakav saobraćaj želimo da imamo i gde želimo da idemo, i kako treba da
izgledamo za pet i 10 i 20 godina - ukazala je ministarka saobraćaja i
infrastrukture Zorana Mihajlović.
Ruske železnice su na deonici Stara Pazova - Novi Sad napravile prvih 17 kilometara pruge za brzine do 200 klometara na sat. Rok za završetak je 2021. godina. U RŽD Internešenelu kažu da sada na terenu imaju 100 mašina i preko 120 radnika, ali i veliki broj kooperanata iz Srbije koji rade na zajedničkom projektu.
Komentari(0)