Putovanje kroz bogatu istoriju - Neke od najvećih prekretnica kompanije Continental

Godina 1892. predstavlja veliku prekretnicu za Continental, koji tada postaje prva nemačka kompanija koja proizvodi gume za bicikle

    foto: Continental
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Slika neobuzdanog konja prvi put se na Continental proizvodima pojavila 1875. godine, inspirisana grbom grada Hanovera, a formalno je usvojena kao zaštitni znak kompanije 1882. godine. Continental Caoutchouc & Gutta-Percha osnovan je u Hanoveru 8. oktobra 1871. godine, deceniju i po pre proizvodnje prvog automobila. Fabrika u ulici Farenvalder proizvodila je tkaninu impregniranu gumom za kabanice, termose i pune gume za bicikle i kočije. Dana 25. marta 1901. godine, prvi automobil Karla Benca, kasnije nazvan Mercedes, opremljen je Continental gumama. Njime je potom u “Nice-Salon-Nice” trci automobila ostvarena senzacionalna pobeda, prelaženjem deonice od 414 kilometara za 6 sati, 45 minuta i 48 sekundi.

Takav trijumf pokazaće se kao snažna reklama i podstaći razvoj novog dizajna guma. Godine 1904. Continental je predstavio prvu automobilsku gumu na svetu sa šarom gazećeg sloja. Četiri godine kasnije, Continental na tržište uvodi odvojive felne za sedane, izvanredan izum koji je uštedeo vreme i trud prilikom promene guma. Međutim, Continental je više od automobilskih guma. Naime, francuski pilot i pionir Luj Blerio ušao je u istoriju prvim letom preko Lamanša 1909. godine, dok je krila i trup njegovog aviona prekrivao Continental materijal za avione.

Godine 1921. Continental postaje prva nemačka kompanija koja proizvodi gume za pojaseve. Materijal remena bio je savitljiviji, što je bilo značajno poboljšanje u odnosu na čvršće poprečno tkano laneno platno. Godine 1926. u proizvodnji guma usvojena je upotreba čađi kao punila za ojačavanje, kako bi se one učinile otpornijim na habanje i starenje, a čime su dobile i svoju karakterističnu boju. Još jedan od značajnih momenata u industrijskoj istoriji 20. veka je i proizvodnja prve gume od sintetičkog kaučuka, koja je izišla upravo iz fabričke hale kompanije Continental 1936. godine. Godine 1952. Continental u svoju ponudu za evropsko tržište uvodi prve gume dizajnirane za zimske uslove i led: M + S ("Mud and Snow", blato i sneg). Continental je 1955. godine postao prva nemačka kompanija koja je započela proizvodnju pneumatika bez unutrašnje gume za putnička vozila, u skladu sa zahtevima proizvođača automobila. U poređenju sa tradicionalnim gumama, ovakvi pneumatici su mnogo pouzdaniji.

Sa masovnom proizvodnjom radijalnih guma Continental je prvi put započeo 1960. Kao oznaku na tim gumama, kompanija je predstavila slovo "R", što će kasnije postati standardna oznaka i za druge proizvođače širom sveta. Istovremeno sa dinamičnim razvojem svetske proizvodnje automobila rasla je i potražnja za gumama različitih vrsta i namena. Kako bi držao korak sa zahtevima tržišta, Continental je otvorio namenski centar za testiranje. Postrojenje za ispitivanje pneumatika Contidrom otvoreno je 1967. godine na ivici Linburškog polja. Godine 1968. prvi automobil sa elektronskim upravljanjem bez vozača izašao je na stazu ispitnog pogona Contidrom. Cilj ovog vizionarskog projekta bio je da se utvrdi na koji način se tačno gume mogu testirati naučnim metodama i u programiranim uslovima. Osim toga, inženjeri iz Continentala otvorili su time put ka budućnosti autonomne vožnje.

Velika inovacija rođena je 1972. godine kada je Continental predstavio ContiContact - zimsku gumu bez šiljaka, što je donelo veliki napredak u oblasti bezbednosti na putevima pri vožnji u teškim sezonskim uslovima. Continental je takođe jedan od pionira kada je u pitanju digitalizacija guma. Još 1999. godine proizvođač guma pokazao je da se podaci potrebni za napredne sisteme pomoći vozaču mogu još preciznije i brže odrediti upotrebom gume kao izvora podataka. Godine 2020. Continental je predstavljanjem svog uspešnog pilot projekta za značajno precizno praćenje dubine gaznog sloja, koristeći algoritme i telemetrijske podatke vozila, postavio nove standarde. 2021. godine na tržište su izašli WinterContact TS 870 i VinterContact TS 870 P postavljajući nove standarde za razvoj vrhunskih zimskih guma. Javnosti je predstavljen i SportContact 7, najnovija Continental letnja guma ultra visokih performansi.

Komentari(0)

sortiraj