Prva vožnja novog Peugeot 508

Nakon velikih dizajnerskih uspeha sa SUV modelima, Peugeot je kompletirao svoju gamu sa „fastback” modelom

    foto: Dragan Stanimirović, Peugeot
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>


Imali smo prilike da novog francuskog četvorotočkaša u jednodnevnoj test vožnji provozamo zajedno sa kolegama iz drugih redakcija. Ključ okrećemo i pod „punim gasom” krećemo sa modelom 508 ka Irigu, a krajanja destinacija je vinarija Kovačević. U ovom automobilu proveli smo u oba pravca punih tri sata i prešli nešto više od 150 kilometara. Utisak je sledeći! Kada je u pitanju izgled možemo reći da je specifičan i da su dizajneri napravili dobar posao.

Mali svemirski brod

Što se tiče agregata nama je ispod haube „zapao” 1.6 benzinski motor sa 225 KS praćen odličnim osmostepenim automatskim menjačem. Potrošnja u gradskoj vožnji bila je oko 11 litara, dok je na otvorenom putu, poštujući saobraćajne propise, kompjuter pokazivao potrošnju od 8,8 litara benzina. Hvalimo motor i menjač, s time što je proizvođač mogao da poradi na manjoj potrošnji goriva. Trodelna instrument tabla izgleda kao u svemirskom brodu. U svakom trenutku dobijate sve neophodne informacije i u vozačevom su vidnom polju. Sedišta izuzetno udobna, kako napred tako i na zadnjoj klupi.

Izuzetno tesna zadnja klupa

Međutim, iako smo imali priliku da se na kratko družimo sa novim Peugeot modelom, treba reći i njegove mane koje odmah upadaju u oči čim sednete u vozilo. Ukoliko ste visoki od 188 centimetara i sedate na zadnju klupu u novi 508, posle sat vremena vožnje iz njega ćete izaći kao slomljeni kišobran posle beogradske košave. Najveći problem na zadnjoj klupi je taj što prednja sedišta nemaju mesta da se stopala smeste ispod njih, kao što je normalno u skoro svim automobilima. U ovom slučaju stopala i kolena morate da postavite u ravni sa prednjim sedištima, a tada ukoliko želite da se ispravite glava će vam biti zakucana za plafon automobila. Ukoliko suvozač pomeri svoje sedište malo ka napred, onda dolazi i on u problem pošto nogama udara u kasetu za odlaganje sitnica koju je nemoguće otvoriti u toku vožnje. Putovanje do Iriga je njegova prava mera za četiri odrasle osobe sa pomenutom visinom. Za manje putnike, ovo sigurno neće biti mana.

Niska i duga linija krova

Tri ključne karakteristike modela koji se konceptualno razlikuje od svog prethodnika su radikalni dizajn, impresivan i-cockpit i intenzivno vozačko iskustvo. Niska i duga linija krova, izgled koji odiše autoritetom i sportska silueta čine ga pravim „fastback” modelom sa petoro vrata čija pojava nikoga neće ostaviti ravnodušnim.

Prtljažnik od 487 litara

Sa dužinom od 4,75 metara, novi 508 je u odnosu na prethodnika kraći za 8 centimetara, niži za pet, a širi za tri centimetara, čime su dobijene izuzetno dinamične proporcije. Vrata bez okvira doprinose kupe efektu dok su napred pozicionirani led farovi sa dnevnim svetlima koja se spuštaju duž branika i asociraju na očnjake, a u zadnjem delu led svetla ostavljaju utisak lavovskih kandži, čime zajedno doprinose krakaterističnom svetlosnom potpisu brenda. Prtljažnik od 487 litara zahvaljujući visoko otvorenim petim vratima nudi veliku praktičnost.
Prijatni materijali u unutrašnjosti vozila
Fascinantan I-cockpit druge generacije karakterišu materijali najvišeg kvaliteta - centralni HD displej od 10 inča nalazi se u okviru centralnog panela, ispod njega su integrisani elegantni prekidači koji podsećaju na dirke klavira, putem kojih se pristupa najvažnijim funkcijama na vozilu i kompaktni upravljač koji je zasečen u gornjem i donjem delu.
Dodatna udobnost sedišta je dobijena poboljšanom ergonomijom potvrđenom AGR sertifikatom. Potpuni užitak u vožnji pruža i premium Focal hi-fi audio sistem sa 10 zvučnika.

Kao dodatna oprema u ponudi su između ostalog i bežično punjenje mobilnog telefona putem platform koja je integrisana u centralnu konzolu kao i sistem za otvaranje prtljažnika bez korišćenja ruku, jednostavnim pokretom noge ispod zadnjeg branika. Novi Peugeot 508 je proizveden na EMP2 modularnoj platform čime je postignuta ušteda u odnosu na prethodni model u težini od 70 kilograma, koja utiče na pasivnu bezbednost i performanse. Aktivna kontrola oslanjanja je doprinela da se vozilo prilagođava putu, načinu vožnje i težini vozila, a kroz multi-link oslanjanje je pojačana stabilnost svakog točka. Tačnije, oba zadnja točka rade nezavisno i eliminišu neravnine na putu bez uticaja na drugi točak omogućavajući na taj način udobno upravljanje i nizak nivo buke.

Odlični agregati

Od agregata su u ponudi benzinski 1.6 Pure Tech motori od 180 i 225 konjskih snaga, upareni sa osmostepenim automatskim menjačem, kao i 1.5 BlueHDi i 2.0 BlueHDi agregati od 130, 160 i 180 KS pri čemu je jedino najslabija verzija navedenih agregata dostupna sa manuelnim šestostepenim menjačem. Kako navodi proizvođač, još jedan novitet je osmostepeni automatski menjač koga kartkteriše glatko i brzo menjanje stepena prenosa, one-touch električne kontrole, pri čemu je ostvarena ušteda u težini u odnosu na prethodnika kao i smanjenje potrošnje goriva od 7% .

Bezbednost na prvom mestu

Mnogobrojni su noviteti kada je u pitanju kako pasivna tako i aktivna bezbednost, i to Night vision - ekskluzivitet u D segmentu, sistem koji pomoću infra crvene kamere smeštene iza prednje maske, prepoznaje i signalizira prisustvo pešaka i životinja u uslovima niskog spoljašnjeg osvetljenja. Detektuje pešake i životinje visine preko 30 centimetara, pri brzini manjoj od 160 km/h, unapređeno prepoznavanje saobraćajne signalizacije, adaptivni tempomat sa stop and go funkcijom, koji omogućava automatsku kontrolu brzine vozila pri programiranoj brzini, uz održavanje razdaljine, sa opcijom potpunog zaustavljanja vozila kao i ponovnog pokretanja, aktivno zadržavanje vozila unutar trake, sistem za pozicioniranje vozila u voznoj traci je prvi korak ka autonomnoj vožnji koji omogućava pozicioniranje vozila unutar trake sa mogućnošću praćenja krivina, kao i active safety brake and distance alert sistem za upozoravanje na rizik od sudara.

Cena od 25.690 do 38.290 evra

Finalista ovogodišnjeg izbora za titulu „Car of the year” dostupan je u Srbiji po ceni od 25.690 evra za verziju sa dizel motorom od 130 konjskih snaga, sa manuelnim menjačem u Active paketu opreme koji podrazumeva dvozonski automatski klima uređaj, zadnje parking senzore, multifunkcionalni ekran osetljiv na dodori od 8 inča, aluminijumske felne od 16 inča i još mnogo toga. U istom paketu opreme, ali sa 2.0 Blue Hdi motorom od 160 konjskih snaga i osmostepenim automatksim menjačem cena je 28.990 evra.

Komentari(0)

sortiraj