Projekat Tornado - Usluge autonomne mobilnosti u ruralnim područjima

Istraživački projekat su zajedno sproveli Grupa Renault i aglomeracijska zajednica Rambouillet Territoires sa još 10 industrijskih i akademskih partnera

    foto: RENAULT
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Autonomna mobilnost nije ograničena samo na velike gradove. Eksperimenti koji se sprovode na autonomnim vozilima moraju uključiti posebnosti slabo naseljenih područja. Naime, takva područja se suočavaju sa lošom saobraćajnom povezanošću i sve brojnijim izazovima.

Otkrivanje komunikacione infrastrukture i tehnologije

Cilj nedavno završenog istraživačkog projekta Tornado je bio otkrivanje komunikacione infrastrukture i tehnologije uz koje će usluge autonomne mobilnosti postati dostupne u ruralnim i prigradskim područjima. Projekat se zasnivao na dva slučaja upotrebe, a u njemu su zajedno učestvovali industrijski i akademski partneri, aglomeracijska zajednica i lokalno stanovništvo.

U tu svrhu sprovedena su dva eksperimenta vezana uz usluge autonomne i električne mobilnosti, uključujući sveobuhvatno validacijsko ispitivanje u stvarnim uslovima:

-usluga deljene mobilnosti, testirane uz pomoć Renaulta ZOE kako bi se lokalna železnička stanica u Gazeranu direktno povezala sa poslovnim parkom Bel Air - La Foret u Rambouilletu (na jugozapadu Pariza)

-usluga prevoza putnika na kratkim relacijama unutar poslovnog parka Bel Air.

Određivanje tehnologija potrebnih za implementaciju autonomnih rešenja mobilnosti u ruralnim i prigradskim područjima.

Tehnička faza projekta Tornado zasnivala se na definisanju i razvoju rešenja za autonomnu vožnju, kao i razvoju komunikacione infrastrukture i tehnologija kako bi se:

-Povećala sigurnost: mašinska i programska oprema, ugrađena i daljinski povezana rešenja, povezanost vozila sa infrastrukturom itd.

-Udovoljilo posebnim zahtevima prigradskih i ruralnih područja: uski putevi, kružni tokovi, prepreke koje smanjuju vidljivost, nedostatak oznaka na putu, promene u vrsti terena, uski tuneli sa jednom saobraćajnom trakom…


Misija Grupe Renault je bila da ostvari 13 kilometara potpuno autonomne vožnje u spomenutim uslovima i tako direktno poveže železničku stanicu u Gazeranu sa poslovnim parkom Bel Air u Rambouilletu. Svrha ispitivanja složenih uslova vožnje u ruralnim i prigradskim područjima bila je sledeća:

-poboljšati perceptivne sposobnosti autonomnih vozila i omogućiti im da u stvarnom vremenu prepoznaju prepreke u krugu od 360 stepeni (vrsta prepreke, veličina i udaljenost od vozila)

-mogućnost lociranja i kontrole autonomnog vozila (sa dopuštenim odstupanjem od 20 cm od zadate putanje) kako bi se osiguralo da sledi putanju čak i na uskim putevima i različitim terenima

-odgovoriti na problem privremenog gubitka GPS signala i vožnje u uslovima nepostojeće vidljivosti, na primer prilikom vožnje tunelima sa jednom trakom

-postići brzinu koju putnici i drugi učesnici u saobraćaju smatraju uobičajenom, tj. brzinu od 70 km/h u autonomnom načinu rada.

Imajući to na umu, saradnici na projekatu odlučili su da ispitaju funkciju različitih komponenata povezane infrastrukture (povezani semafori i ugrađene kamere uz pomoć kojih vozila prepoznaju nevidljive prepreke). Ispitivanje slučaja upotrebe zaokruženo je stvaranjem usluge prevoza „od vrata do vrata” u poslovnom parku Bel Air. Reč je o autonomnom električnom shuttleu koji može prevesti do 10 ljudi i koji je ispitan na kružnoj ruti koja povezuje različite stanice u parku.

Kako bi prevoz putnika sa jednog kraja poslovnog parka na drugi bio siguran, u shuttle su ugrađeni novi sistemi naših partnera koji omogućavaju naprednu percepciju vozila, iskorišćavanje infrastrukturnih mogućnosti za širenje percepcije i automatizaciju sigurnosnih sistema. Testiranim vozilima Renault ZOE i shuttleom je upravljano uz pomoć iste mobilne aplikacije i naj način su sinkronizovani kako bi pružili nesmetanu uslugu tokom ispitivanja.

U dodiru sa stanovnicima

U drugoj fazi projekta Tornado bilo je važno otkriti kojim se oblicima prevoza lokalno stanovništvo služi i šta misli o autonomnim vozilima. Cilj je bio ispitati mišljenje stanovnika (očekivanja i sumnje) o mogućoj upotrebi usluga autonomnog prevoza u budućnosti, odnosno proceniti njihovo zanimanje za dopunu postojećih oblika mobilnosti ciljanim, sigurnim, deljenim i ekološki prihvatljivim opcijama.

Oko 100 korisnika usluge MobiLab u aglomeracijskoj zajednici Rambouillet Territoires bilo je uključeno u različite faze ovog projekta.

Svrha testiranja autonomnih vozila Renault ZOE i u vezi s tim povezanih radionica za zajedničko stvaranje bila je proučiti način za integraciju autonomnih vozila, pratiti promene u mišljenju stanovništva o novim tehnologijama i usavršavati projekat kroz nadogradnju i/ili prilagodjavanje tehničkih komponenata s obzirom na očekivanja zajednice korisnika koji su u ovom projekatu pokazali izuzetnu aktivnost. Na primer, korisnici su želeli autonomno vozilo koje se prilagođava stvarnim uslovima vožnje i koje pod zadatim ograničenjem može preći određenu rutu: zato Renault ZOE sada može samostalno voziti brzinom od 70 km/h (u odnosu na 50 km/h u 2019.).

Odgovor na zahteve zajednice

Električna, autonomna i deljenja mobilnost je rešenje za zajednice koje žele da povećaju mobilnost ljudi, posebno u slabije naseljenim područjima. I ne samo to. Takav oblik mobilnosti je ujedno sigurna i ekološki prihvatljiva opcija javnog prevoza. Aglomeracijska zajednica Rambouillet Territoires se odlučno uhvatila u koštac sa problemima mobilnosti ne samo zbog očekivanja lokalnog stanovništva, već i kako bi se povećala privlačnost vlastitog područja. Njeno uključivanje u projekat podržale su lokalne vlasti u aglomeraciji i departmanu. Osim rešavanja regulatornih problema, razvoja drumske mreže i sprovodjenja eksperimenata u okviru projekta Tornado, zajednici Rambouillet Territoires bilo je važno i učestvovanje korisnika u oblikovanju ove buduće usluge.

Timski rad javnosti i struke

Projekat Tornado vodi Jedinstveni međuministarski fond (Fonds Unique Interministériel) za regije, a finansiraju ga francuska investiciona banka Bpifrance i regionalne vlasti sa područja Île-de-France, Auvergne-Rhône-Alpes i Oksitanije. U projekatu su učestvovali brojni partneri iz srodnih područja koji su svojom stručnošću, veštinama i inovativnošću doprineli razvoju ove zajednice.

Saradnici na projekatu Tornado

-Voditelj projekta: Grupa Renault

-Glavni partner: Rambouillet Territoires

-Industrijski partneri: Lacroix City, Avairx, Exoskills, 4D-Virtualiz i EasyMile

-Akademski partneri: Univerzitet Gustave Eiffel, Tehnološki univerzitet Compiegne/laboratorija Heudiasyc, Institut Pascal, INRIA (Nacionalni institut za istraživanja u području digitalnih nauka i tehnologije) i UPPA (Univerzitet Pau i Pays de l'Adour)

-Izdavaoci sertifikata: Pôles labellisateurs: Mov’eo, ViaMéca i Aerospace Valley.

Komentari(0)

sortiraj