Priča o uspehu - 20 godina modela Škoda Fabia

Priča o uspehu karavan verzije modela Škoda Fabia započela je pre 20 godina, premijerom na sajmu automobila u Parizu

    foto: Škoda
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Prva generacija Fabia Combi, koja je lansirana godinu dana nakon hatchback verzije prve Fabia, u Češkoj je proglašena za „Car of the Year 2001“, osvojila je brojne obožavaoce. Bio je to jedan od najboljih malih karavan automobila koji nudi puno prostora za putnike i kapacitet prtljažnika koji se povećava sa 426 na 1.225 litara, dok je ukupna dužina karoserije iznosila samo 4,22 metra - vrednosti koje su se povećale kod narednih generacija. U kombinaciji s odličnim odnosom cene i performansi, njegova prostranost već dve decenije čini Fabia Combi popularnim svakodnevnim saputnikom, posebno među mladim porodicama.

Do danas je Škoda proizvela 1,5 miliona jedinica Fabia Combi, uključujući varijantu komercijalnog vozila Praktik. To znači da Combi ima udeo od 34 procenta svih Fabia isporučenih u tri generacije. Pored izuzetnog prostora, Fabia Combi je dokazao svoju vrednost već dve decenije modernim tehnologijama, širokim rasponom motora i brojnim opcijama opreme. Škoda takođe nudi posebne varijante modela, na primer, za ljubitelje vozila s robustnim terenskim izgledom i one koji preferiraju sportski izgled.

Šest pogonskih agregata i bogatra oprema

Prva generacija modela Škoda Fabia Combi, koja se proizvodila od 2000. do 2006. godine, osvojila je kupce ne samo svojim izdašnim prostorom, već i bogatom standardnom opremom i brojnim modernim opcijama. U to su vreme već bili dostupni navigacioni sistem, tempomat, parking senzori, elektronska kontrola stabilnosti ESC i automatska kontrola klime, uključujući hlađenje za pregradu za rukavice. Držač čaše za vozača bio je preteča kasnijih Simply Clever ideja.

Što se tiče pogonskih sistema, bila su dostupna četiri benzinska motora zapremine 1,4 i 2,0 litra i snage od 60 KS do 115 KS. Škoda je takođe ponudila dva 1,9-litarska dizel motora snage 64 KS ili 100 KS. Prva generacija Fabia Combi bila je dostupna i kao varijanta komercijalnog vozila Praktik. Naslednik modela Forman Praktik imao je dva sedišta i tovarni prostor podeljen fiksnom pregradom. Limeni paneli u istoj boji kao i vozilo, zamenili su zadnja bočna stakla, a prtljažnom prostoru moglo se pristupiti kroz vrata prtljažnika ili zadnja desna vrata.

Sa off-road stajlingom

Škoda je ponudila model Fabia Combi u varijanti Scout od druge generacije (2007. do 2013.). Plastične obloge u sivoj i srebrnoj boji napred i pozadi, kao i obloge luka točka odlikovale su robustan izgled modela koji je standardno imao aluminijumske felne od 16-inča. I unutrašnjost se bazirala na uspešnim Scout modelima iz drugih serija, sa specifičnim presvlakama i ukrasnim trakama. Dizel motori sa pumpom mlaznice zapremine 1,4 i 1,9 litra i 80 KS ili 105 KS i benzinski motori sa 85 KS ili 105 KS isporučuju snagu na prednje točkove putem manuelnih petostepenog ili šestostepenog automatskog menjača.

Na zahtev je bio dostupan i putni paket koji je imao nešto veći razmak od tla. U trenutnoj trećoj generaciji Fabia Combi, ova varijanta opreme nosi ime Scoutline i sadrži slične detalje - jedinstveni prednji spojler i robustan, mat crni zadnji branik sa srebrnim oblogama, mat crne obloge luka točka, spoljašnje retrovizore i krovne šine u srebrnoj boji i alu felne od 16-inča. Fabia Combi Scoutline sa pogonom na prednje točkove dostupna je sa svim motorima u toj paleti.

Sportski sektor - RS i Monte Carlo

Škoda Fabia Combi takođe ima sportsku stranu, posebno kao RS verzija. U drugoj generaciji modela Fabia, kombinacija slova koja označava „Rally Sport“ koristi se na Combi verziji, kao i na hatchback modelu. Odlikuje se karakterističnim RS sportskim izgledom, a zahvaljujući 1.4 TSI motoru nudi izvanrednu dinamiku vožnje. Kombinacija mehaničkog i turbopunjača daje snagu od 180 KS. Vrhunski model serije, koji se nudio od 2010. do 2014. godine, standardno je imao sedmostepeni DSG. Modeli Monte Carlo, koji su deo Fabia Combi modela od druge generacije, takođe odražavaju istoriju brenda u segmentu relija. Imaju sportsku spoljašnjost sa upečatljivim crnim detaljima i sportskom suspenzijom. Pretežno crna unutrašnjost dolazi sa sportskim sedištima, a u trenutnom modelu s integrisanim naslonima za glavu i crvenim trakama, kožnim sportskim volanom i ekskluzivnim ukrasnim trakama i dodacima.

Revolucija u pogledu prostora

Izuzetno velikodušan prostor već je dvadeset godina prepoznatljiva karakteristika modela Škoda Fabia Combi. Minimalni kapacitet prtljažnika povećan je za više od 100 litara tokom ovog perioda. Prva generacija Fabia Combi nudila je kapacitet prtljažnika od najmanje 426 litara, koji bi se preklapanjem zadnjih sedišta mogao proširiti na 1.225 litara. Predstavljanjem druge generacije, osnovna zapremina se povećala na 480 litara, maksimalna zapremina porasla je za impresivnih 235 litara na ukupno 1.460 litara, a time i na nivo koji se inače nalazi samo u vozilima kompaktne klase. Treća generacija predstavljena je 2014. godine i konačno je uspostavila model Fabia kao vozilo za veće udaljenosti. Zapremina prtljažnika porasla je za dodatnih 50 litara na 530 litara.

Pregled generacija modela Fabia Combi

Fabia Combi 1. generacija (2000 do 2006) - 574.600 automobila

Fabia Combi 2. generacija (2007 do 2013) - 513.400 automobila

Fabia Combi 3. generacija (2014 do danas) - 382.900 automobila

Komentari(0)

sortiraj