Predstavljen novi Fiat 500L

Iz Italije stižu lepe vesti! Kako navodi automobilska kompanija Fiat, porodica 500 bogatija je za tri nova člana



Pokušaćemo da u kratkim crtama predstavimo novi italijanski model. Na vama je da presudite koji je lepši, stari ili restilizovani Fiat 500L Ili, već sasvim nešto treće… Naše mišljenje je da svaka velika promena na automobilu je više nego dobrodošla. Međutim, „šminka” je jedno, a novi automobil sasvim nešto drugo!

Posle punih pet godina na svetsko tržište stiže restilizovani model Fiat 500L, i to u tri varijante - Urban, Cross i Wagon. Najprostraniji od svih modela porodice 500 sada ima još više tehnoloških sadržaja. Kako najavljuje italijanski proizvođač automobila, prepoznatljivi stil ovog modela je još očigledniji u ovoj osavremenjenoj verziji, na kojoj je čak 40 odsto svih komponenata novo!

Fiat 500L je dizajniran tako da naglasi pripadnost porodičnoj liniji samog modela. Agregati koji najviše odgovaraju posebnim potrebama vozača izabrani su za različite identitete modela. Linija benzinskih motora obuhvata 1,4-litarski 16V motor, sa snagom od 95 KS, 1,4-litarski 16V TJet, koji isporučuje 120 KS, kao i 0,9-litarski TwinAir od 105 KS. Liniju kompletiraju benzinski i TNG 1,4-litarski TJet motor, sa 120 KS, kao i benzinski i metanski 0,9-litarski TwinAir, sa motorom snage od 85 KS. Ponudu upotpunjjuju dva dizel motora 1,3 16V MultiJet sa 95 KS, izveden sa Dualogic prenosom i 1,6 16V MultiJet od 120 KS. Svi motori u skladu su sa Euro 6 standardima i uspešno kombinuju izvrsne performanse i ekonomičnu potrošnju goriva. Agregate prate petostepeni i šestostepeni manuelni menjači, kao i Dualogic automatski stepen prenosa.

Stil eksterijera izražava sve upečatljive elemente koji su karakterisali ovaj model tokom čitave njegove istorije, još od pojave njegovog legendarnog prethodnika, sa još kompletnijim identitetom. Najočiglednija veza sa prošlošću ogleda se u setu sa „brkovima i znakom” na trapezoidnom prednjem delu, gornjim farovima sa hromiranim elementima, kružnog i dinamičnog izgleda, i donjoj svetlosnoj grupi sa LED dnevnim svetlima, koja podsećaju na grafiku dve „nule" u oznaci 500. Ovim fino stilizovanim detaljem, novi 500L jasno naglašava svoj identitet čak i u mraku. Pored toga, prednji branik u prepoznatljivoj trapezoidnoj izvedbi, sa hromiranom, ukrašenom trodimenzionalnom mrežom donje rešetke, daje ovom automobilu atraktivan i veoma elegantan izgled. U isto vreme, hromirane trake koje vuku pogled na blatobrane, odražavaju čvrstoću i individualnost. Sa ovim izmenama, prednji deo novog modela 500L je još izražajniji i zavodljiviji. Glavna stavka u zadnjem delu su hromirani umeci koji naglašavaju osećaj pripadnosti ovoj liniji vozila, kao i horizontalni elementi. Svetla za maglu i vožnju unazad se nalaze u donjem delu branika.

Novi 500L Cross (bivši Trekking) ima jedinstven krosover izgled, sa novim branicima i donjom zaštitnom pločom, novim dvobojnim 17-inčnim felnama sa dijamantskom završnom obradom, i sa rešetkom hladnjaka smelog izgleda, elementima koji pojavu vozila čine sportskom i "mišićavom". Prati ga odlična tehnologija sa 7-inčnim dodirnim ekranom Uconnect™ HD Live. Model Cross je dugačak 4,28 metara, međuosovinsko rastojanje je 2,61, širina 1,8, a u visinu ide na 1,68 metara. Ovaj četvorotočkaš poseduje selektor za izbor tri različita režima, zavisno od stila vožnje i uslova na putu - Normal, Traction+ i Gravity Control. Osim izbora režima vožnje, avanturistički karakter automobila naglašen je posebnom opremom, klirensom višim za 2,5 centimetara, kao i stilskim detaljima iza kojih se krije jedinstveni izgled .

Urbana duša modela 500L nalazi svoj izraz u verziji Urban version, koja je dostupna u Pop Star i Lounge konfiguracijama. Ova verzija je u ponudi i kao Business konfiguracija, posebno namenjenja za profesionalce i poslovne korisnike, jer ima sedam sedišta. Model 500L Urban dugačak je 4,24 metara, sa međuosovinskim rastojanjem od 2,61, širinom od 1,78 i visinom od 1,66 metara.

Paket opreme Pop Star, koji je u ponudi u plavoj Bellagio boji, poseduje bogat paket standardne opreme, uključujući, konkretno, ABS i ESP funkcije, šest vazdušnih jastuka, kontrolu vožnje, multifunkcionalni technoleather upravljač, bočne retrovizore sa električnim podešavanjem i zagrevanjem, 3,5-inčni TFT ekran u boji, Uconnect™ radio uređaj sa Bluetooth funkcijom i glasovnim upravljanjem… Verzija Lounge je sa različitim tapacirungom, maska instrument table ima detalje sa tehničkom tkaninom, sistem upravljanja klimom je automatski i dvozonski, dok su od standardnih funkcija prisutni fiksan stakleni krov, hromirani umeci, svetla za maglu, 16-inčne alu-felne…

Verzija Wagon (bivši Living), koja je dostupan u konfiguraciji sa sedam sedišta, predstavlja savršeno rešenje za kombinovanje prostranosti i raznovrsnosti sa upečatljivošću i karakterom stila modela 500. Ovaj četvorotočkaš je najkompaktnije vozilo sa sedam sedišta na tržištu I dugačko je 4,38 metara. Posebno razvijeni ekskluzivni paketi na raspolaganju su za svaku verziju tako da omogućavaju unapređenje modela 500L kada je reč o stilu, povezivosti, udobnosti i bezbednosti, s tim da su cene niže, nego ako bi se svaka stavka kupovala posebno. To su paketi City, Comfort, Connect, Safety, Style i Style Plus.

Sve tri verzije odlikuju se vrhunskim sigurnosnim funkcijama poput sistema automatskog kočenja, koji je u upotrebi u gradskoj vožnji, pri brzinama ispod 30 km/h, a poseduju i najveći prtljažnik u klasi. Sa oborenim sedištima, kapacitet se povećava na 1.480 litara, odnosno na 1.784 litre kod modela Wagon. Unutrašnja konfiguracija je takođe krajnje fleksibilna, zahvaljujući čemu su korisnici u mogućnosti da ostvare do 1.500 unutrašnjih prilagođavanja.

Enterijeri su takođe potpuno novi, počev od dizajna instrument table. Opšti utisak je više haj-tek i još upečatljiviji, što demonstrira upadljivim znakom “500” na instrument tabli. Prostor za putnike generalno je udoban, pogodan, prilagodljiv i ispunjen svetlošću, sa obiljem pažljivo stilizovanih detalja i bogatstvom prepoznatljivih elemenata prethodnika. Prostor iza restilizovanog multi-funkcionalnog upravljača, sada sa dodatim hromiranim elementima, unapređenog je dizajna, sa dva okrugla merna instrumenta (brojač obrtaja i brzinomer) na obe strane 3,5-inčnog grafičkog displeja u boji. Savršena kombinacija upravljača i instrument table poboljšava vidljivost, što je dodatno unapređeno belim pozadinskim svetlom. Vozač takođe ima na raspolaganju inovativni TFT digitalni displej u koloru, sa kompletnim paketom korisnih informacija. Pored toga, na novom modelu 500L primenjen je inovativni koncept sa staklima sa svih strana, kojim se poboljšava osećaj kontrole na putu, i olakšava parkiranje, zahvaljujući zastakljenom A stubu. Prostran stakleni krov, čini prostor za putnike još svetlijim. Dostupan je u fiksnom „panelu” i sa električnim otvaranjem.

Dok gornji deo instrument table izražava novu ličnost, donji deo pruža pogodnost novih, prostranijih odeljaka za odlaganje, i uvodi nove komforne funkcije, poput centralnog naslona za ruke. Ručica menjača je redizajnirana i postavljena više za bolju udobnost u vožnji, i ukrašena je logotipom „500".

Komentari(4)

sortiraj
Nemanja Guzina 05:59 | 24.05.2017
Izgleda da nisu imali ni sredstava ni ideja da unaprede model koji se eto pokazao donekle uspesnim zbog cene i na prvi pogled velicine automobila. Nisu ni prvi ni poslednji koji ce da izbace nov model sminkajuci peethodni zarad marketinga
3 0 odgovori
Goga 21:34 | 23.05.2017
Samo nas zavaravaju vecina automobila je skoro ista kao stari a predstavljaju ih kao nove!
1 0 odgovori
David 21:09 | 23.05.2017
Sta je ovde novo? Jedino novo je sto je dat dobar komentar Sminka i nista drugo. Bravo
0 0 odgovori
Ljuba 21:03 | 23.05.2017
Bravo za komentar Makine. NISTA NOVO. Daleko je ovo od novog automobila. Sve isto.
0 0 odgovori