​Porsche Panamera 4S- Remek-delo na četiri točka

Gleda ON mene, gledam ja njega… Imam utisak da misli ovaj „džudža” nije vozio i stiskao papučicu gasa više od 1,2 kubika. Sada našao da „gazi” mene





Kao da ga čujem šta misli i priča u sebi, dok mu prilazim metar po metar. Čeka me na parkingu Beogradskog sajma. Mislim se nešto, prijatelju pa ti ne znaš da sam onomad u Španiji na test stazi Formule 1 tvom kolegi iz Mercedesa C-klasi od 6,3 kubika i 571 konjske snage cepao gume i isterao dušu iz njega kroz auspuh, i to u krugu od 100 kilometara. Držao sam mu papučicu gasa, kao beba zvečku.

Ali, prođe mi misao, u garaži moj Dragane ti stoji “Škodilak” star 15 godina, voziš se autobusom 511, šipku u busu držiš 25 dana mesečno do grada, preskačeš stanice, bežiš od kontrolora… Međutim, kako mu se sve više priblžavam zaboravljam i ridžovane, autobus, najbolje prijatelje, znojim se i ujedno skupljam hrabrost da od našeg dobrog prijatelja preuzmem ključ i sednem u ovu grdosiju na četiri točka, razvučem mu papučicu gasa i odem u nepoznato… Napominjem, dobrog prijatelja, jer je stvarno dobar… Na leb da ga mažeš. Zašto? Pa, zato što treba da daš nekom automobil vredan 140.000 evra, a da ti ga vrati čitavog, neogrebanog... Snalazimo se kako umemo, jer ovi iz Poršea u Srbiji čuvaju njihova vozila kao zmija noge ili kao baba Pionirove mentol bombone od unučića, u džepu od kecelje. Babe i daju po koju bombonu kad im unučići dođu na raspust, a ovi… Plaše se i misle da su samo oni preko veze položili vozački ispit i znaju da voze ove skupocene sportske automobile. Oni su manje više ne bitni u ovoj priči, bar za sada… Spremni smo da prihvatimo izazov na četiri sportska točka i ispunimo sva njegova očekivanja kada smo mi iz WWW.MAKINA.RS u pitanju. A njemu… Bilo je totalno sve jedno ko ga jaše. Ja, vlasnik, moj burazer, teča iz Fojnice ili već neko treći… On je jednostavno PORSCHE PANAMERA 4S!!!

Šalu na stranu, s ponosom možemo reći da smo na jedan dan u rukama imali Panameru i konstatovali da je ON prava adranalinska bomba za svakog vozača! Bezbednost i sportska vožnja kod Porsche-a se često izgovara u jednom dahu. U ovom četvorotočkašu sve „miriše" na luksuz. Različit i u isto vreme moderan, nudi najviše od elegancije i sportskog imidža. Simbol prestiža i sinonim vrhunske estetike, Panamera nastavlja blistav put Porsche sportskih vozila kao novi izraz prepoznatljivog statusa i sofisticiranog ukusa pravih ljubitelja vodeće svetske automobilske marke iz Štutgarta.

Ispod haube moćan agregat

U svakom trenutku će vam pružiti opuštenu i bezbednu vožnju u svim mogućim uslovima. Sve je prilagođeno vozaču, od volana, papučice gasa, menjača, preglednosti, a ispod haube „kuca" srce moćnog agregata. Nova „ljuta mašina" izgleda više nego odlično, a ovaj nemački proizvođač automobila s pravom očekuje čudo od svoje prve limuzine, odnosno kupea sa četvoro vrata. Proizvođač iz Štutgarta je na prvom mestu istakao „čistoću" modela, vešto skrojenog na platformi „kajena", u kojem je iskorišćena najsavremenija tehnologija kako bi se smanjile potrošnja goriva i emisija ugljen-dioksida.

Automatski menjač sa dvostrukim kvačilom i start-stop sistem doprinose uštedi od pet odsto goriva. Elektronika kontroliše hlađenje motora, a Panamera je dobila i pneumatike niskog otpora pri kotrljanju, kao i savremeni kočioni sistem. Ova nemačka uzdanica, duga 4,9 metara, u unutrašnjosti ima mesta za četiri odrasle osobe i za Porsche vrlo izdašan prtljažnik od 445 litara. Bezbednost i udobnost su na vrhunskom nivou, a za performanse je zadužen benzinski agregat 3.0 koji razvija vrhunskih 440 konjskih snaga.

„Nabildovan” je moćnom opremom i elektronskim asistencijama. Kada stisnete papučicu gasa, ovaj gorostas se bukvalno zakucava za asfalt. Za četvorotočkaša ove klase i veličine ne troši puno. U gradskoj vožnji iz rezervoara „iscuri" 15 litara benzina dok je na otvorenom putu, do brzine od 160 km/h, potroši 10 litara. Ukoliko vam je papučica gasa uvek na maksimumu, onda morate imati “cistrnu iza sebe” kako bi vam dolivala non-stop benzin.

Limitriran na 295 km/h

Iz mesta do 100 km/h stigli smo za nešto manje od pet sekundi i za njega možemo reći da je pored udobnosti i luksuza prava aždaja na drumu. Na auto-putu Panameri smo isterali čitavih 245 km na čas pripomognuti sjajnim ESP sport sistemom! I pri ovoliko velikoj brzini, kao i rizik da nam oduzmu vozačku dozvolu, imali smo apsolutnu kontrolu nad vozilom. Moramo reći i da nam je instrument tabla sve važne informacije predstavljala direktno u vidnom polju, što je pri velikim brzinama veoma važno. Vožnja na otvorenom putu bila je pomešana sa velikom dozom straha, adrenalina i strasti! Na „cajgeru” je ispisana maksimalna brzina od 330 km/h, a limitirana je na fantastičnih 295! Inovativni osmostepeni automatski menjač sa dvostrukim kvačilom je čvrsto spojen sa motorom, koji se odlikuje brzom promenom stepena prenosa, a tako se pojačava i efekat kočionog sistema.

Vožnja u tri režima

Dodatna impresivna odlika Panamere su stalni pogon na sva četiri točka, novi dodaci šasiji i inovativni pogonski, dinamični sistemi koji unapređuju performanse vozila sa standardnom i off-road vožnjom. „Vozi” se u tri režima - Sportska, Off-road i Normal. Izuzetno snažna kabina za putnike zajedno sa prednjim i zadnjim zonama deformacije predstavlja efikasnu osnovu sistema za zaštitu putnika. Raspolaže sa devet vazdušnih jastuka koji se razvijaju po potrebi, u skladu sa vrstom i ozbiljnošću nezgode.

Kabina za desetku

Unutrašnjost donosi „poplavu" iznenađenja. Ima velikodušni prostor u predelu za noge, ramena i glavu. Sam pogled na dizajn unutrašnjosti nesumnjivo pokazuje njegovu lepotu. Koža puca na sve strane, od sedišta, pa sve do vozačevih cipela… Izražajna centralna konzola predstavlja oličenje snage sportskog vozila, blagi prevoji instrument table na strani suvozača pružaju osećaj prostranosti naglašavajući kvalitete vozila na duge staze. Ručice za vrata i tasteri za podešavanje sedišta su ugrađeni vrhunski i precizno, a centralne panele krase dekorativni kožni prošivi. Njenim centralnim delom dominira veliki TFT ekran koji prikazuje sve moguće sisteme, a sve ručice su jasno vidljive i sve su nadohvat ruke. Stilizovane linije unutrašnjosti, prelep izgled i izuzetno lako rukovanje čine ovaj model veoma prepoznatljivim. Svi elementi napravljeni su od najkvalitetnijih materijala, a konforna sportska sedišta se elektronski pomeraju u nekoliko položaja.

Pleni i osvaja na svakom koraku

Prednjim delom vozila dominira moćni dizajn maske hladnjaka sa centralno postavljenom Porsche-ovim znakom na haubi. Nova stilizovana svetla imaju visok kvalitet, kao i LED dnevna svetla sa hromiranim umecima integrisana u branike. Sa strane vozila izdužene linije naglašavaju kvalitet vozila čije kompaktne proporcije definišu široko međuosovinsko rastojanje i kratak prepust. Sa prelaza od bočnih prozora u zadnjem delu vozila do zadnjeg vetrobranskog stakla nijedan stub nije vidljiv. Sve to, zajedno sa savršeno uklopljenom zadnjom svetlosnom grupom iz dva dela sa LED tehnologijom, od optičkih vlakana i spuštenim krovom sa velikim usmerivačem vazduha, čine harmoničan dizajn ove sportske limuzine. Posebno je interesantna bočna linija kada su staklene površine u pitanju, kao I zakošena linija krova, čime su Poršeovi dizajneri napravili sojevrsnu posvetu, reklo bi se modelu 911. Sofisticirane linije, precizni prelazi I visoko-kvalitetna izrada kreiraju skladan spoj sportskog kvaliteta I elegancije enterijera.

Aktivna pomoć prilikom parkiranja i kamera za vožnju unazad poboljšavaju bezbednost. Prilikom parkiranja monitor prikazuje projekciju kako da parkirate Panameru bez ogrebotina u izuzetno vidljivom tonu. Sa ovom kamerom i loši vozači mogu bez greške da parkiraju automobil.

Skupa igračka

Jedan tekst je svakako mali kako bi opisali sve čari koje nudi ova nemačka sportska perjanica. Za kraj moramo reći da je u Panameri sve moćno, snažno i luksuzno. Ima lepo osmišljen prostor oko vozača, što je najbitnije, kao i perfektni motor ispod haube. Putnici mogu u svim režimima vožnje da uživaju, kao u pravom mlaznom avionu. Međutim, ono što ostaje jeste da se skupi tih tričavih 140.000 evra! Za neke malo, za nekog puno, a za treće „svetlosna godina”. Za one koji nemaju novca, može se reći da ostaje žal i večiti san što ga baš oni nemaju. Ali, ako vam je lakše, i pored toga što smo ga iskreno nahvalili, a to 100 odsto i zaslužuje po našim merilima, za ovaj automobil zaista ne vredi da se odvoji toliki novac. Ne samo za njega, već i za mnoge druge skupocene automobile u toj klasi.

Više slika sa ovog nesvakidašnjeg putovanja možete videti na našoj Facebook stranici makina.rs

Tekst

Dragan Stanimirović

LIČNA KARTA

Zapremina 3,0

Snaga 440 KS

Ubrzanje 5 sekundi

Potrošnja 10 – 15l

Maksimalna brzina 295 km/h

Cena 140.000 evra

Komentari(5)

sortiraj
Tole 22:25 | 23.07.2017
Svaka cast. Konacno neko da se razlikuje od drugih. Bravo Dragane ovo je fenomenalno.
15 2 odgovori
Nenad 17:29 | 30.06.2017
Alal vera kumasine....
4 2 odgovori
Dusan 09:39 | 29.06.2017
Teca iz Fojnice aaaaahahahahahahahahha.... Bravo hahahahha
19 2 odgovori
Danijela 08:54 | 29.06.2017
Jednog dana, jednog dana nadam se jednom krugu bar za dvadeset godina
2 0 odgovori
Če 08:52 | 29.06.2017
BRAVOOOOOOOOOOOOOOO
3 2 odgovori