Perjanica brenda slavi jubilej - Prva generacija modernog Škoda Superb puni 20 godina

Škoda Superb, model proizvođača automobila iz Mlada Boleslav, danas slavi 20 godina postojanja

    foto: Škoda
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Limuzina duga 4,8 metara s prostranom unutrašnjošću, snažnim, ali ekonomičnim motorima i brojnim karakteristikama bezbednosti i udobnosti, debitovala je na Međunarodnom sajmu automobila (IAA) u Frankfurtu na Majni. Škoda sada nudi, treću generaciju modela kao hatchback ili karavan, opciono je dostupna i sa pogonom na sve točkove i kao Superb iV s plug-in hibridnim pogonom.

Škoda ima dugu tradiciju proizvodnje modela srednje veličine i premium modela. Već 1907. godine, dvanaest godina nakon osnivanja Laurin & Klement u Mlada Boleslav, novopečena kompanija lansirala je Type FF, vozilo koje je nudilo pravi luksuz. Linijski motor sa osam cilindara dizajniran je u istom pogonu, kao i sledeći modeli s motorima koji su bili izuzetno snažni. Oni su takođe bili opremljeni inovativnim Knight sistemom upravljanja klizanjem između ostalih karakteristika. Između 1925. i 1936. limuzinu Škoda Hispano-Suiza koristio je tadašnji predsednik Republike Tomaš Garrigue Masaryk, pored brojnih drugih istaknutih osoba tog vremena. Početkom tridesetih godina prošlog veka, proizvođač automobila iz Mlada Boleslav nudio je široku paletu modela sa šestocilindričnim (Škoda 633, 645 i 650) ili osmocilindričnim motorima (Škoda 860).

Međutim, novi model sa oznakom Superb postao je perjanica češkog proizvođača. Ovaj se naziv prvi put pojavio u internim dokumentima kompanije 22. oktobra 1934. godine. Serijska proizvodnja započela je u proleće 1935, a do 1949. gotovo 900 jedinica modela Škoda Superb sišlo je s proizvodne trake u pet varijanti - uz šestocilindrični 640 Superb (1934-1936) proizvedeni su i modeli Superb Type 902 (1936), Superb Type 913 (1936-1939), Superb 3000 OHV Type 924 (1938-1949) i Sueprb 4000 Type 919 (1938-1940) sa V8 pogonskim agregatom. Mnogi od ovih modela imali su prilagođena tela izrađena prema specifikacijama tačno određenih kupaca.

Povratak i debi za pamćenje

Godine 2001. Škoda je ponovno uvela oznaku modela i predstavila prvu generaciju moderne Škoda Superb. Ovim lansiranjem češki proizvođač automobila naglasio je njegov dinamičan razvoj nakon što se pridružio Volkswagen Grupi 10 godina ranije. Nakon premijere kompaktnog modela Octavia 1996. godine, ovo je označilo povratak brenda Škoda u segment velikih porodičnih automobila. Početkom septembra 2001. godine, čak i pre službene premijere, Superb je prevezen u dvorac Lány u centralnoj Češkoj, gde je tadašnji češki predsednik i veliki ljubitelj automobila Václav Havel odvezao novu limuzinu na detaljnu test vožnju.

Službeno predstavljena na IAA u Frankfurtu

Škoda Superb je službeno predstavljena na IAA u Frankfurtu na Majni 11. septembra 2001. godine. Model dužine 4.803 mm, širine 1.765 mm i visine 1.469 mm s pogonom na prednje točkove imao je međuosovinski razmak od 2.803 mm. Ponuda motora za limuzinu uključivala je tri benzinska i dva dizel pogonska agregata. 2,0-litarski četvorocilindrični motor proizvodio je 115 KS, drugi benzinski motori bili su 1,8-litarski četvorocilindrični turbo sa 150 KS, a vrhunska verzija bila je 2,8-litarski V6 sa 193 KS. S ovim pogonskim agregatom, Superb je postizao najveću brzinu od 237 km/h. 1,8-litarski četvorocilindični turbo motor sa 150 KS i 2,8-litarski V6 takođe su imali inovativnu tehnologiju sa pet ventila. Za kupce koji traže niske operativne troškove, 1.9-litarski TDI sa 130 KS bio je idealan model, sa standardnom potrošnjom od samo 5,7 litara na 100 km. Druga alternativa bio je šestocilindarski TDI od 2,5 litra i snage 155 KS. U njega se standardno ugrađivao šestostepeni menjač, a petostepeni Tiptronic automatski menjač takođe je bio dostupan u kombinaciji s dva V6 motora.

Osim vrhunskog dizajna, Škoda Superb takođe se može pohvaliti brojnim inovativnim bezbednosnim karakteristikama. Kočioni sistem došao je s ABS i EDS, a paket protiv proklizavanja ASR takođe je bio deo paketa. Verzije sa šest cilindara visokih performansi takođe su imale koristi od elektroničkog stabilizacijskog sistema ESP, uključujući asistenciju za kočenje, koji se u to vreme nije široko koristio.

Dva prednja vazdušna jastuka i dva bočna vazdušna jastuka na prednjim sedištima, po jedan za vozača i suvozača, zaokružili su opsežnu bezbednosnu opremu. Dodatni vazdušni jastuci za glavu za zaštitu putnika napred i pozadi bili su dostupni kao opcija. Ostali detalji opreme koji su svedočili o doslednom tehničkom razvoju tadašnjih Škoda modela uključivali su biksenonske farove sa integrisanim peračima prednjih svetala, električno podesiva i grejana prednja sedišta, automatski klima uređaj Climatronic i navigacioni sistem u boji.

Serijska proizvodnja novog Škoda Superb pokrenuta je 1. oktobra 2001. u fabrici Kvasiny nakon što je lokacija potpuno modernizovana po ceni od 200 miliona evra. Do kraja godine proizvedeno je 581 vozilo pre nego što su prve jedinice udobne limuzine isporučene u proleće 2002. godine, s uključenom doživotnom garancijom mobilnosti. Uspešna karijera prve moderne SUPERB generacije završila se 2008. godine. Više od 136.000 jedinica izgrađeno je na proizvodnim lokacijama u Češkoj, kao i u Kini, Ukrajini i Kazahstanu.

Naslednik nudi još više mogućnosti

U martu 2008. godine, Škoda je predstavila sledeću generaciju modela SUPERB na sajmu automobila u Ženevi. Godinu dana nakon lansiranja notchback varijante na tržište s inovativnim vratima Twindoor, sledila je još jedna karoserija 2009. godine sa modelom Superb Combi. Do 2015. godine češki proizvođač automobila proizveo je 618.000 jedinica modela Superb druge generacije, koji su 2009. godine dobili nagradu „Luksuzni automobil godine“ britanskog časopisa Top Gear.

Treća generacija modela Superb izazvala je senzaciju na svetskoj premijeri u Pragu 2015. godine, i to ne samo svojim dizajnom, još izdašniji prostor, širok raspon savremenih sistema asistencije i visoko efikasni motori dobro su prihvaćeni od strane novinara i kupaca. Istovremeno, treća generacija modela Superb uvela je nekoliko tehničkih inovacija u paletu modela češkog proizvođača automobile - uz Dynamic Chassis Control (DCC) adaptivno podvozje, pomoć pri parkiranju i trozonska klimatizacija po prvi put su bili dostupni. Prostrani SUPERB COMBI iste je godine dodat asortimanu.

U poslednjih 20 godina isporučeno 1,5 miliona modela Superb

Škoda Auto napravio je sledeći korak u jesen 2019. godine, pokrenuvši proizvodnju modela SUPERB iV s plug-in hibridnim pogonom. Sistemska snaga modela iznosi 218 KS sa dometom do 62 km (WLTP) u načinu rada samo na električni pogon. Do danas je Škoda Auto proizvela više od 700.000 jedinica trenutne SUPERB generacije. U poslednjih 20 godina, Škoda Auto je isporučila oko 1,5 miliona jedinica modela Superb.

Komentari(0)

sortiraj