Opel - Jači od snega, leda i zime

Sa brojnim karakteristikama vezanim za bezbednost i komfor, automobili iz Riselshajma doprinose tome da vožnja tokom zime bude bezbednija i opuštenija





Noći postaju duže, a putevi zaleđeni i klizavi. Krajnje je vreme za prilagođavanje zimskim temperaturama i uslovima na drumu, a oni koji žele da se osećaju opuštenim u navedenim uslovima, voze Opel. Tako bar tvrdi ovaj nemački proizvođač automobila. Sa adaptivnim AWD integralnim pogonom, IntelliLux LED® prednjim svetlima, Opelovi automobili su spremni za ono najgore što zimsko doba može da donese.

Čvrsto prijanjanje

Zimske gume obezbeđuju bolje prijanjanje na voznu podlogu i kraći kočioni trag prilikom vožnje u snežnim uslovima. Dubina šara gaznog pojasa od četiri do pet milimetara je od vitalnog značaja, a same gume ne bi trebalo da iza sebe imaju više od šest zima. Na klizavim površinama, odgovarajuća trakcija je isto toliko važna koliko i adekvatni pneumatici. U zavisnosti od modela, Opel nudi inteligentne sisteme kontrole trakcije od IntelliGripa do adaptivnog integralnog pogona sa vektorisanjem obrtnog momenta. Sa IntelliGrip tehnologijom, vozač novog Opel Grandland X SUV-a može da bira između pet režima vožnje - uključujući „blato“ i „sneg“. IntelliGrip prilagođava distribuciju obrtnog momenta na prednje točkove, dozvoljavajući proklizavanje kada je neophodno i prilagođavajući u isto vreme kontrolno mapiranje na papučici gasa. U kombinaciji sa automatskim menjačem, IntelliGrip optimizuje tačke promene stepena prenosa u odnosu na vladajuću situaciju na putu, dodatno unapređujući bezbednost i komfor.

Kao dodatnu opciju, budući vozači mogu odabrati pogon na sve točkove u cilju sigurne vožnje na klizavim površinama. Primera radi, bestseler, Opel Mokka X SUV, u cilju ostvarivanja čvrstog prijanjanja na blatnim, snežnim i ledenim površinama koristi adaptivni AWD sistem, koji distribuira obrtni moment po potrebi u deliću sekunde, od ekonomičnog, 100-odstotnog pogona na prednje točkove, do raspodele po osovinama u odnosu 50:50, na taj način osiguravajući najbolju moguću trakciju. Pogon na sve točkove je nakratko dostupan nakon svakog startovanja motora, čim vozač pritisne papučicu kvačila, što sprečava proklizavanje točkova prilikom polaska. Kada je automobil u pokretu, sav obrtni moment se isporučuje na prednje točkove zarad što bolje ekonomičnosti, sem u slučaju kada uslovi na putu i zahtevaju drugačiju distribuciju.

U cilju ostvarivanja najvišeg nivoa performansi i efikasnosti, nova Opel Insignia koristi adaptivni pogon na sve točkove sa vektorisanjem obrtnog momenta, kao i modul zadnjeg pogona koji funkcioniše uz pomoć sistema dvostruke spojnice bez diferencijala. Insignijin AWD pogonski sistem može da isporuči obrtni moment na jedan ili oba zadnja točka nezavisno, na taj način omogućujući sposobnost vektorisanja obrtnog momenta dostupnim u kompletnom rasponu kada je o performansama reč. Prilikom vožnje u krivinama, više obrtnog momenta se šalje na spoljni zadnji točak, poboljšavajući na taj način rotaciju oko vertikalne ose koja prolazi kroz težište vozila, tako da Insignia preciznije obavlja skretanje, sa spontanijim odzivom u odnosu na komande vozača. Ova inteligentna upotreba distribucije obrtnog momenta, poznata kao prigušivanje rotacije oko vertikalne ose rezultira neutralnim ponašanjem vozila, što automobil čini stabilnijim i upravljivijim u krivinama.

Pretvaranje noći u dan

Vlažni, snežni i ledeni uslovi na putu su obično praćeni i uslovima slabe vidljivosti tokom većine dana u okviru zimskih meseci. Ipak, Opel za to ima izvanredan lek. Adaptivna, potpuna LED prednja svetla ili IntelliLux LED® matrične farove, kao što su oni na Astri i novoj Insigniji. Adaptivna LED matrična svetla (32 LED elementa, 16 sa svake strane, poslednje generacije na novoj Insigniji), prilagođavaju se u odnosu na vladajuću situaciju na putu i saobraćaju, omogućujući vožnju sa dugim svetlima, bez zaslepljivanja ostalih učesnika u saobraćaju. Ona takođe osiguravaju da ljudi ili životinje blizu puta budu uočeni ranije nego sa konvencionalnim kratkim svetlima.

Polazak u prijatnom, toplom ambijentu

Dobra ideja je isplanirati dodatno vreme da bi se očistio sneg i odledio led sa automobila pre samog polaska. Opelovi kupci ne treba time da se opterećuju ukoliko je njihov automobil opremljen stacionarnim grejačem. Zahvaljujući tajmeru sa daljinskim upravljanjem ili automatskom programiranju u skladu sa podacima senzora temperature, putnički odeljak je prijatan pre nego što bilo ko uđe u automobil, prozori su odleđeni a motor zagrejan. Stacionarno grejanje na taj način nije samo karakteristika koja se tiče komfora. Sa zagrejanim motorom, uljem i katalizatorom koji ostvaruju radnu temperaturu brže, habanje i emisija pri polasku su redukovani. Opciono, fabričko stacionarno grejanje je dostupno na Opel Vivaru i Movanu, lakim komercijalnim vozilima, kao i na Corsi, Astri, Cascadi, Mokki X, Insigniji i Zafiri.

Jednako korisni su sistemi odleđivanja, poput grejanja spoljnih stakala i vetrobrana, kao što je slučaj kod Opel Insignije i Grandlanda X. Vetrobran se tiho i bezbrižno odleđuje pritiskom na dugme, putem sistema grejanja uz pomoć tankih žica. Grejanje vetrobrana takođe prevenira magljenje pri visokoj vlazi, dodatno unapređujući vidljivost i bezbednost. Opelova vozila takođe imaju dodatne elemente koji čine boravak u automobilu prijatnijim. Većina vozila, primera radi, u ponudi ima grejanje obruča volana. Potrebno je manje od minute da vozač oseti toplinu u rukama.

Kada su „spa“ atributi u pitanju, grejana, višestruko podesiva i ergonomski sertifikovana AGR sedišta od strane specijalista iz Aktion Gesunder Rücken, predstavljaju šlag na tortu. Ova ultramoderna sedišta obezbeđuju svakome da pronađe idealnu poziciju sedenja zahvaljujući brojnim funkcijama podešavanja. Opciona Premium AGR sedišta osiguravaju opušteno putovanje svojom jedinstvenom kombinacijom podešavanja bočnih potpornih jastučića, masaže, grejanja zimi i ventilacije leti. Kao dodatni luksuz, za putnike na zadnjoj klupi je takođe obezbeđeno grejanje spoljnih sedišta, i to u Opel Astri i Insigniji, kao dodatni izvor topline.

Vozači i putnici na taj način mogu jednostavno da uđu u svoj Opel bez zimskih kaputa ili rukavica. Zahvaljujući čitavoj lepezi opcija grejanja, oni se mogu osećati prijatno i bezbedno već pri samom polasku na putovanje. Uz to, sloboda pokreta i vezivanje pojaseva nisu ograničeni suvišnom odećom.

Komentari(0)

sortiraj