Oliver Stefani - Škoda Octavia osvojila nove dimenzije

Direktor Škoda dizajn sektora Oliver Stefani naglašava da je Škoda lansiranjem četvrte generacije najprodavanijeg modela Octavia osvojila nove dimenzije

    foto: Škoda
    Podeli




Nova generacija modela Octavia je prepoznatljiva na prvi pogled. Veća je i zahvaljujući novim proporcijama i Škoda dizajn stilu, još je emotivnija i dinamičnija od prethodne verzije! Novi prednji deo, uži prednji farovi i novi dizajn krovnih nosača, naglašavaju izduženu siluetu Octaive Combi, dok Limo verzija izgleda elegantno kao coupe. Novi koncept enterijera kombinuje fantastičnu prostranost i funkcionalnost sa najkvalitetnijim materijalima i pametnim detaljima. Inovativna connectivity rešenja i novi sistemi za asistenciju podižu komfor i bezbednost na viši nivo.

Ishod je najbolja Octavia svih vremena! Prostranija, praktičnija i bezbednija više nego ikada pre. Otkrivajući svoju poslednju generaciju baš kada slavi 60-togodišnjicu, Škoda je napravila ogroman iskorak. Octavia je značajno doprinela razvoju kompanije i brenda tokom poslednjih šest decenija. Nova generacija će igrati značajnu ulogu u održavanju ovog pozitivnog trenda.

Oliver Stefani - Dizajn kroz prizmu vodećeg Škoda dizajnera

Kako je ŠKODA dizajn stil primenjen kod nove generacije Octavie?

-Octavia je ikona Škoda brenda i pokretač razvoja brend dizajna. Ideja je bila da u novoj četvrtoj generaciji posebnim estetskim pristupom istaknemo praktičan karakter modela. Osnovne vrednosti Octavie oduvek su bile funkcionalnost, praktičnost, elegancija i bezvremenski dizajn. Kod nove generacije uspeli smo efikasno da spojimo dinamičniji i emotivniji dizajn sa praktičnim i funkcionalnim karakteristikama, što će se kupcima sigurno dopasti. Novi full LED matrix farovi su dostupni kao opcija, a omogućavaju vozaču da uvek budu uključena duga svetla bez zaslepljivanja drugih učesnika u saobraćaju. Full LED zadnja svetla sa kristalnim elementima i dinamičkim indikatorima pravca su druga opcija.

Koji su najvažniji dizajn noviteti kod nove Octavie?

-Unapredili smo proporcije automobila, tako da sada nova Octavia ostavlja još samopouzdaniji i odvažniji utisak. Uložili smo kako u sveukupni dizajn brend identiteta, tako i u individualne karakteristike modela. Kod nove Octavie možete videti evoluciju karakterističnih podeljenih prednjih farova i prednje rešetke. Dok se u zadnjem delu izdvajaju zadnja svetla u karakterističnom C obliku sa unapređenim dizajnom i trodimenzionalnim efektom. Bočna linija vizuelno izdužuje automobil i daje mu dinamičniji izgled.

Prostrana i prozračna unutrašnjost ima potpuno novi dizajn, koji ostaje veran karakterističnom Škoda stilu koji kombinuje funkcionalnost i estetiku. Dizajn instrument table je inspirisan karakterističnom prednjom linijom Škoda automobila i sadrži podršku za ruku što olakšava vozaču da kontroliše veliki samostojeći centralni ekran. Osmislili smo novi dvokraki upravljač i po prvi put u ponudi je DSG automatski menjač sa „shift-by-wire“ tehnologijom koja funkcioniše uz pomoć elektronike. Umesto poznate DSG ručice, sada imamo novi kontrolni modul smešten na centralnoj konzoli sa malim prekidačem za odabir moda vožnje, kao i dugme za parking moda. To nam je omogućilo da centralnoj konzoli pružimo potpuno novi izgled, što se odrazilo i na izgled celokupnog enterijera.

Po prvi put opciono su dostupni posebni ergonomski nasloni sedišta, koji između ostalog nude funkciju masaže, koji kod top verzije mogu da budu ventilirajući. Opcioni ekran u visini očiju je druga mogućnost koja je po prvi put dostupna kod brenda Škoda. Projektuje najvažnije informacije kao što su brzina, navigacija, detektovani saobraćajni znakovi i aktivirani sistemi asistencije direktno na vetrobransko staklo sa funkcijom za grejanje. Multifunkcionalni Maxi DOT ekran od 4.2 inča sa 16 boja je dostupan u standardnom paketu opreme, kao i električni podizači i elektromehanička parking kočnica. Trozonski Climatronic je sada premijerno dostupan u modelu Octavia, dok je Kessy sistem opciono dostupan. Škoda Octavia je sada dostupna i sa akustičnim prednjim prozorima, koji još više smanjuju buku u kabini.

Postoji veliki broj sistema za asistenciju koji se po prvi put pojavljuju kod brenda Škoda, kao što su Collision Avoidance Assist (pomoć pri izbegavanju sudara), Turn Assist (pomoć pri skretanju), Exit Warning (upozorenje o izlazu) i Traffic Warning funkcija (upozorenja u saobraćaju). Ostale novine za model Octavia su Area View, Side Assist i Predictive Cruise Control. Koristeći detektovanje „Hands-on“, sistem proverava da li su ruke vozača na volanu. Do devet vazdušnih jastuka, uključujući i vazdušni jastuk za kolena vozača i zadnje bočne vazdušne jastuke, štite putnike u slučaju sudara.

Koje su noviteti kod Octavia infotainment sistema?

-Octavia nudi izbor od četiri infotainment sistema poslednje generacije sa ekranima od 8.25 do 10 inča. Nekima se može upravljati pokretom ili glasom preko Laura Škoda Digital Assistant. Columbus infotainment sistem može, po prvi put, da prikaže mapu navigacionog sistema u drugom nivou na ekranu Virtual Cockpit-a veličine 10.25 inča. Ova nova funkcija se može prilagoditi novim klizačem osetljivim na dodir koji se nalazi ispod ekrana i može se koristiti i za kontrolu jačine zvuka. Zahvaljujući ugrađenoj eSIM kartici, ovaj model je uvek online, tako da je pristup najnovijim Škoda Connect online uslugama uvek moguć. Automobil je opremljen sa do pet USB-C portova za punjenje ili povezivanje uređaja i USB-a. Pored toga, pametni telefoni se mogu puniti induktivno upotrebom Phone Box-a. I konačno, akustički optimizovani enterijer i novi opcioni Canton sound sistem obezbeđuju savršeno audio iskustvo.

Koji su novi alternativni Octavia pogoni i agregati?

-Nikada pre Octavia nije bila efikasnija i dostupna sa tako velikim brojem alternativnih pogona kao u četvrtoj generaciji. Po prvi put, u ponudi će biti plug-in hybrid Octavia iV. Neki benzinski motori su optimizovani i sada su opremljeni sa inovativnom mild hybrid tehnologijom, dok dizel motori dolaze sa poslednjom EVO generacijom i emituju do 80% manje NOx. Široka ponuda pogona isporučuje snagu od 81 kW (110 KS) do 150 kW (204 KS) i dopunjuje je Octavia G-TEC. U modelu Octavia iV, 1.4 TSI benzinski motor i električni motor isporučuju kombinovanu snagu od 204 KS.

Sa kapacitetom od 37 Ah pružaju 13 kWh energije, visokonaponska litijum-jonska baterija omogućava potpuno električni domet do 55 km u WLTP ciklusu. eTEC varijante sa najnovijim agregatima EVO-generacije 1.0 TSI ili 1.5 TSI odlikuju se mild hybrid tehnologijom kada su opremljeni DSG-om. EVO dizel motori primenjuju novi tretman izduvnih gasova sa dvostrukim doziranjem pri čemu se AdBlue ubrizgava neposredno ispred dva katalitička pretvarača koji su postavljeni jedan iza drugog. Dynamic Chassis Control opciono dolazi sa kliznim upravljanjem u okviru različitih modova vožnje, omogućavajući vozaču da menja individualne parametre kao što su suspenzija ili karakteristika upravljanja ili rad DSG-a prema svojim potrebama.

Komentari(0)

sortiraj