Novi Kia Sorento parkiraće sam na uskim parkinzima

Kia je nedavno objavila da će novi Sorento biti opremljen novom funkcijom daljinskog parkiranja RSPA - Remote Smart Parking Assist

    foto: KIA
    Podeli




Sistem sa upotrebom dugmeta na pametnom ključu vozačima olakšava pomeranje vozila na uskim parking mestima. Sorento 4. generacije će biti prvi model Kije u Evropi, koji će nuditi RSPA, što će olakšati parkiranje ovog velikog sportskog terenca na uskim parking mestima.

Tehnologija je osmišljena sa ciljem lakšeg izlaženja iz vozila i pristupa vozilu ili kada se vozač i saputnici nađu u situaciji kada neko parkira preblizu njihovom vozilu. RSPA će u Evropi biti raspoloživ kod dizel varijanti, zavisno od tržišta i opreme.

Sistem RSPA

Sistem deluje tako što vozač i saputnici izlaze iz vozila, dok nakon toga završni deo parkiranja u skladu sa datim uputstvima sistem obavlja sam. Sorenta je moguće pomerati i sa parking mesta, ako zbog nedostatka prostora nije moguće otvoriti vrata. Vozač može pomoću dugmeta na pametnom ključu da usmerava vozilo u parking mesto ili iz njega. Tehnologija autonomno kontroliše polazak, kočenje i pomeranje upravljačkog obruča sa ciljem parkiranja vozila, dok ujedno pomoću ultrasoničnih senzora prati okolinu vozila. Ako vozilo prepozna eventualnu opasnost od sudara sa vozilima u pokretu, biciklistima, ili pešacima sistem automatski koči dok se ne uklone prepreke.

Tehnologije za bezbednije parkiranje

Sorentov novi sistem daljinskog parkiranja biće raspoloživ pored svih ostalih tehnologija asistencije namenjenih bezbednijem parkiranju i koliko je moguće bezbednom izlasku sa parking mesta. Te tehnologije su sistem za sprečavanje sudara kod vožnje unazad (PCA - Reverse Parking Collision-Avoidance Assist Reverse) i sistem za pomoć kod vožnje unazad (RCCA - Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist).

PCA pri brzini do 10 km/h tokom vožnje unazad koristi "rikverc kameru" i ultrasonične senzore za sprečavanje sudara sa pešacima ili preprekama iza vozila. RCCA upotrebom radara koji prati vozačeve mrtve uglove, kao i prepoznavanjem vozila koja prilikom vožnje unazad ulaze u putanju Sorenta, omogućava bezbedniju vožnju unazad. Oba sistema vozača zvučno upozoravaju, a u slučaju potrebe aktiviraju i kočenje.

Komentari(0)

sortiraj