Nova Opel Corsa - Sportska, privlačna i ekonomična

Šesta generacija Opel Corse je u brzoj traci i dostupna je za narudžbine od danas u Nemačkoj

    foto: Opel
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Samo nekoliko dana nakon prezentacije električne verzije koju pokreću baterije, Opel sada predstavlja Corsu sa klasičnim motorima sa unutrašnjim sagorevanjem - efikasniji, napredniji i dinamičniji nego ikada. Prodaja ovog 4,06 metara dugačkog malog automobila sa petoro vrata nemačkog proizvođača počinje sa posebno ekonomičnim benzinskim i dizel agregatima sa rasponom snage od 75 KS do 130 KS. Umerena potrošnja goriva i uzbudljiva vožnja su karakteristične za sve pogonske jedinice (potrošnja goriva od 3,2 do 6,4 litara).

Mihael Lohšeler

-Reakcija na prezentaciju potpuno električne Corse-e, električnog automobila za sve, je fenomenalna - rekao je izvršni direktor Opela Mihael Lohšeler. - Corsa sa klasičnim motorima na unutrašnje sagorevanje prati tragove točkova električnog modela. Agregat sa unutrašnjim sagorevanjem ili električna vožnja? U Opelu, zahvaljujući modularnoj platformi, oba su moguća u jednom modelu. Kupac bira.

Niska pozicija sedenja

Na vrhu ponude menjača nalazi se osmostepeni automatik. Ukupan sportski osećaj dopunjuju dizajn sa lakšim materijalima i niska pozicija sedenja vozača. Pored toga, pasivna bezbednost je na visokom nivou, a Opelovi inženjeri su takođe fino podesili šasiju i upravljanje. Sve ove prednosti donosi već osnovna verzija. Podjednako uverljivi su i napredni sistemi asistencije, inovativni info-zabavni sistem i odličan odnos između cene i performansi. Corsa takođe po prvi put u ovom segmentu nudi uglađen osmostepeni automatski menjač. Po ovoj ceni nikada nije postojala tehnološki naprednija i dinamičnija Opel Corsa.

Osnovna verzija 13.990 evra

Nova Corsa može da se poruči već od danas u Nemačkoj. Osnovna verzija ima cenu od 13.990 evra (preporučena cena uključujući PDV u Nemačkoj). Ovaj model već poseduje brojne sisteme asistencije kao što su upozorenje na čeoni sudar sa automatskom funkcijom kočenja i prepoznavanje pešaka. Pored potpuno električnog modela Corsa-e, benzinske i dizel varijante su dostupne u tri nova paketa opreme - Edition po ceni od 15.850 evra u Nemačkoj (preporučena cena uključujući PDV), a takođe tu su i paketi Elegance i posebno sportski GS Line.

Idealna ravnoteža između efikasnosti i performansi

Celokupna gama motora šeste generacije Corse cilja da ponudi kupcima idealnu ravnotežu između efikasnosti i uzbudljive vožnje. U poređenju sa trenutno aktuelnim pogonskim jedinicama, novi agregati donose značajno smanjenu potrošnju goriva i emisiju štetnih gasova dok istovremeno nude sličnu izlaznu snagu.

Unapređenja počinju već sa baznim 1,2 od 75 KS. Ovo je značajno unapređenje u poređenju sa aktuelnim modelom sa 1,2 agregatom koji razvija 70 KS i njegovom NEDC kombinovanom potrošnjom od 5,9-5,6 l/100km i 134-128g/km CO2. Snažnije performanse obezbeđuje porodica trocilindarskih turbopunjenih motora sa direktnim ubrizgavanjem koji su već osvojili dosta nagrada (Motor godine 2015 .- 2018.), takođe sa zapreminom od 1,2 litra. Potpuno aluminijumski agregati razvijaju 100 KS ili 130 KS. Sa motorom od 100 KS, nova Corsa ima potrošnju od 4,4 - 4,2 l/100 km po NEDC-u u kombinovanoj vožnji.

Prethodnik sa 1,4 litarskim agregatom, takođe sa 100 KS trošio je 5,8 - 5,4 l/100km u kombinovanoj vožnji prema NEDC standardima. Čak i kod najsnažnije verzije sa 130 KS, kojoj nema ravne u trenutnoj gami modela Corsa, preliminarni podaci o potrošnji goriva i emisijama štetnih gasova ostaju umereni; (NEDC1: grad 5-4 l/100km; otvoreni put 4,1-4,0 l/100km; kombinovana vožnja 4,6-4,5 l/100km, 105-103 g/km CO2; WLTP2: kombinovana vožnja 6,4-5,6 l/100km, 144-127 g/km CO2).

Vrhunske karakteristike u vožnji

Visoka efikasnost i živahne performanse su karakteristike novih benzinskih agregata. Unutrašnje trenje i gubici usled trenja su smanjeni na minimum. Turbo punjač takođe reaguje momentalno, sa snažnim razvojem obrtnog momenta već pri niskim obrtajima. Maksimalni obrtni moment 1,2 agregata sa 100 KS je 205Nm, najsnažnija jedinica sa 130 KS čak razvija 230Nm. Kako je veći deo maksimalnog obrtnog momenta dostupan u širokom spektru obrtaja, oba agregata su odlična za vrhunske karakteristike u vožnji. Najmanje 95 procenata maksimalnog obrtnog momenta se razvija između 1.500 i 3.500 obrtaja u minutu - u kombinaciji sa malom težinom vozila, odličnom aerodinamikom i optimizovanim prenosnim odnosima, sve ovo omogućuje odlične karakteristike u vožnji.

Unapređenje u efikasnosti kroz celu gamu motora se ogleda u performansama u vožnji. Dok nova Corsa sa 130 KS dostiže maksimalnu brzinu od 208 km/h, njenom prethodniku je trebalo 15 procenata više snage (150 KS) da bi dostigao 207 km/h. Sa ubrzanjem od nula do 100 km/h za 8,7 sekundi, novi model je za 0,2 sekunde brži od prethodnika. Podjednako impresivan je i 1,2 turbo sa 100 KS. Sa maksimalnom brzinom od 188 km/h, on je za 3,0 km/h brži od prethodnika slične snage. U zavisnosti od menjača, ubrzava od nula do 100 km/h za oko 10 sekundi, jednu sekundu brže (svi podaci su preliminarni).

Provereni menjači

Pored agregata, unapređenja pogonskih jedinica takođe obuhvataju i menjače. Početni motor od 75 KS je standardno opremljen sa petostepenim manuelnim menjačem. Sa jedinicom od 100 KS, kupci mogu da odaberu između šestostepenog manuelnog menjača i osmostepenog automatika. Adaptivni programi promene brzina i Quickshift tehnologija predstavljaju nešto najmodernije u segmentu tržišta kojem pripada Corsa. Vozači mogu sami da menjaju brzine putem polugica iza volana. Najsnažniji, 1,2 Turbo sa direktnim ubrizgavanjem i 130 KS je uvek uparen sa osmostepenim automatskim menjačem.

Vrhunska tehnologija i efikasnost

Pored tri benzinska motora tu je i živahni 1,5-litarski dizel sa 102 KS i maksimalnim obrtnim momentom od 250Nm. Za optimalnu naknadnu obradu izduvnih gasova, sistem smanjenja emisije - sastoji se od pasivnog katalizatora oksidacije/NOx adsobera, AdBlue ubrizgavanja, SCR katalizatora i filtera dizel čestica (DPF). Svi su grupisani zajedno kao kompaktna jedinica, što je bliže moguće agregatu. Mehanizam adsorpcije azotnih oksida deluje kao katalizator prilikom hladnog starta, smanjujući emisiju azotnih oksida pri nižim temperaturama pre paljenja SCR katalizatora. Ljubitelji elektromobilnosti, naravno, mogu da naruče Corsu-e. Zahvaljujući zajedničkoj modularnoj platformi (CMP), razne pogonske jedinice mogu da se ponude na istoj platformi.

Najlakša varijanta ima težinu manju od 1.000 kilograma

Pored živahnih motora nove Corse, dizajn lakog automobila takođe doprinosi vrhunskoj dinamici u vožnji. Najlakša verzija modela sledeće generacije čak ide i ispod magične cifre od 1.000 kilograma. Bez vozača, ovaj automobil sa pet vrata ima težinu od samo 980 kilograma. U poređenju sa svojim prethodnikom, ova varijanta je lakša za značajnih 108 kilograma. Ovo je ušteda u težini od oko 10 procenata, iako novi model ima sličnu dužinu od 4,06 metara.

Karoserija u beloj boji je oko 40 kilograma lakša, a veoma kompaktni trocilindarski motori imaju za oko 15 kilograma manju težinu od četvorocilindraša prethodne generacije. Aluminijumska hauba je takođe uštedela oko 2,4 kilograma u poređenju sa manjom haubom prethodnog modela koja je napravljena od čelika. Sedišta su takođe bila na „dijeti“. Optimizovana struktura sedišta je sačuvala još 10 kilograma.

Nova Corsa sprovodi dinamičnost kroz svoj sportski dizajn, posebno u kombinaciji sa dvojbojnim eksterijerom. Linija krova je kao kod kupe automobila, 48 mm niža nego kod prethodnika, bez žrtvovanja prostora za glavu za vozača i putnika na prednjem sedištu. Vozač sedi 28 mm niže. Niži centar gravitacije doprinosi boljoj upravljivosti i dinamici u vožnji. Upavljanje je precizno i dinamično, za više zabave iza upravljača.

Napredni sistemi asistencije i matrix svetla

U novoj Corsi, Opel nudi tehnologije i sisteme asistencije koje kupci inače znaju samo iz viših klasa vozila. Glavna atrakcija su adaptivna IntelliLux LED matrix svetla bez odsjaja, koja Opel nudi po prvi put u segmentu malih automobila. Osam LED elemenata, koje kontroliše najnovija generacija prednje kamere visoke rezolucije, kontinuirano podešavaju snop svetlosti u skladu sa trenutnom situacijom u saobraćaju i okolini.

Vrhunski sistemi asistencije kao što su prepoznavanje saobraćanih znakova ili adaptivni tempomat, kao i bočni čuvar kontrolisan senzorima, nude značajan bezbednosni bonus. Poslednje navedeni upozorava ako su bočne strane automobila u opasnosti da dođu u kontakt sa preprekama prilikom manevrisanja brzinom manjom od 10 km/h. Tu su takođe i sistemi kao što su nadzor mrtvog ugla i razne pomoći prilikom parkiranja, od park pilota do panoramske kamere za pogled unazad od 180 stepeni. Asistencija održavanja vozila u saobraćajnoj traci je isto po prvi put dostupna u Corsi. Ukoliko sistem primeti nenamernu promenu trake obaveštava vozača sa trepćućim signalom i korekcijom upravljanja.

Vozači i putnici Corse imaju odličnu povezanost i zabavu sa novim spektrom info-zabavnih sistema koje čine multimedia radio, multimedia navi sa 7-inčnim ekranom osetljivim na dodir u boji, kao i vrhunski Multimedia Navi Pro sa 10-inčnim ekranom osetljivim na dodir u boji. Uz to, Corsa nudi novi ,,Opel Connect’’ telematski servis kao opciju. Navigacija uživo sa informacijama o saobraćaju u realnom vremenu i trenutnim cenama goriva, plus i direktna povezanost sa službama za pomoć na putu i poziv hitnim službama, vozaču i putnicima pružaju dodatni mir.

Četiri paketa opreme

Nova Corsa se nudi u četiri paketa opreme. Čak i osnovna verzija ima mnoge tehnologije i dodatke za uvećanje komfora, kao što su tipične Opelove funkcije poput grejanja upravljača i grejanja kožnih sedišta sa funkcijom masaže za vozača. Sistemi asistencije uključuju, na primer, upozorenje na čeoni sudar, inteligentni tempomat, asistencija održavanja vozila u traci i prepoznavanje saobraćajnih znakova. Iznad bazne verzije, tri paketa opreme sa različitim naglascima se obraćaju različitim grupama kupaca. Corsa Edition obuhvata popularnu dodatnu opremu, Corsa Elegance je skrojena za maksimalan komfor a Corsa GS Line kombinuje dodatne sportske funkcije. Filozofija opreme, koju Opel po prvi put predstavlja sa modelom Corsa, uskoro će biti dostupna i za druge Opelove modele.

U verziji Corsa Elegance (od 17.850 evra u Nemačkoj, preporučena cena uključujući PDV), prednje sedište za suvozača koje se podešava u šest pravaca, naslon za ruku sa ostavom kao i LED prednja svetla u tipičnom Opelovom izdanju i LED svetla za maglu čine putovanja još jednostavnijim. Hromirani dekor, atraktivno ušivanje, i drugi detalji čine verziju Elegance posebno privlačnom. Sportske ambicije GS Line kao dinamične varijante modela su vrlo jasne, kako spolja tako i iznutra. Sportska sedišta za vozača i suvozača, kao i aluminijumske sportske pedale, crna obloga krova i crveni dekor na instrument tabli, naglašavaju sportski osećaj.

GS Line se odmah može prepoznati po hromiranoj izduvnoj cevi i sportskim branicima napred i pozadi. Sport mod donosi još dinamičnije upravljanje i odziv gasa. Cene za Corsu GS Line počinju od 19.880 evra u Nemačkoj (preporučena cena uključujući PDV). Druge zanimljive opcije u dizajnu uključuju B stubove u crnoj boji visokog sjaja kao i brojne opcije personalizacije. Tu spadaju sveobuhvatni program točkova kao i digitalna instrument tabla, kožna sedišta ili dvobojna karoserija.

Komentari(0)

sortiraj