Nova Opel Astra - Samouverena, električna i efikasna

Opel je otkrio potpuno novu, šestu generaciju modela Astre. Priča o uspehu Opelovog bestselera započela je pre 30 godina potomkom legendarnog Kadetta

    foto: OPEL
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Sa potpuno novom Astrom, nemački proizvođač sada otvara sledeće poglavlje: po prvi put je model kompaktne klase dostupan sa električnim pogonom. Opel će novu Astru ponuditi u dva nivoa performansi kao plug-in hibrid. Pored toga, postoje verzije sa visoko efikasnim benzinskim i dizel motorima u kombinaciji sa šestostepenim ručnim i osmostepenim automatskim menjačima. Dinamična kao nikada pre, sa prozirnim, zategnutim površinama, detoksiranim suvišnim elementima i sa novom zaštitnom maskom - Opel Vizor. Sledećom generacijom kompaktne klase, Opel pokazuje da je Astra spremna da definiše novu eru.

Više prostora

Nova Opel Astra lansiraće se ove godine kao sportski hatchback sa pet vrata i sa još više prostora od svoje prethodnice. Sa dužinom od 4.374 milimetara i širinom od 1.860 mm, pogađa samu sredinu kompaktnog segmenta. Zahvaljujući posebno kratkom prednjem delu, nova Astra je samo 4,0 mm duža od prethodnog modela, uprkos znatno povećanom međuosovinskom rastojanju od 2.675 mm (+13 mm). Bez obzira na mišićav, samouveren stav, prtljažnik nove Astre sa podesivim podom i dalje nudi vozaču i četvorici putnika 422 litara prtljaga.

dizajnirana je i razvijena u Russelsheimu

Nova generacija dizajnirana je i razvijena u Opelovom sedištu u Russelsheimu, gde će proizvodnja početi ove jeseni. Kao i njegov prethodnik lansiran 2015. godine, i novi model donosi inovacije u kompaktnu klasu koje su kupci ranije znali samo iz skupljih vozila. Na primer, Astra noć može pretvoriti u dan. Najnovija evolucija prilagodljivog Intelli-Lux LED® Pixel svetla dolazi direktno iz Opelove vodeće Insignije i sa 168 LED elemenata prednjači u kompaktnom i srednjem tržišnom sektoru.

Skok u vremenu dogodio se u unutrašnjosti nove generacije Astre. Uz potpuno digitalni Pure Panel, analogni instrumenti prenose se u istoriju. Umesto toga, novi interfejs HMI sa svežom, modernom grafikom nudi kupcima čisto, intuitivnije iskustvo. Putnici mogu novom Astrom da upravljaju intuitivno preko izuzetno širokih ekrana osetljivih na dodir, baš kao i pametni telefon. Opelovi dizajneri i inženjeri su se pobrinuli da vozač dobije sve potrebne informacije i korisne radne mogućnosti, ali da nije opterećen suvišnim podacima ili funkcijama. Pored toga, ključnim postavkama kao što je kontrola klime i dalje se može upravljati putem fizičkih prekidača i dugmadi.

Prednja sedišta imaju sertifikat AGR

Opel je takođe unapredio komfor u novom modelu kompaktne klase. Prednja sedišta, razvijena u Opelu, imaju sertifikat AGR („Aktion Gesunder Rucken e.V.“) i svojom primernom ergonomijom su izuzetno udobna, posebno na dugim putovanjima. Vozača podržavaju najsavremeniji sistemi pomoći u rasponu od head-up displeja do poluautomatizovanog sistema pomoći Intelli-Drive 2.0 i kamere Intelli-Vision od 360 stepeni.

Michael Lohscheller

-Potpuno nova Astra - rođena je nova Munja! Sa senzacionalnim dizajnom i vodećom tehnologijom u klasi. Elektrifikovano i visoko efikasno za najmanje moguće emisije, ulazi u novu eru. Astra je izrađena sa najvećom preciznošću do najsitnijih detalja. Uvereni smo da sledeća generacija Astre ima sve da postane još jedan bestseler i privuče mnogo novih kupaca brendu - rekao je Opelov izvršni direktor Michael Lohscheller.

Nova interpretacija smele i čiste Opelove filozofije dizajna

Posle SUV modela Mokka, Crossland i Grandland, nova Astra je prvi Opelov hatchback koji tumači smelu i čistu filozofiju dizajna brenda. Opel Vizor (novo lice marke koja se prvi put videla na Mokki i centralni element spoljnog dizajna) prati Opelov kompas gde su vertikalna i horizontalna linija, oštar nabor na haubi i grafika krila u obliku krila dnevnih svetla, presecaju se sa amblemom Opelove Munje u sredini. Protežući se prednjim delom, čineći da nova Astra izgleda još šira, Vizor takođe neprimetno integriše tehnologije kao što su ultra tanki Intelli-Lux LED® farovi i prednja kamera sistema Intelli-Vision. Gledano sa strane, nova generacija Astre izgleda posebno dinamično zahvaljujući izraženom prednjem nagibu C stuba.

Munja i na vratima prtljažnika

Na zadnjem delu Opelov kompas ponavlja centralno postavljenu Munju, vertikalno poravnate visoko postavljene zadnje lampe (LED uštede energije, kao i sva spoljna rasveta). Munja je ujedno i na vratima prtljažnika, izrađena od vrhunskog kompozitnog materijala. Ova tehnologija nije samo lagane težine i velike čvrstoće, već omogućava i precizno izvođenje detalja o dizajnu kao što su posebno tanke zadnja svetla.

Mark Adams

-Nova Astra predstavlja uzbudljivi sledeći korak našeg novog dizajnerskog izvršenja - kaže potpredsednik dizajna, Mark Adams. „Sa smelim Vizor prednjim licem, snažnim mišićavim izgledom i prozirnom površinom, nova Astra ima vrlo sportsku i samouverenu ličnost. Enterijer takođe hrabro korača u budućnost. Snažni kokpit orijentisan ka vozaču sa staklenim izgledom novog Pure Panela doneće našim kupcima potpuno novo emocionalno iskustvo.

Novi Pure Panel potpuno zastakljeni digitalni kokpit

Ista nemačka preciznost primenjuje se u unutrašnjosti gde je apsolutni vrhunac sledeća generacija Pure panela, prvi put predstavljena u Mokki. Ovaj opsežni, digitalni kokpit (opciono potpuno zastakljen) ima dva 10-inčna ekrana, neprimetno integrisana - zajedno sa bočnim ventilacionim otvorom za vozača - u horizontalnom formatu.

Sa fizičkim kontrolama svedenim na minimum u obliku fino izrađenih tastera, Pure Panel postiže optimalnu ravnotežu između digitalizacije i intuitivnog rada i bez potrebe za podmenijem. Nema potrebe ni za kablovima, jer se nova generacija multimedijalnih info-zabavnih sistema sa povezanim uslugama - kojima se može upravljati glasovnim upravljanjem na prirodnom jeziku, kao i dodirom - može standardno povezati u svim varijantama modela na bežični Apple CarPlay Android Automatski putem kompatibilnih pametnih telefona.

Dinamično upravljanje

Nova Astra zasnovana je na trećoj generaciji visoko fleksibilne EMP2 višeenergetske platforme, a Opelova DNK ugrađena je od početka razvoja. To znači da je rukovanje dizajnirano istovremeno dinamično i da je novi model - kao i svaki Opel - „otporan na veliku brzinu“. Drugim rečima, sposobnost velike brzine bila je primarni razvojni cilj.

Upravljanje i krutost šasije - McPherson ogibljenje napred, torzija pozadi - dizajnirani su za visoku kontrolu (prigušivanje kretanja oko horizontalne ose). Pri kočenju, novi model pruža snažnu zaustavnu snagu i ostaje veoma stabilan u krivinama kao i na pravcu. Torzijska krutost nove Astre za 14 procenata je veća u odnosu na prethodnu.

Napredni sistemi pomoći vozaču

Nova Astrina arhitektura takođe uključuje najnovije automatizovane sisteme za pomoć vozaču. Pored multifunkcionalne kamere na vetrobranskom staklu, tehnologija se sastoji od četiri dodatne kamere (jedna napred, jedna pozadi i po jedna sa svake strane), pet radarskih senzora (po jedan napred i po jedan u svakom uglu), kao i kao ultrazvučni senzori napred i pozadi. Kamere i senzori su integrisani sa e-horizon povezivanjem u Intelli-Drive 2.0, što proširuje domet kamera i radara. To omogućava sistemu da prilagodi brzinu u krivinama, daje preporuke za brzinu i vrši poluautomatske promene trake. Prepoznavanje ruku na volanu osigurava da vozač ostane uključen u svakom trenutku.

Upozorenje o saobraćaju iza vozila, otkrivanje mrtve tačke i aktivno pozicioniranje u traci, koje drže automobil u sredini vozne trake, čine Intelli-Drive 1.0. Dugačka lista automatizovanih sistema pomoći vozaču takođe uključuje adaptivni tempomat, koji povećava ili smanjuje brzinu da bi pratio vozilo ispred sebe - bez prekoračenja zadate brzine - i po potrebi može da se i zaustavi. Sa automatskim menjačem, vožnja se automatski nastavlja zahvaljujući opciji „Stop & Go“. Ponuda vodećih sistema pomoći takođe sadrži veliki head-up displej i Intelli-Vision, kameru i radarski sistem za lakše parkiranje.

Uloga Astre kao nosioca napredne tehnologije nastavlja se i u osvetljenju i sedištima, tipičnim oblastima stručnosti za Opelovu marku. Prethodni model je igrao pionirsku ulogu u uvođenju adaptivnog matrix svetla 2015. godine, a sledeća generacija sada prvi put donosi najnoviji razvoj osvetljenja u kompaktni tržišni sektor - Intelli-Lux LED® Pixel Light. Ova najsavremenija tehnologija, koja je već dostupna na Opelovom Grandland SUV-u i vodećim modelima Insignije, sadrži ukupno 168 LED elemenata u segmentu - po 84 u svakom ultra tankom faru. Glavni snop se neprimetno prilagođava u milisekundama, bez odsjaja za ostale učesnike u saobraćaju. Nadolazeći saobraćaj je tačno „isečen“. Domet i smer svetlosti se razlikuju u zavisnosti od situacije u vozilu i okoline.

Najbolja u klasi AGR ergonomska sedišta sa masažom

Opelova ergonomska AGR sedišta osvojila su razne nagrade i nova Astra nastavlja ovu dugogodišnju tradiciju. Sertifikovano od „Aktion Gesunder Rucken e. V. “ („Kampanja za zdrave naslone“) položaj prednjih sedišta je 12 mm niži nego u prethodnom modelu, što dodatno poboljšava osećaj „sportske“ vožnje. Garantovano je dobro držanje tela, sa gustinom pene sedišta optimizovanom prema konturama „Sport“ ili „Comfort“. Nova Astrina AGR prednja sedišta su najbolje što kompaktna klasa može da ponudi i odlikuju se širokim spektrom opcionalnih podešavanja, od električnog nagiba do elektro-pneumatske lumbalne potpore. U Nappa kožnim oblogama nude čak i ventilaciju, masažu za vozača i grejanje pozadi, kao i napred. Dostupna su i sedišta ukrašena stilskom alkantarom.

Astra je po prvi put plug-in hybrid

Nova Astra biće dostupna od početka prodaje sa moćnim plug-in hibridnim električnim pogonom, kao i visoko efikasnim benzinskim i dizel motorima, elektrifikujući Opelov model kompaktne klase prvi put u istoriji brenda. Snaga se kreće od 110 KS do 130 KS kod benzinskih i dizelskih varijanti i do 225 KS izlaznog sistema sa priključnim hibridnim varijantama. Šestostepeni menjač je standardni kod benzinskih i dizelskih pogonskih agregata, sa osmostepenim automatskim menjačem (elektrifikovan plug-in hibrid) koji je opcionalan kod snažnijih motora. Opel će ove jeseni otvoriti knjige narudžbina za novu Astru. Prvi kupci će dobiti svoje automobile početkom sledeće godine.

Komentari(0)

sortiraj