Nova Honda X-ADV - Agresivan i oštar

Dragan Ninković, ljubitelj i dugogodišnji vozač motora, posle modela Honda Afrika Twin 1100 i BMW S 1000 XR za Makina.rs testirao je i novog dvotočkaša - Honda X-ADV

    foto: DRAGAN NINKOVIĆ, HONDA
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Honda X-ADV stigla je u salon Delta Automoto u Beogradu početkom aprila. Nedavno smo ga imali na testu, i to u rukama Dragana Ninkovića. Popularni Gagi kaže da je novi Hondin model doneo značajna poboljšanja i nove tehnologije, odličnu voznu dinamiku, a ovaj model ocenjuje čistom desetkom.

Dragan Ninković

-Meni je jako drago da se Honda našla ponovo u vrhu najboljih maxi skutera! Motor je zaista neverovatan i jedan je od trenutno najaktuelnijih modela na našam tržištu. I najokoreliji protivnik skutera neće ostati ravnodušan kada proba ovo čudo na dva točka. Teško je odrediti da li je reč o skuteru koji je motor ili je reč o motoru koji liči na skuter - prenosi svoje impresije Ninković.

Jedan od najpopularnijih Honda maxi skutera X-ADV izgleda agresivnije i oštrije od svog prethodnika, ima novi LED dvostruki far sa svetlima za dnevnu vožnju, novi vetrobran za zaštitu od vetra i lošeg vremena, a njegov veći skladišni prostor od 22 litre sadrži i USB punjač. Zahvaljujući sistemu Honda Smartphone Voice Control omogućava povezivanje sa pametnim telefonom na novom TFT ekranu od pet inča. Sada možete da se povežete sa mnogim funkcijama smartfona, kao što su navigacija, pozivi, poruke i muzika, preko novog sistema Honda kontrole smartfona glasom. Dvostruki far sadrži veoma vidljivu DRL tehnologiju, dok TFT ekran u punoj boji nudi intuitivne kontrole.


Izuzetno precizan menjač

-Njegovo ponašanje tokom vožnje je odlično, i to od modova vožnje pa sve do menjača koji je izuzetno precizan. Od Honde se ne očekuje ništa manje. Bilo da je reč o automatskom ili manuelnom menjanju brzina, Honda X-ADV će pokazati svu svoju snagu i agilnost u svakom trenutku vožnje. Sa punim rezervoarom prelazi se nešto manje od 370 kilometara, što možemo reći da je odlična autonomija. Njegov ram je sada lakši, karoserija je više istaknuta i ima jedinstven stil - dodaje Ninković.

Nova verzija motora lakša od prethodne

Nova Honda X-ADV se odlikuje maksimalnim obrtnim momentom od 69 Nm pri 4.750 obrtaja u minutu i isporučuje 43,1 kW pri 6.750 obrtaja. Ima SOHC agregat sa paralelnim cilindrima i osam ventila koji obezbeđuje žustre performanse. Prednji nagib dovodi težište motocikla do optimalne stabilnosti, a dodatno je nova verzija motora za 1,4 kilograma lakša od prethodne.

Za uzbudljivo okretanje brojača obrtaja, Honda je podigla granicu maksimalnog broja obrtaja u minutu i povećala snagu dvocilindarskog motora od 745cc. Kontrola Throttle By Wire (TBW) i četiri unapred postavljena moda vožnje optimalizuju performanse tako da odgovaraju uslovima i terenu. X-ADV je fleksibilan i ima opciju da potpuno prilagodite izlaznu snagu i karakter motora, kao i raspored promena stepena prenosa na menjaču sa dvostrukim kvačilom (DCT), Honda izbornu kontrolu obrtnog momenta (HSTC) i nivo ABS-a.

Dvotočkaš za preporuku

-Novi Hondin dvotočkaš se odlično ponaša kako na ravnom putu tako i van njega. Izdvojio bih pre svega položaj sedenja koji pruža vozaču neverovatnu upravljivost. Sam motocikl izgleda agresivnije i oštrije. Ima novi LED dvostruki far sa svetlima za dnevnu vožnju, novi vetrobran za zaštitu od vetra i lošeg vremena, dok veći skladišni prostor od 22 litre obuhvata novu kasetu i sadrži USB punjač. Sva svetla su LED, pa ćete na putu biti upadljivi i imati odličnu vidljivost. Motor je za svaku preporuku - kaže Ninković.

Različiti modovi za sve uslove vožnje

Ovaj lak, pouzdan i veoma efikasan agregat, omogućava autonomiju od 366 kilometara sa rezervoarom za gorivo od 13,2 litara. Vozač može da bira između različitih modova koji pokrivaju sve uslove vožnje - Standard, Sport, Gravel. Standard mod vožnje srednja je tačka osnovne postavke, Sport pojačava brojčanik uzbuđenja, uz niski HSTC, RAIN sve ublažava, a Gravel daje punu snagu, uz niski HSTC i ABS. Sa kontrolom Throttle By Wire četiri moda vožnje odgovaraju većini uslova vožnje i upravljaju snagom motora i kočenjem motorom, ABS-om i menjačem sa dvostrukim kvačilom zajedno. Honda izborna kontrola obrtnog momenta ima mnogo finiju kontrolu nad 3 nivoa, takođe prilagođena. Svi modovi vožnje lako se biraju preko TFT ekrana i prekidača na levoj ručki upravljača i, sa opcijom USER, možete potpuno sami podesiti performanse svog modela X-ADV.

Čelični ram u obliku romba potpuno je nov. Jači je, sa upravo istim dimenzijama, geometrijom upravljanja i ogibljenjem za duga putovanja. A dvojne, radijalalno postavljene četvoroklipne suprotstavljene kočione čeljusti snažno grizu svoj disk. U svim unapred određenim modovima vožnje nivo ABS-a je visok, sa izborom Gravel moda, nivo ABS-a je nizak, za efikasno i dosledno kočenje na rastresitim površinama.

Podesivi vetrobran

Vetrobran je moguće podesiti bez ikakvog alata u pet različitih položaja za bolju zaštitu od vetra i prirodnih nepogoda. Razlika između najnižeg i najvišeg položaja je 136mm.Treba reći da novi XAD-V je dostupan za poručivanje u potpuno novoj Grand Prix crvenoj boji, Graphite crnoj, Matt Beta metalik srebrnoj i Pearl Mud sivoj. Takođe, usklađen je sa propisima EURO5 standarda, koji je od 1. januara 2020. godine uveo značajno strožije emisije iz motora u poređenju sa EURO4.

Ogibljenje za duga putovanja

Prednje viljuške za duga putovanja od 41mm podešavaju se za prethodno opterećenje opruge i amortizovanje odskoka. One obezbeđuju izvrsnu apsorpciju udara na ispucalom asfaltu ili zemljanim stazama sa brazdama, i svemu između toga. Laka aluminijumska prednja viljuška ima jednu cev, monošok sa podeljenim pritiskom, podesivu za prethodno opterećenje za održavanje optimalne sposobnosti upravljanja pod opterećenjem.

Prednji točak od 17 inča i zadnji točak od 15 inča koriste krake od nerđajućeg čelika i doprinose kapacitetu modela X-ADV da savladava grube terene. Gume sa blok-šarama doprinose kvalitetu vožnje, a vretena ventila u obliku slova L-olakšavaju proveru pritiska vazduha. Gume su veličine 120/70 R17 napred i 160/60 R15 pozadi.

Cena 12.490 evra

Kako kažu u Hondi, za vozače koji poseduju dozvolu A2 dostupna je verzija i od 35 kW, koja se lako može konvertovati u verziju pune snage u Hondinom servisnom centru. Isto tako, moguće je ograničiti verziju sa punom snagom na 35 kW ponovnim mapiranjem elektronske kontrolne jedinice. Cena testiranog modela Honda X-ADV je 12.490 evra.

Dragan Stanimirović

LIČNA KARTA

Tip Vodom hlađeni, L2, SOHC

Zapremina 745c cm3

Maks. Snaga 43.1kW/6,750o/min

Maks. Moment 69Nm/4,750o/min

Zapremina rezervoara 13,2l

Potrošnja goriva 3,6 l/100km

Menjač 6-stepeni DCT

Dimezije (LxWxH) 2,245x910x1,375 mm

Međuosovinsko rastojanje 1,590 mm

Odstojanje od tla 162 mm

Ukupna težina 236kg

Dimenzije guma napred 120/70 R17

Dimenzije guma pozadi 160/60 R15

Komentari(0)

sortiraj