Njegovo ime je Renault Morphoz

Ovo futurističko vozilo predstavlja Renaultovu strategiju deljene električne mobilnosti koja bi trebalo da zaživi nakon 2025. godine

    foto: RENAULT
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Približite se i vozilo će se oglasiti signalom. Prepoznaće vas i pozdraviti. Smestite se u njegovu unutrašnjost i pripremite se na sasvim novo iskustvo. Nalazite se u pametnom, prilagodljivom vozilu koje pomera granice. Izrađeno po meri, prilagođava se vašim potrebama, bilo da ga koristite za svakodnevnu vožnju na posao i u kupovinu ili za duža putovanja. Reč je o deljenom putničkom vozilu koje je prilagođeno različitim ekosistemima i koje podstiče interakciju. U isto vreme je to i autonomno vozilo kojim možete upravljati ili kojem možete prepustiti upravljanje. Ovo futurističko vozilo predstavlja Renaultovu strategiju deljene električne mobilnosti koja bi trebalo da zaživi nakon 2025. godine.

Njegovo ime je Morphoz! Zasniva se na Alijansinoj novoj modularnoj električnoj platformi CMF-EV koja omogućava različite konfiguracije u pogledu snage, kapaciteta baterije, dometa, opcija za korisnike kao i zapremine prtljažnika. Konceptni automobil odražava Renaultovu strategiju Life Flower koju čine pojedinačne „latice” od kojih svaka predstavlja jednu fazu života pojedinca. Morphoz je osmišljen tako da predstavlja laticu „porodica”. Međutim, nije reč o pukom eksperimentalnom vozilu. Njegov dizajn, detalji i uređenje unutrašnjosti su najava budućih električnih modela marke. Domet je i dalje glavna prepreka kod kupovine električnih vozila. Međutim, ovaj četvorotočkaš je skrojen kako bi otklonio takve pretpostavke o ograničenjima električne mobilnosti i kako bi je prikazao u najboljem svetlu.

Električna mobilnost bez granica

Pionir i stručnjak u električnoj mobilnosti, Renault je tokom posljednjih 10 godina radio na povećanju dometa i snage svog ključnog modela ZOE, ne bi li ga učinio još svestranijim i omogućio mu da ide još dalje. Istovremeno je razvio i Twingo Z.E. sa optimalnim dometom u gradskoj vožnji. Ponuda električnih modela uključuje i Renault City K-ZE, mali gradski SUV dostupan u Kini, kao i najbogatiju paletu električnih komercijalnih vozila u Evropi.

U skladu sa svojom strategijom održive mobilnosti, grupa Renault namerava da proizvede modele koji će se različitim dimenzijama, masom, snagom i dometom u potpunosti prilagođavati zehtevima kupaca, u gradu i izvan njega. S obzirom na to da će u budućnosti rasti potražnja za prilagodljivim vozilima, Renault je odlučio da predstavi konceptno vozilo Morphoz. Nije reč samo o eksperimentalnom vozilu. Svojim karakteristikama najavljuje buduće električne modele marke. Ovi modeli će biti dostupni sa nekoliko različitih kapaciteta baterije, sadržaće najnovija rešenja za poboljšanje energetske efikasnosti baterije i motora, iskorišćavaće se prednosti novih infrastruktura za punjenje vozila i nudiće povezane usluge koje će olakšati vožnju i punjenje.


Nova električna platforma

Sprovođenje srednjoročne strategije električne mobilnosti i razvoj budućih vozila koja će je činiti nisu mogući bez čvrste tehničke osnove. Renault Morphoz konstruisan je na novoj, sasvim električnoj modularnoj platformi zvanoj CMF-EV. Ovu platformu je, baš kao i platformu CMF-B koja je prošle godine predstavljena na novom Cliu i zatim na novom Capturu, razvila Alijansa. U odnosu na platforme konstruisane za vozila koja se pokreću motorom sa unutrašnjim sagorevanjem ili hibridnim motorom, ova platforma omogućava jednostavnije dizajniranje, konstruisanje, prilagodjavanje i podešavanje električnih vozila.

Naročito kada je reč o izgledu! Inovativna arhitektura ove platforme se odlikuje velikim međuosovinskim razmakom, postavljanjem točkova u uglove karoserije, smanjenim prepustima i ravnim podom. Time su proporcije vozila radikalno promenjene čime je postignut upečatljiv izgled. Zahvaljujući smeštanjem paketa baterija u pod, platforma CMF-EV omogućava nam da konstruišemo vozila sa manjim razmakom od tla, spuštenog krova i boljih aerodinamičkih karakteristika. Kratki poklopac motora oslobađa više prostora za duži, elegantniji putnički prostor.

Za dinamičke performanse su zaslužna strukturna poboljšanja šasije. Ova šasija je posebno prilagođena električnom vozilu koje svoje nisko težište može da zahvali paketu baterija smeštenom u pod zadnjeg dela vozila. Na kraju, platforma omogućava bolje iskustvo u unutrašnjosti kao i njeno prilagođavanje. Zahvaljujući optimalnoj integraciji električnog motora u platformu CMF-EV, kontrolna ploča se može uvući kao i pomeriti prema napred kako bi se oslobodio dodatan prostor za skladištenje i povećao prostor za putnike – posebno prostor za noge u zadnjem delu. Izostanak prenosnog tunela je omogućio postavljanje ravnog poda i oslobodeo više prostora za noge. Ova vozila će zbog toga nuditi iskustvo u unutrašnjosti koje je trenutno dostupno samo u višim segmentima.

Modularno vozilo

Renault Morphoz je sasvim električan i prilagodljiv konceptni crossover koji se bežično puni čak i u vožnji. Ovo povezano vozilo nudi autonomnu vožnju 3. nivoa. Reč je o putničkom vozilu, poput konceptnog vozila SYMBIOZ koje je predstavljeno 2017. godine, ali sa dodatnim funkcijama za interakciju. Izuzetnu modularnost konceptnog vozila najbolje dokazuju dve njegove konfiguracije - kratka konfiguracija za gradsku vožnju „City” i produžena konfiguracija za putovanja „Travel”. Vozilo se može prilagoditi načinu života i upotrebama svojih korisnika, od svakodnevne vožnje do dužih putovanja. Kako bi se to postiglo, konfiguracija za gradsku vožnju je opremljena baterijom čiji je kapacitet dovoljan za svakodnevnu vožnju, dok konfiguracija za putovanja nudi bateriju većeg kapaciteta za potrebe dugih vožnji autoputem.

Konfiguracija za gradsku vožnju City

Konfiguracija Renaulta Morhpoz City je duga 4,4 metara. Međuosovinski razmak od 2,73 metara je rekordan za tu dužinu vozila i omogućava jednostavnu ugradnju serijskog paketa baterija kapaciteta 40 kWh. Njena konstrukcija pri tome ostaje lagana i izbegnuti su nepotrebni troškovi. Iskustvo u unutrašnjosti je dostojno modela više klase.

Konfiguracija City se odlikuje posebnim svetlosnim potpisom koji omogućava dodatna LED svetla. Izgled ovog vozila je još upečatljiviji zahvaljujući kratkom poklopcu motora i smanjenom prepustu koji omogućava postavljanje točkova u krajeve karoserije kako bi se naglasila okretnost električnog gradskog automobila.

Konfiguracija za putovanja Travel

Konfiguracija Travel je duga 4,8 metara. Međuosovinski razmak iznosi 2,93 metara kako bi se stvorio prostor za dodatnu bateriju i kako bi se povećao prostor u unutrašnjosti. U ovu konfiguraciju je moguće ugraditi dodatan paket baterija kapaciteta 50 kWh (za ukupan kapacitet od 90 kWh). Uz to nudi više prostora za noge putnika kao i više prostora za njihov prtljag. Osim toga, ovu konfiguraciju jedinstvenog svetlosnog potpisa krase zaobljen prednji kraj i profil koji poboljšavaju aerodinamičnost tokom dužih putovanja.

Dodatan paket baterije

Baterija kapaciteta 40 kWh kojom je opremljena konfiguracija City omogućava domet od 400 kilometara, što je dovoljno za svakodnevnu gradsku i vangradsku vožnju. Takođe se odlikuje fleksibilnošću koja će zadovoljiti 90% potreba korisnika. Tokom dužih putovanja, za preostalih 10% potreba će se pobrinuti dodatan paket baterije Travel Extender. Vozilo se prebacuje u konfiguraciju za putovanja na posebnoj stanici, opremljenoj spremnicima sa baterijama. Prilikom konfiguracije, pod vozila se otvara iznad spremnika sa baterijom kako bi se, u svega nekoliko sekundi, u njega ugradila dodatna baterija kapaciteta 50 kWh. Zatim napušta stanicu sa dometom od 700 kilometara za vožnju autoputem.

Vozač se na povratku zaustavlja na stanici kako bi dodatni paket baterija zamenio originalnom baterijom konfiguracije City (kapaciteta 40 kWh). Vraćeni paket baterija se zatim puni kako bi se mogao ponovno upotrebiti. Takođe se koristi i u druge svrhe kao što su napajanje samouslužne punionice električnih bicikala, za čuvanje energije iz obnovljivih izvora ili za osvetljenje okolnih infrastruktura i zgrada.

Prilagodljiv prostor

Kada mu se približite, njegovi senzori prepoznaju vas kao osobu koja se služi vozilom i pozdravlja vas nizom svetlosnih signala. Da biste otključali i otvorili vrata, dovoljno je mahnuti rukom. Vrata koja se otvaraju prema gore i izostanak B-nosača olakšavaju ulazak u svetao putnički prostor koji krase žute presvlake sedišta i žuti dizajn središnje konzole. Isto kao i karoserija, putnički prostor se prilagođava zehtevima vozača i putnika.

Podižući ekran Livingscreen

U središtu futurističkog upravljača ovog vozila se nalazi 10,2-inčni ekran koji prikazuje osnovne informacije o vožnji i sigurnosna upozorenja. Prostor iza upravljača naizgled je prazan, bez prave instrument table i ekrana multimedijalnog sistema. Na zahtev vozača koji odlučuje i o spuštanju ekrana kontrolna tabla se otvara kako bi se podigao ekran instrument table Livingscreen. Jedinstveni široki ekran prikazuje informacije o vožnji i multimedijalne sadržaje. Ekran se može aktivirati nezavisno od toga da li upravljate vozilom ili je uključen autonomni način rada.

Suvozačevo sedište sa okretnim mehanizmom

Putnički prostor ovog konceptnog vozila uključuje funkciju za interakciju koja omogućava suvozaču, ali ne i vozaču koji je sve vreme okrenut prema putu, da se okrene naspram putnika na zadnjoj klupi kako bi razgovarali ili uživali u zajedničkim aktivnostima. Da bi se to postiglo, potpuno simetrično sedište suvozača se okreće prema putnicima u zadnjem delu. Putnici zatim mogu da pristupe središnjoj konzoli smeštenoj između prednje i zadnje klupe i da uživaju u velikom ekranu kao kod kuće.

Klizna zadnja klupa

Kada se Morphoz prebaci iz konfiguracije City u konfiguraciju Travel, zadnja klupa se automatski pomera unazad kako bi se oslobodeo dodatni prostor u unutrašnjosti. Putnici tako dobijaju više prostora za noge. Sedišta su raspoređena oko ekrana središnje konzole kako bi se putnicima pružio utisak kao da su udobno smešteni za stolom.

Renaultov konceptni crossover prilagođava dužinu u zavisnosti od konfiguracije (uz fiksnu širinu od 2 i visinu od 1,55 metara) i odlikuje se oštrim, ali senzualnim linijama i dizajnom koji spaja karakteristike sedana, SUV-a i coupea. Ovaj novi izgled je omogućen upotrebom sasvim nove modularne platforme CMF-EV, posebno dizajnirane za električna vozila. Karoserija se odlikuje elegantnom metalik završnom obradom u zlatnoj boji Ivory, dok električno žuti umetci stvaraju elegantan kontrast sa sjajno crnim prozorima. Većina elemenata spoljašnjeg dizajna odražava električnu prirodu ovog vozila, dok neki drugi naglašavaju njegovu energetsku efikasnost i upečatljivu posebnost.

Tehnički podaci

Dužina 4,4 metara (City)

4,8 (konfiguracija Travel)

Širina dva metra

Visina 1,55 metara

Međuosovinski razmak 2,73 metara (konfiguracija City)

2,93 metara (konfiguracija Travel)

Motor 1 električni motor

Baterije 40 kWh (konfiguracija City)

90 kWh (konfiguracija Travel)

Snaga 100 kW (konfiguracija City)

160 kW (konfiguracija Travel)

Punjenje statičko i dinamičko

Pogonski točkovi prednji

Mreža u vozilu 5G

Povezivanje sa infrastrukturom Wi-Fi G5

Komentari(0)

sortiraj