Nissan Qashqai „vrlo dobar” na ispitivanju sistema za pomoć u vožnji u okviru Euro NCAP-a

Ispitivanje je rađeno na modelu Qashqai opremljenim sa sistemom ProPilot i navigacijom Navi-Link

    foto: NISSAN
    Podeli




U svojoj najnovijoj proceni sistema potpomognute vožnje, Euro NCAP je rangirao sistem ProPilot sa Navi-Linkom ugrađenim u Nissan Qashqai kao “vrlo dobar”, najvećim mogućim rejtingom. Ovo je usledilo nakon što je u januaru Euro NCAP proglasio Qashqai najboljim automobilom u klasi malih terenskih vozila.

Procena potpomognute vožnje podeljena je u dve oblasti koje pokrivaju kompetentnost pomoći i bezbednosnu podršku.

74% postignutih za kompetentnost pomoći

Qashqai je postigao rezultat od 74% na ukupnoj kompetentnosti pomoći, sa 20 bodova od mogućih 25 za jasnoću informacija dostupnih kupcima o sistemu ProPilot sa Navi-Linkom, dok je za vidljivost statusa sistema dobijeno 20.9 bodova od mogućih 25.

U kategoriji saradnje u vožnji dodeljeno je maksimalnih 25 bodova, gde se sistem procenjuje kako reaguje kada vozač treba da interveniše, na primer, da bi izbegao prepreku.

Što se tiče performansi funkcije prilagodljivog tempomata u okviru sistema ProPilot sa Navi-Linkom, uspešno se nosio sa scenarijima na putu u kojima se Qashqai približavao automobilu koji se sporije kretao, automobilu koji je sekao ispred i automobilu ispred koji je iznenada izašao iz trake da bi otkrio drugi automobil ispred. Odato je priznanje i tome da asistencija ostaje aktivna i kada se automobil potpuno zaustavi.

Od maksimalnih 35 bodova, 30 je postignuto u kategoriji pomoći pri upravljanju za uspešno upravljanje automobilom kroz “S”-krivinu pri brzini od 100km/h.

93% u bezbednosnoj podršci

Sistem ProPilot sa Navi-Linkom postigao je maksimalnih 25 bodova u kategoriji otkaza sistema, pri čemu bi blokirani senzor mogao da ugrozi performanse sistema. Utvrđeno je da je sistem ProPilot sa Navi-Linkom davao pravovremena upozorenja, omogućavajući vozaču da zna da sistem neće biti u mogućnosti da ponudi pun nivo pomoći.

Da bi sprečio vozača da dođe u iskušenje da se previše oslanja na sistem za pomoć vozaču i da mu skrene pažnju sa puta, sistem ProPilot sa Navi-Linkom stalno prati da vozač ima bar ruku na upravljaču. Ako ruke ne budu detektovane, aktivira se vizuelno i zvučno upozorenje. Ako vozačeve ruke ostanu van upravljača, automobil će pokrenuti usporavanje i, na kraju, potpuno zaustavljanje vozila. ProPilot sa Navi-Linkom na vozilu Qashqai postigao je 20 bodova od potencijalnih 25 za ovu operaciju ove funkcije.

U okviru ukupne procene za izbegavanje sudara, Euro NCAP je dodelio 48.4 boda od mogućih 50. U ovoj kategoriji, testovi procenjuju kako Qashqai opremljen sistemom ProPilot sa Navi-Linkom deluje u izbegavanju sudara kada se približava automobilu koji miruje u krivini, približava automobilu koji koči, približava automobilu koji se sporije kreće, automobilu koji se uvlači u traku ispred i automobilu koji menja traku da bi otkrio drugi automobil ispred.

Razvijen za bezbrižnost

Nissan Qashqai predstavlja prvu inovaciju za Nissan u Evropi sa uključivanjem head-up displeja koji omogućava vozaču da prati brzinu, uputstva za navigaciju i preovlađujuće ograničenje brzine ne skidajući pogled sa puta.

Ugradnja inteligentnih prednjih svetala, koja prilagođavaju oblik snopa kako bi sprečila zaslepljivanje vozača iz suprotnog smera, još je jedan primer inovativne tehnologije na vozilu Qashqai koji povećava bezbednost.

Model takođe ima funkciju intervencije u mrtvom uglu koja prepoznaje kada vozač nije video drugo vozilo u susednoj traci i aktivno će usmeravati Qashqai nazad u traku i dalje od opasnosti. Upozorenje na nadolazeći saobraćaj pozadi takođe pomaže da spreči sudare pri izlasku sa parking mesta unazad.

Osim izvanrednih rezultata za Qashqai i njegove sisteme za pomoć vozaču od strane Euro NCAP-a, u januaru mu je takođe dodeljena nagrada za bezbednost od strane britanskog What Car? časopisa.

David Moss, viši potpredsednik za regionalno istraživanje i razvoj u Nissanovom tehničkom centru za Evropu, rekao je: “Oduševljeni smo što je Euro NCAP sveobuhvatno procenio mnoge integrisane karakteristike Nissanovog naprednog sistema Pro-Pilot sa Navi-Linkom. Rangiranje ocenom Vrlo dobar odražava naš cilj razvoja tehnologije koja je podrška, intuitivna i efikasna, u smanjenju stresa i rizika svakodnevne vožnje.”

On je dodao: “Prilikom razvoja vozila Qashqai, usvojili smo pristup da razmotrimo kako tehnologija može bolje da podrži vozača u situacijama kada je jako opterećen. Intervencija ide u fazama, pri čemu je prvi korak informacija, zatim upozorenje i na kraju intervencija, u slučaju da vozač ne preduzme korektivne radnje”.

Asortiman Nissana Qashqai će uskoro biti proširen dodavanjem Nissanovog jedinstvenog elektrifikovanog pogonskog sklopa e-Power koji nudi efikasne, privlačne i rafinirane performanse.

Euro NCAP sprovodi nezavisna testiranja vozila od 1997. godine i testira većinu novih modela koji se nalaze u prodaji na osnovu svojih kriterijumima koje stalno unapređuje. Pored testiranja stvarne izdržljivosti vozila u različitim simulacijama sudara, organizacija takođe testira i boduje tehnologije za prevenciju sudara.

Komentari(0)

sortiraj