​Nemac za sve ukuse

Konfor, stil i odlična dinamika krase novi Audi Q5. Deluje uverljivo, ima snažne performanse, kao i poslednju generaciju tehnologije





Prva generacija Audijevog modela Q5 je godinama bila najprodavanija u SUV segmentu. Zadatak za drugu generaciju, ovog odličnog terenca, da se napravi još bolji, nije bio nimalo lak. Međutim, zaposleni u ovoj nemačkoj kompaniji su uspeli da skockaju Q5 - skoro pa savršen.

Stvoren je za svaki teren i užitak tokom vožnje. Ništa se nije prepuštalo slučaju. Bez obzira da li se radilo o konforu, stilu ili dinamici ovaj premijum SUV će vozača i putnike od samog starta zadiviti. Njegov izgled je upečatljiv, tehnologija u njemu pruža bezbroj mogućnosti, a takođe i Audi matrix LED prednja svetla koja izdaleka ostavljaju jak utisak.

Neizostavna je i kamera koja u okviru granica sistema uočava vozila ispred. U samo nekoliko sekundi se svetla prilagođavaju novoj situaciji i obezbeđuju optimalnu vidljivost. Isto tako spektakularna je i prednja maska sa znakom ovog proizvođača, kao i snažne horizontalne linije koje naglašavaju širinu i jačinu nove „petice“. Pogon na sva četiri točka čini ovaj model efikasnim, dinamičnim i sigurnim vozilom. Ako pogon nije potreban, on se sam isključuje i pomaže vozaču pri uštedi goriva.

Dodatni adaptivni vazdušni amortizeri prilagođavaju snagu amortizacije svakog točka u različitim situacijama tokom vožnje.

Agregati TFSI i TDI čine novi Q5 efikasnijim i znatno snažnijim. Motor sa četiri cilindra impresionira poboljšanim performansama. Pored toga, opcioni pogon na četiri točka quattro garantuje bolju reakciju vozila prilikom promene smera i ubrzavanja.

Odlični agregati

Veću efikasnost pruža i novi start-stop sistem. Agregat se gasi prilikom zadnjih nekoliko metara vožnje. Na taj način štedi gorivo, a da se ne gubi na efikasnosti. U ponudi su snažni i efikasni motori, i to benzinski agregat 2,0 TFSI quattro S-tronic sa motorom snage od 225 KS. U kombinaciji sa osmostepenim tiptronic menjačem od 0 do 100 km/h stiže za 7,1 sekundu. Dolazi i sa dizel motorom, i to 2,0 TDI quattro S-tronic od 190 konjskih snaga, sa maksimalnom brzinom od 210 km/h i ubrzanjem do stotke za 8,4 sekundi. Kako najavljuje nemački proizvođač, od jeseni će u ponudi biti i agregat 3,0 TDI quattro tiptronic sa 286 konjskih snaga.

Kod FSI tehnologije gorivo se direktno ubrizgava u komoru za sagorevanje i fino raspršuje. Na taj način benzin može da se dozira u milisekundi, doslovno u kapljicu, kada to agregat zahteva. To omogućava makismalnu iskorišćenost goriva i u krajnjem slučaju manju potrošnju. Pored primetnog korisnog dejstva, kombinacijom TFSI koncepta i punjenja ostvaruje se uverljiva dinamika i poboljšana vučna sila.

Menjači za primer

Sedmostepeni menjač sa dvostrukom spojnicom S-tronic objedinjuje ne samo dva menjača u jednom, već i sportski duh i efikasnost. Visok stepen korisnog dejstva i brza promena stepena prenosa obezbeđuju još veće uživanje u vožnji. Stepenasti automatski tiptronic menjač u svakom trenutku omogućuje spontanu promenu. On objedinjuje automatski konfor promene stepena prenosa i izvanrednu dinamiku vožnje uz minimalno prekidanje vučne sile.

Njegova unutrašnjost je orijentisana ka vozaču, a zahvaljujući povećanom međuosovinskom razmaku ostavlja puno prostora za individualnost. Ima razne mogućnosti izbora enterijera. Od kvalitetnih materijala, poput fine Nappa kože, pa do izražajnog ambijentalnog osvetljenja i drugih detalja. Pored toga, nudi elegantan ambijent sa serijskim akustičnim staklima i po želji dolazi i sa prednjim sportskim masažnim sedištima. Veliki, tanki 8,3 inčni kolor ekran opcionog MMI Navigation plus sistema zadivljuje svojom preglednošću i jednostavnim konceptom upravljanja.

Prtljažnik se može prilagoditi sopstvenim potrebama, serijskim rolo-poklopcem i opcionom podlogom. Nasloni zadnjih sedišta mogu se sklopiti pomoću posebnog tastera, čime zapremina prtljažnika može da se duplira. Opcioni sistem za daljinsko otključavanje olakšava utovar prtljaga, a ukoliko su vam ruke zauzete, možete pokretom noge da otvorite prtljažnik zapremine od 540 litara. Audi Q5 je dugačak 4,66 metara, širok 1,89, u visinu ide na 1,65, dok je međuosovinski razmak 2,8 metara. Svaki detalj ovog modela okarakterisan je Q-dizajnom koji predstavlja dinamiku i suverenitet.

Komentari(0)

sortiraj