Mladen Alvirović - Skeniranje puteva ka ski-centrima

Urednik emisije SAT Mladen Alvirović govorio je za RTS o novinama koje očekuju turiste na Kopaoniku, Zlatiboru i Jahorini, i na putu ka tim planinama, kao i o bugarskom ski-centaru Pamporovo

    foto: Privatna arhiva
    Podeli




Jedan od segmenata po čemu je prepoznatljiva emisija SAT su njihove čuvene patrole. Ove zime ekipa emisije obišla je zimovalište u Bugarskoj, na Kopaoniku i Zlatiboru.

Urednik emisije SAT Mladen Alvirović govorio je za RTS o novinama koje očekuju turiste na Kopaoniku, Zlatiboru i Jahorini i na putu ka tim planinama, kao i o utisku koji je na ekipu emisije ostavio bugarski ski-centar Pamporovo. U većini zimskih centara nema snega osim na skijaškim stazama. Do samih vrhova planina stiže se očišćenim putevima.

Mladen Alvirović

-Veliko olkašanje za vozače predstavlja auto-put "Miloš Veliki". Kilometraža je nešto kraća, ali je ušteda vremena značajna, a vozi se i mnogo bezbednije. Od Beograda do Preljine stiže se bez napora i stresa karakaterističnih za Ibarsku magistralu, pa ostatak puta vozačima ne pada teško - navodi Alvirović.

Kao negativnu pojavu Alvirović napominje deonicu od Užica prema Zlatiboru.

-Putari ne zaslužuju ni prelaznu ocenu! Velika količina saobraćajne signalizacije nije uklonjena na mestima gde su radovi završeni - kaže Alvirović i dodaje da se za prilaz Koponiku preporučuje uspon preko Jošaničke Banje koji nikad nije zavejan pošto je put prvog prioroiteta.

-Ako putujete “Milošem Velikim” preko Kraljeva od Biljanovca može da se nastavi pravo prema Raškoj, jer je uspon do Rudnice osunčana strana Kopaonika i tu se sneg najbrže topi. Najveći problem na tom pravcu je naplatna stanica Preljina sa četiri izlazne trake, sa samo jednim za ulazak na auto-put, a velikom frekvencijom saobraćaja stvara se zagušenje - objašnjava urednik emsije SAT.

Kopaonik izrastao u glavni ski-centar regiona

Kako Alvirović ocenjuje, Kopaonik je izrastao u vrhunski regionalni skijaški centar.

-Izgrađeno je nekoliko novih staza. Na “Krčmaru” ima još jedna paralelna staza, a na “Karaman grebenu” su probijene još dve. Sada Koponik ima 67 kilometara staza - navodi Alvirović.

Kao jedini veći problem na Kopaniku, Alvirović ističe zastoj na žičari "Karaman greben" gde je najviše početnika zbog ski-škola. Kopaonik je dobio novu garažu, ali je veoma skupa. Pruža vrhunski ugođaj - grejane rampe, liftovi, perionica, nadzorne kamere... Za one koji imaju novca to će biti rešenje velikog problema na Kopaniku - manjak parking mesta, objašnjava Alvirović.

On upozorava na činjenicu da je opština Raška organizovala pauk-vozilo, pa ko se nepropisno parkira može da računa na visoku novčanu kaznu. Kaže i da se put do Jahorine nije mnogo promenio. Navodi da je ta planina namenjena uglavnom za skijaše, kojima je sve podređeno.

-Konfiguracija staza je izuzetno dobra, sve su povezne, pa se turistima pruža veliki broj kombinacija za seljenje sa staze na stazu - priča Alvirović.

Gondolom "Emir Kusturica" preko "Novaka Đokovića"

Kao novost izdvaja gonodolu "Emir Kusturica" koja vodi iznad staze "Novak Đoković". Staza ima dva kraka, a gondola je omogućila da se skijaši ne mrznu na žičari već se sad voze u zatvorenoj kupoli.

-Jahorina nema problem sa parkiranjem. Prošle godine su sagrađeni novi parkinzi, a do ove sezone su još bolje uređeni. Bugarski ski-centar Pamporovo u odnosu na Bansko i Borovec najudaljeniji za naše skijaše. Putovanje kroz Bugarsku je malo drugačije u odnosu na letos kada su započeti radovi na auto-putu do granice sa Srbijom od Sofije. Radovi su dosta napredovali i završeno je 14 kilometara jedne strane auto-puta - ukazuje Alvirović.

Na auto-putu nema gužvi, jedino je obilaznica oko Plovdiva u dosta lošem stanju.

-Pamporovo je manji ski-centar, sa četrdesetak kilometara staza, veoma dobro organizovan, sa veoma ljubaznim domaćinima. Bansko i Borovec pomalo je iskvario masovni turizam. U Pamporovu se još raduju turistima. Uglavnom je reč o velikom hotelima, nema manjih obejkata, kuća i apartmana. Na stazama ima snega, dugačke su, duže nego na Kopaoniku, tri i po, četiri kilometara - kaže Alvirović.

On apeluje na vozače da pored obaveznih zimskih guma zbog mogućeg snega, leda ili poledice na usponima prema svim ski-centrima ponesu lance.

-Da li treba staviti lance zavisi od lične procene vozača ili patrola saobraćajne policije koje često dežuraju na usponima - zaključuje Alvirović.

Komentari(0)

sortiraj