Mercedes V-Klasa - Avangarda bio i ostao

Luksuz! Jedna reč je dovoljna kako bi se opisala nova Mercedesova V-Klasa. Imali smo je na testu i uživali u nesvakidašnjem komforu, kvalitetu i udobnoj vožnji

    foto: Dragan Stanimirović, Mercedes
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Dizajneri nove V-Klase u Štutgartu su koristili seriju mera kako bi MPV-u podarili novi izgled koji prati idejom dizajn Mercedes-Benz putničkih vozila. U tome su i uspeli! Spoljašnjost je izuzetno lepa, unutrašnjost moderna i komforana, nesebično funkcionalna, sedišta za duga putovanja udobana, a pravi začin u "Mercedesovu čorbu" je perfektni agregat ispod haube, kao i prvi put postavljeni devetostepeni menjač u ovu klasu vozila koji zajedničkim snagama nemačku lađu na točkovima, tešku 2.250 kilograma, pogoni bez najmanjeg napora.

Nova generacija dizel motora

Facelift model donosi potrebno osveženje sada već uspešnoj V-Klasi. Ukratko! Ključne tačke kojima je posvećena pažnja su restilizovan i upečatljiv dizajn prednjeg dela vozila, kao i uvođenje nove generacije dizel motora OM 654 sa četiri cilindra, koji u modelu V 300d ostvaruje novi rekord po snazi od čak 239 KS. Uz ovo, automatski menjač 9G-Tronic je dostupan po prvi put u ovom modelu, dok su bezbedonosni i pomoćni sistemi za vožnju, među kojima je i Active Brake Assist, dovedeni na najnoviji tehnološki nivo.

Unutrašnjost - poslednji trendovi

Kada je u pitanju naše test vozilo model V300d krenuli bi prvo od unutrašnjosti koja zaista odiše luksuzom! Svestrana je i bukvalno je sve podređeno vozaču i putnicima. Karakteriše je izuzetno prostrana unutrašnjost. U prvim trenucima kada ga "poterate" iz mesta stičete utisak da ovo vozilo vozi vas, a ne vi njega. Kompletno je modernizovana, a prostora ima toliko da sedam putnika uživa baš onako kako treba - kraljevski!

Mercedesovi dizajneri su uradili odličan posao. Preneli su filozofiju dizajna putničkih vozila Mercedes-Benz-a u novu V-Klasu. Unutrašnjost prati poslednje trendove modernizma i jasnoće dizajna. U okviru facelift-a, V-Klasa predstavlja sebe sa novim dizajnom otvora za ventilaciju koji sada poseduje izgled sportske turbine kao i nove brojčanike. Zahvaljujući svedenom dizajnu, vozač se može jednostavnije orjentisati.

Nove presvlake i oprema od Nappa kože ostavlja utisak moderne elegancije. Krase je ukrasni element sa izgledom dve lajsne koji je iskorišten na komandnoj tabli dostupni sa izgledom pijano laka, ebonovine, karbonskih vlakana i brušenog aluminijuma. Putnici nazad mogu uživati u veoma komfornom ambijentu.

Luksuzna sedišta za prvi red su posebno izrađena baš kao i na S-Klasi. Nude potpunu funkciju spuštanja naslona sedišta, masažu leđa, kao i klimatizaciju sedišta. Zbog velikih staklenih površina svih sedam putnika u unutrašnjosti vozila mogu uživati u svetlosnom prostranstvu. Praktični detalji, na primer, sistem vodilica na kojem se klupe i sedišta mogu uzdužno pomerati, ili mogućnost podešavanja sedišta tako da budu jedna nasuprot drugih, ispunjavaju i najzahtevnije individualne želje za udobnošću. Putnici u novoj V-Klasi pored toga što mogu da sede okrenuti jedni prema drugima i da uživaju u većem prostoru za noge imaju mogućnost da sto na izvlačenje, svojim rasklapanjem, obezbede dodatni prostor za male predmete i uživanje pretvore u skromni dom na točkovima.

Odlične dimenzije

Novi nemački model je dugačak 5,14 metara, širok je 1,92, u visinu se proteže na 1,92, a međuosovinski razmak je 3,2 metara. Kada su sva sedišta na mestu prtljažni prostor se meri u odličnih 489 litara. Kada se treći red sedišta obori dobija se 1443, a drugi red (dva sedišta u sredini) dobija se 2335 litara. Same dimenzije govore za sebe. Uživanje je zagarantovano na svakom kilometru asfalta.

Kod velikih vozila dobra preglednost je jako bitna, pogotovo u malim i uskim, kao i prilikom okretanja, u gradskim ulicama. Senzori na prednjem i zadnjem braniku upozoravaju vozača na sve prepreke prilikom parkiranja. Slika sa kamere za pogled unazad se projektuje na ekranu, postavljenom na centralnom delu instrument table, gde se može videti kuda se vozilo i kako kreće.

Prodato 209.000 jedinica V-Klase

Od uvođenja na tržište ukupno je prodato 209.000 jedinica Mercedes V-Klase. Pre sedam godina njenom premijerom uveden je potpuno nov pristup dizajnu, vrednosti, komforu i bezbednosti u MPV segmentu. Najveći član putničkih vozila brenda iz Štutgarta definitivno i s razlogom zauzima najbolje mesto.

Odlično uparen agregat i menjač

Četvorocilindrični dizel motor OM 654 sa smanjenim vrednostima emisije, kao i potrošnje dizel goriva, smanjenom bučnošću i karakteristikom vibracija se po prvi put koristi u V-Klasi! Imali smo prilike da pod šake dočepamo i vozimo model Mercedes V-Klasa 4MATIC AVANTGARDE u verziji 1.950 kubika sa motorom snage od čak 239 KS, uparen sa perfektnim automatskim 9G-Tronic menjačem!

Izuzetno efikasan menjač sa konvertorom obrtnog momenta zamenjuje dosada korišćeni 7G-Tronic i dostupan je u okviru standardne opreme za model V300d. Sa svojih devet fino diferenciranih stepena prenosa održava broj obrtaja na najnižem mogućem nivou i pomaže u dodatnoj uštedi goriva. Sa pogonom 4MATIC u ovom Mercedesovom vozilu ste znatno bezbedniji. Inteligentni pogon na sve točkove poboljšava trakciju i stabilnost, pri težim uslovima vožnje.

Vozač na raspolaganju ima i može da koristi Dynamic Select prekidač kako bi odabrao programe vožnje Comfort i Sport i samim tim utiče na način promene stepena prenosa. Kao alternative režim rada “M” omogućava vozaču da manuelno vrši promenu stepena prenosa pomoću Direct Select papučica za promenu stepena prenosa koja se nalazi na upravljaču.

Nova generacija motora je još efikasnija i čistija sa još boljom karakteristikom vibracija i buke u radu. Tokom rada agregata u unutrašnjosti vozila je prijatno tiho dok su u isto vreme neprijatne vibracije u unutrašnjosti značajno smanjene. Među inovativne karakteristike nove generacije motora spada i kombinacija aluminijumskog bloka motora i čeličnih klipova, stepenasta komora za sagorevanje u čelu klipa kao i zidovi cilindara presvučeni NANOSLIDE slojem koji značajno smanjuje trenje unutar motora. Efikasnost ovih mera je jasno vidljiva na osnovu vrednosti koje su manja u odnosu na prethodnu generaciju.

Većina komponenti koje su relevantne za smanjenje emisije izduvnih gasova su ugrađene na sam motor. Integrisani tehnološki pristup procesu sagorevanja u vidu stepenastog sagorevanja u komori unutar klipa, dinamička višekanalna recirkulacija gasova kao i naknadna obrada izduvnih gasova sa kratkom putanjom, omogućavaju niske vrednosti emisije izduvnih gasova. Zahvaljujući ugradnji na motoru, izolovanoj lokaciji elemenata sistem za naknadnu obradu gasova ima veoma male gubitke toplote i koristi ovo kako bi ostvario izuzetne rezultate.

Potrošnja 6,1 - 7,5 litara

Kada je u pitanju njegova potrošnja može se reći da za ovu grdosiju na četiri točka i nije velika. Pri brzini do 120 km/h na otvorenom putu uspeli smo da je svedemo na odličnih 6,1 litar. I u gradskoj vožnji ovaj agregat je štedljiv. Na našem testu i najvećoj gradskoj gužvi potrošnja nije prelazila 7,5 litara. Makismalnu brzinu koju smo isterali na cajgeru bila je 205 km/h, a ubrzanje do stotke je 10 sekundi. Dodajemo da i pri najvećoj brzini koju smo vozili, vozilo se pokazalo maksimalno stabilno, i to naravno zbog mnogobrojnih sigurnosnih sistema asistencije.

Jednostvno parkiranje i u garaži

Sve varijante motora nove V-Klase su opremljene u standardu na zadnje točkove. Međutim, 4MATIC pogon na sve točkove je dostupan kao opcija. Na taj način V-Klasi je omogućeno da bude veoma agilna na različitim terenima. Visina vozila ostaje na vrednosti manjoj od dva metra čak i kada je vozilo opremljeno pogonom na sve točkove. Zahvaljujući ovoj karakteristici V-Klasa ne gubi na svakodnevnoj funkcionalnosti i bez problema staje u regularne garaže kao i u višespratne garaže i podzemna parkirališta.

Prepoznatljiva spoljašnjost

Nova V-Klasa poseduje širi izgled i još jaču vizuelnu prisutnost zahvaljujući svom prednjem delu. Za ovakav izgled zaslužni su novi dizajn branika sa upadljivim otvorima za hlađenje i nova dijamantska struktura u masci hladnjaka. Mercedesova zvezda je pozicionirana centralno u masci hladnjaka i uokvirena ja sa dve lajsne u srebrnoj boji.

Podrška od udara vetra

Kod Mercedesa, kao i kod nove V-Klase bezbednost putnika u vozilu je na prvom mestu. Zahvaljujući standardnom sistemu za korekciju udara bočnog vetra, vozaču je obezbeđena podrška u održavanju V-Klase u kolovoznoj traci čak i u slučajevima jakih udara nevremena. Istovremeno, Attention Assist sistem za detekciju zamora vozača koji je na V-Klasu uveden pre pet godina, postavlja je u posebnu kategoriju po pitanju bezbedonosnih standarda u okviru segmenta MPV-a.

Autonomno kočenje

Uzimajući navedeno u obzir, novi Active Brake Assist sada može detektovati mogući rizik od sudara sa vozilom ispred i inicijalno aktivirati vizuelno i zvučno upozorenje. U slučaju da vozač reaguje na upozorenje, Active Brake Assist povećava pritisak u kočionom sistemu u skladu sa situacijom. U slučaju da vozač ne odreaguje, sistem inicira autonomno kočenje vozila. U uslovima gradskog saobraćaja Active Brake Assist takođe reaguje na nepomične prepreke ili pešake koji prelaze ulicu. Zahvaljujući tome mogu se izbeći udesi ili u najmanju ruku umanjiti posledice udesa.

Još jedna bezbedonosna fukcija nove V-Klase je i opciono dostupno - Aktivno dugo svetlo Plus (Highbeam Assist Plus) koje je po prvi put u V-Klasi. U režimu rada glavnog snopa, Highbeam Assist Plus omogućava vozaču da uživa u stalnom širokom osvetljenju puta bez zaslepljivanja drugih učesnika u saobraćaju. U slučaju da se ispred V-Klase nalazi drugo vozilo ili da u susret dolazi vozilo, pojedine LED ćelije modula glavnog snopa će biti deaktivirane čime će biti formiran "U" oblik zatamnjenja oko drugog vozila. Ostale oblasti puta će i dalje biti osvetljene glavnim snopom farova.

Privlačan širokoj grupi ljudi

Najveći član Mercedes porodice putničkih vozila donosi prostor za maksimalno osam osoba i inteligentan koncept prtljažnika zahvaljujući tome ovo vozilo je privlačno širokoj grupi, i to porodici sa dvoje ili više dece, onima kojima je bitan aktivan stil života u slobodno vreme i kojima je neophodno vozilo za transport najrazličitijih sportskih rekvizita i opreme, poslovnim ljudima kojima je njihovo vozilo potrebno kako za privatne tako i za poslovne potrebe, kao i usluga luksuznog prevoza VIP i hotelski shuttle servisi, koji žele da gostima pruže prijatno putovanje.

Testirani model košta 69.000 evra

Za kraj treba reći, upečatljiv i jedinstven dizajn nove V-Klase izdvaja se potpuno od konkurencije. Krase ga jednostavna upravljivost, a pre svega kvalitet i gostoljubivost! Kao i uvek ono što se dobro nudi treba i fino da se naplati. Pa tako ukoliko želite ovu lađu na četiri točka u svom vlasništvu za nju treba izdvojiti 69.000 evra.

Dragan Stanimirović

LIČNA KARTA

Zapremina 1.950

Snaga 239 KS

Menjač 9G-Tronic

Ubrzanje 11 sekundi

Potrošnja 6,1 - 7,5l

Maksimalna brzina 205 km/h

Cena od 69.000 evra

Komentari(0)

sortiraj